کرونا در اروپا، از هشدار درباره خطر موج دوم کرونا تا قرنطینه نخست وزیر فنلاند

به گزارش مسافرت رو، مدیر بخش آلمانی سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم این بیماری همه گیر در این اتحادیه با توجه به کاهش محدودیت های ضدکرونایی هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از هشدار درباره خطر موج دوم کرونا تا قرنطینه نخست وزیر فنلاند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای خبرنگاران، کرونا همچنان چالشی عظیم و پیچیده در اتحادیه اروپا است و هنوز مقامات اتحادیه اروپا نتوانسته اند برای غلبه بر آن راه چاره مطمئنی بیابند.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از افزایش ناامنی در بین مصرف نمایندگان آلمانی در دوران بحران کرونا است.

بر اساس آنالیز انستیتو تحقیقات بازار GfK در آلمان، مغازه ها و کارخانه های تعطیل و ترس از آینده شرایط مصرف در بین شهروندان را به یک نقطه پایین تاریخی رسانده است.

همچنین نتیجه یک نظرسنجی از طرف موسسه ایفو نشان می دهد که حدود یک پنجم شرکت های آلمانی تصمیم دارند در دوران کرونا صندلی های کاری خود را کاهش دهند. 18 درصد شرکت ها هم می خواهند کارکنان خود را اخراج نموده و یا قراردادهای منعقد شده را دیگر تمدید ننمایند.

هشدار وزیر توسعه آلمان درباره عواقب گسترده بحران کرونا

گرت مولر، وزیر توسعه آلمان خواهان اختصاص 3 میلیارد یورو از بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا در کشورهای فقیر شده و گفت: این بیماری به یک بحران مالی، تغذیه ای و بهداشتی جهانی همچنین در همسایگی ما تبدیل می گردد. ما باید از این مسئله جلوگیری کنیم که ابتدا بیمارستان ها و سپس کل کشورها دچار از هم پاشیدگی شوند.

وزیر توسعه آلمان درباره عواقب دراماتیک بیماری کرونا مانند گرسنگی، ناآرامی ها و در نهایت هجوم کنترل نشده پناهندگان هشدار داد.

اولین مرگ کرونایی در منطقه جنگی اوکراین

اولین مرگ کرونایی در منطقه جدایی طلب شرق اوکراین که درگیر جنگ است گزارش شده است. سازمان های یاریی بین المللی از وقوع یک فاجعه انسانی پیامد بحران کرونا در این منطقه عملیاتی می ترسند.

کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در لیتوانی

لیتوانی هم کاهش گام به گام محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده همه فروشگاه ها در این کشور از امروز (پنج شنبه) باز می شوند. رستوران های سرباز، موزه ها و آرایشگاه ها هم از 27 آوریل می توانند مشغول به کار شوند.

پیش بینی کسری بودجه دولت سوئیس

دولت سوئیس هم کسری بودجه دولت در امسال میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا را پیش بینی نموده است.

ممنوعیت صادرات مواد ضدعفونی نماینده و لباس های محافظ در بلغارستان

بلغارستان هم برای مبارزه با ویروس کرونا صادرات مواد ضد عفونی نماینده و لباس های محافظ به کشورهای ثالث را ممنوع می نماید. دولت اعلام نموده که هدف ما از این تصمیم این است که خطر ابتلای افرادی در خط مقدم مبارزه با این بحران به دلیل کمبود تجهیزات را کاهش دهیم.

تا به حال حدود 83 پزشک و پرستار در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که 49 نفر آن در اثر این ابتلا جان خود را از دست دادند.

کمیسیون اروپایی هم می خواهد ماه آینده پیشنهاداتی برای شروع ترددهای هوایی را ارائه دهد که از جمله آن رعایت فاصله گذاری برای مسافران است.

بورکهارد گوکه، مدیر مرکز پزشکی دانشگاهی اپن دورف (UKE) آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا در پاییز امسال میلادی ابراز نگرانی نموده است.

دولت فرانسه هم اعلام نموده که شرکت هایی که یاری هایی را از دولت در دوران کرونا طلب می نمایند نباید سودهای خود را به خارج از کشور ببرند.

صربستان و مجارستان هم دراین باره توافق نموده اند که 3 نقطه مرزی کنترل شده خود را دوباره باز نمایند.

دولت ایتالیا هم خواهان توافق سریع اتحادیه اروپا بر سر صندوق بازسازی برنامه ریزی شده برای غلبه بر عواقب مالی بحران کرونا شده است.

یکی از پزشکان ویروس شناس در آلمان در این باره ابراز اطمینان نموده است که روزمره معمول تا مدتها دیگر وجود نخواهد داشت. وی گفته است: این یک توهم است که ما بتوانیم درباره بهبود اوضاع صحبت کنیم. خیلی ها فراموش نموده اند که هنوز در شروع یک بیماری همه گیر هستیم.

وی کاهش محدودیت های ضد کرونایی در آلمان را سیگنال غلطی از طرف دولت آلمان ارزیابی نموده است.

اتریش مرزهای خود با آلمان را باز می نماید

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم اعلام نموده است که می خواهد مرزها با آلمان را باز نموده و امکان سفر را میسر سازد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در 31 شهر ترکیه یک قرنطینه 4 روزه برقرار می گردد.

وزیر دارایی آلمان: خطر کرونا هنوز رفع نشده است

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم در سخنانی توضیح داد: ما می توانیم کاملا واضح بگوییم که در یک چالش گرفتار شده ایم. اولویت ما این است که سیستم بهداشت و سلامت ما تحت فشار بالایی قرار نگیرد و هم زمان باید زندگی مالی و اجتماعی دوباره در پیش گرفته گردد.

وی با اشاره به همکاری خوب ایالات آلمان برای کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در عین حال گفت: خطر هنوز رفع نشده و هرگونه کاهش محدودیتی تاثیرات خود را خواهد داشت.

نخست وزیر فنلاند به قرنطینه می رود

نخست وزیر فنلاند هم به دلیل تماس غیر مستقیم احتمالی با فرد آلوده به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی قرار گرفته و موقتا از خانه کار می نماید.

در فرانسه هم از روز 11 ماه می همه خرده فروشان شروع به کار خواهند کرد.

موارد ابتلا به کرونا در کشور رومانی هم از مرز 10 هزار نفر گذشت. تا به حال بیش از 500 نفر هم در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ادست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی: اروپا برای موج دوم کرونا آماده باشد

سازمان بهداشت جهانی هم با توجه به اجرای اولین موارد کاهش محدودیت های ضد کرونای در اروپا درباره وقوع موج دوم این بیماری همه گیر در اتحادیه اروپا هشدار داده است. هانس کلوگ، مدیر بخش اروپایی این نهاد بین المللی خواهان آمادگی اروپا برای وقوع چنین سناریویی شده و گفته است که غفلت می تواند بدترین دشمن ما در این روزها باشد.

افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در اروپا

کرونا همچنان در اروپا گسترش یافته و قربانیان بیشتری می گیرد.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال 213024 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 22157 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 187327 نفر به کرونا مبتلا شده و 25085 نفر در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

کرونا در فرانسه هم به شدت در حال گسترش است و بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال 159877 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 21340 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 150729 نفر به کرونا مبتلا شده و 5315 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ا دست داده اند.

در انگلیس هم 133495 نفر به کرونا مبتلا شده و 18100 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1052

به "کرونا در اروپا، از هشدار درباره خطر موج دوم کرونا تا قرنطینه نخست وزیر فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار درباره خطر موج دوم کرونا تا قرنطینه نخست وزیر فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید