مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می گردد

به گزارش مسافرت رو، وزیر گردشگری مالدیو در آخرین اظهارات خود اظهار داشت که مرزهای این کشور از تاریخ یکم ژوئیه (11 تیر) به روی گردشگران خارجی بازخواهد شد.

مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می گردد

با کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در بعضی از نقاط دنیا، بسیاری از کشورها تصمیم دارند به زودی مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز نمایند تا سفر و گردشگری به حالت عادی بازگردد. تا به امروز کشورهای بسیاری برنامه خود را برای میزبانی از گردشگران اعلام نموده اند.

جمهوری مالدیو، یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری دنیا، پس از کاهش نرخ شیوع بیماری همه گیر کرونا، میخواهد تا ماه بعد، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند. این کشور به منظور اعمال شرایط تازه گردشگری، دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای محافظت در مقابل ویروس کووید 19 در دستور کار خود دارد.

علی وحید (Ali Waheed)، وزیر گردشگری مالدیو اعلام نموده است که این کشور از یکم ژوئیه (11 تیر)، میزبان گردشگران خارجی خواهد بود. به گردشگرانی که از چین، هند، کره جنوبی و سریلانکا و کشورهای خاورمیانه با پروازهای بین المللی شرکت های هواپیمایی قطر ایرویز، اتحاد و امارات ایرلاین به مالدیو سفر می نمایند، اجازه ورود داده خواهد شد. به بازدیدنمایندگانی که با هواپیماهای شخصی یا قایق های تفریحی به مالدیو می رسند نیز، از اول ژوئن (12 خرداد)، اجازه ورود به مالدیو داده شده است.

مالدیو، کشوری است که اقتصاد آن، وابستگی زیادی به صنعت گردشگری دارد. سهم صنعت گردشگری در فراوری ناخالص این کشور (GDP)، حدود 28 درصد و بیش از 60 درصد ذخایر خارجی آن است؛ اما متاسفانه پس از بسته شدن مرزهای مالدیو در انتهای ماه مارس (اوایل فروردین)، در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا، عایدی حاصل از گردشگری به پایین ترین حد خود در تاریخ این کشور رسید.

طبق گزارش های وزارت گردشگری این کشور، مالدیو قرار است به عنوان مقصدی برای گردشگری امن و کشور عاری از کووید به دنیایان معرفی گردد تا فعالیت های گردشگری دوباره از سر گرفته شوند و بازدیدنمایندگانی که می خواهند در دنیای پس از همه گیری سفر نمایند، به این مقصد جذب شوند. در این گزارش آمده است که مرزهای مالدیو دیگر نمی توانند به مدت طولانی بسته بمانند.

مقامات، همکاری خود را با نمایندگان صنعت مربوطه برای ایجاد دستورالعمل های لازم برای شروع مجدد سفر و گردشگری در مالدیو از ماه ژوئیه شروع نموده اند. البته، مالدیو کماکان از ورود مسافران از 12 کشور در خطر از جمله ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا، ممانعت به عمل خواهد آورد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2069

به "مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید