کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه چین و آلمان درباره موضوعات مهم بین المللی

به گزارش مسافرت رو، وزرای امور خارجه چین و آلمان در یک کنفرانس ویدئویی بر لزوم تقویت همکاری های بین دو کشور برای حل مسائل بین المللی از جمله فراوری واکسنی برای کرونا تاکید کردند.

کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه چین و آلمان درباره موضوعات مهم بین المللی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خرجه آلمان و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز گذشته در یک ویدئو کنفرانس درباره بعضی مسائل بین المللی بحث و گفتگو کردند.

در این ویدئو کنفرانس، وزیر امور خارجه چین از تحولات پایدار و سالم در مناسبات بین دو کشور سخن گفته و تاکید نمود که مذاکرات در همه سطوح و در همه زمینه ها باید دوباره شروع گردد.

وی تاکید نمود که علاوه بر این باید همکاری های دو جانبه برای تثبیت صنعت بین المللی و زنجیره تامین هر چه سریع تر مجددا شروع گردد.

وانگ یی تاکید نمود که باید پروازهای بیشتری بین چین و آلمان وجود داشته باشد. علاوه بر این باید تعامل و هماهنگی بین دو کشور در موضوعات چند جانبه مانند مبارزه با بیماری کرونا در آفریقا و همکاری ها در زمینه فراوری یک واکسن علیه بیماری کرونا تقویت گردد.

وزیر امور خارجه چین همچنین اروپا و چین را شریک و نه رقیب نامیده و تاکید نمود که چین انتظار دارد در دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا مناسباتس با اروپا به سطوح بالاتری ارتقاء یابد. وی تغییرات آب و هوا، حمایت از چند جانبه گرایی و بهبود مدیریت جهانی را از نکات مهم مطرح نمود.

وزیر امور خارجه چین همچنین آمریکا را برای بد تر شدن روزافزون مناسبات بین پکن-واشنگتن مسئول دانست.

هایکو ماس هم برای تقویت همکاری ها با چین برای فراوری واکسن کرونا اعلام آمادگی نموده و همچنین از آمادگی برلین برای افزایش حمایت های خود از سازمان بهداشت جهانی در این راستا اطلاع داد.

هایکو ماس بعد از کنفرانس ویدئویی با همتای چینی خود گفت: چین باید بداند قانون امنیتی که بر هنگ کنگ وضع نموده، بر مناسبات دو کشور تأثیر می گذارد.

هایکو ماس گفت: چنانچه قانون امنیتی جدید اصل یک کشور با دو سیستم را نقض کند، این امر بر مناسبات ما با چین و هنگ کنگ تأثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید نمود که با شرایط حقوقی تازه که به دنبال قانون امنیتی پیش آمده، اتحادیه اروپا ناگزیر به اقدام است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم پیش از این اعلام نموده بود که آلمان در صورت لزوم، جدا از سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز به قانون امنیتی واکنش نشان می دهد.

بعضی از اقداماتی که آلمان می تواند به اجرا بگذارد، عبارتند از: تسهیلات مسافرتی برای چینی های مقیم هنگ کنگ، منع صدور بعضی از کالاهای تسلیحاتی به چین، برنامه های حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگارانی که در خطر هستند، و لغو قرارداد مبادله افراد تحت تعقیب با هنگ کنگ.

ماس از جمهوری خلق چین خواست که به تعهدات خود در احترام به حقوق اقوام پایبند بماند. وی اضافه کرد: خودگردانی هنگ کنگ، همراه با تأمین آزادی های عقیده و بیان باید محترم شمرده گردد.

ماس گفت که همچنان امیدوار است دیدار سران اتحادیه اروپا و جمهوری خلق چین برگزار گردد. دیداری که به علت پاندمی کرونا به تأخیر افتاد، قرار است در ماه سپتامبر در لایپزیگ انجام گردد.

ماس همچنین گفت که روی حمایت بیشتر چین در شورای امنیت سازمان ملل و همکاری سازنده پکن برای حفظ برجام حساب می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1150

به "کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه چین و آلمان درباره موضوعات مهم بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه چین و آلمان درباره موضوعات مهم بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید