کرونا در اروپا، از تداوم اعتراضات در اسپانیا و آلمان تا درخواست ها برای کناره گیری مشاور جانسون

به گزارش مسافرت رو، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از تداوم اعتراضات ضد محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف آلمان و اسپانیا و بالا دریافت درخواست ها برای کناره گیری مشاور عالی جانسون به دلیل نقض مکرر محدودیت ها خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از تداوم اعتراضات در اسپانیا و آلمان تا درخواست ها برای کناره گیری مشاور جانسون

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کاهش محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما این بیماری و عواقب گسترده آن همچنان مقامات این اتحادیه را درگیر خود نموده است.

لوفت هانزا پروازهای خود را افزایش می دهد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان می خواهد از ماه ژوئن دوباره تعداد پروازهای خود را افزایش دهد و اهداف تعیینی را برای این منظور اعلام نموده است.

درخواست ها برای کناره گیری مشاور عالی جانسون به دلیل نقض قوانین کرونا

دومینیک کومینگس، مشاور جانسون که اخیرا به دلیل نقض محدودیت های ضدکرونایی مورد انتقاد قرار گرفته بارها این قوانین را مورد بی اعتنایی قرار داده است.

البته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس حمایت کامل خود از کومینگس که به عنوان مهم ترین مشاورش مطرح است را اعلام نموده است.

دولت انگلیس درخواست ها برای کناره گیری مشاور عالی خود به دلیل نقض محدودیت های ضد کرونایی را رد نموده است.

بسیاری از سیاستمداران بلند پایه انگلیس از جمله حزب محافظه کار این کشور خواهان کناره گیری کومینگس شده اند.

شهردار شهر ینای آلمان هم کاهش محدودیت های ضد کرونایی را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و آن را مانند راه رفتن روی زمین مین ارزیابی نموده است.

اسپانیا در ماه جولای مرزهای خود را بر روی جهانگرد ها باز می نماید

اسپانیا هم اعلام نموده است که تازه در ماه جولای مرزهای خود را برای جهانگرد های خارجی باز می نماید. نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی اعلام نموده است که از ماه جولای پذیرش جهانگرد های خارجی تحت شرایط تعیینی شروع می گردد.

وی اضافه کرد: ما تضمین خواهیم کرد که هیچ خطری متوجه جهانگرد ها نشده و هیچ خطری را هم برای ما ایجاد نکنند.

در بسیاری از شهرهای ایالت تورینگن تعداد مبتلایان به کرونا به صفر رسیده است.

اعتراضات ضد کرونایی در سراسر اسپانیا

همچنین اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در سراسراسپانیا برگزار گردیده و معترضان خواهان کناره گیری پدرو سنچز، نخست وزیر کشورشان شدند.

شمار موارد ابتلا به کرونا در اروپا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

شمار موارد ابتلا به کرونا در اروپا هم به بیش از 2 میلیون نفر افزایش پیدا نموده است. اروپا قاره ای است که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دریافت نموده است.

فشارهای ترکیه بر آلمان برای لغو هشدارهای سفر کرونایی

دولت ترکیه هم ابراز امیدواری نموده که دولت آلمان هشدارهای سفر به ترکیه را قبل از تعطیلات تابستات لغو کند.

سفیر ترکیه در برلین اعلام نموده است که ترکیه از اواسط ژوئن آماده پذیرش جهانگرد ها از کشورهای خارجی است.

وی تاکید نمود که تمام تمهیدات لازم از طرف مقامات مسئول صورت می گیرد و ما اطمینان داریم که دولت فدرال آلمان همه این موارد را در نظر گرفته و بر اساس آن تصمیم خواهد گرفت.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در اواسط ماه مارس هشدارهای سفر جهانی برای جهانگرد ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا را خاطرنشان کرد و این اقدام دولت آلمان همچنان تا 14 ژوئن (25 خرداد ماه) اعتبار دارد. وزارت خارجه آلمان اعلام نموده که بعد از این تاریخ هشدارهای سفر برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا لغو خواهد شد. اینکه آیا این اقدام برای کشورهای خارج از این اتحادیه هم صورت خواهد گرفت هنوز تعیین نیست.

ترکیه بعد از اسپانیا و ایتالیا سومین کشور محبوب برای جهانگرد های آلمانی محسوب می گردد.

هشدار درباره وقوع موج دوم کرونا درآلمان

کارشناسان و پزشکان آلمانی هم درباره افزایش مجدد آمار مبتلایان به کرونا و وقوع موج دوم این بیماری با توجه به کاهش محدودیت های کرونایی و پیش رو بودن فصل تابستان و دوره سفرها هشدارداده اند.

اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای آلمان

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی هم روز گذشته در بسیاری شهرهای آلمان برگزار گردید. بر اساس اطلاعات پلیس آلمان تنها در شهر برلین 30 تجمع اعتراضی برگزار گردید. اعتراضاتی هم در شهرهای هامبورگ، فرانکفورت، کلن، اسن، بوخوم، لورکوزن، براینشوایگ، و آگسبورگ برگزار گردید. در مونیخ هم اعتراضاتی برگزار گردید که به دلیل وقوع طوفان لغو شد.

بر اساس اطلاعات مقامات محلی، در ایالت اشلسویگ-هولشتاین هم در عرض 24 ساعت گذشته هیچ مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش نشده است. شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت آلمان 3062 نفر و شمار قربانیان هم 137 نفر بوده است.

درخواست آمریکا از آلمان برای دریافت اطلاعات محرمانه کرونایی درباره چین

به گفته ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان آمریکا اطلاعاتی را از سازمان اطلاعات و امنیت آلمان BND درخواست نموده است که بر اساس آن چین از سازمان بهداشت جهانی خواسته است تا اطلاعات مربوط به کرونا را محفوظ نگه دارد.

گرنل تاکید نمود: ما از شرکای آلمانی خود خواسته ایم این اطلاعات را با ما به اشتراک بگذارند، چرا که همه ما آلمانی ها، اروپاییان و آمریکایی ها به یک اندازه از عواقب این بحران رنج می بریم.

وی مدعی شد که به دلیل تاخیر در ارائه اطلاعات این بیماری از طرف چین حدود 6 هفته برای مبارزه با این ویروس از دست رفته است.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و قربانیان بیشتری می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 282370 نفر به کرونا مبتلا شده و 28678 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 257154 نفر به کرونا مبتلا شده و 36675 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بحران قرار گرفته و بر اساس آمارها تا به حال 229327 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32735 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 182469 نفر به کرونا مبتلا شده و 28332 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 179986 نفر به کرونا مبتلا شده و 8366 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1088

به "کرونا در اروپا، از تداوم اعتراضات در اسپانیا و آلمان تا درخواست ها برای کناره گیری مشاور جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم اعتراضات در اسپانیا و آلمان تا درخواست ها برای کناره گیری مشاور جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید