کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شد ، پیش بینی تعداد مدال سخت است

به گزارش مسافرت رو، دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت که کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شده اما ایران به این رای اعتراض نموده است.

کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شد ، پیش بینی تعداد مدال سخت است

به گزارش خبرنگاران، کیکاووس سعیدی در حاشیه مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت: گزارش عملکرد رئیس فدراسیون از جدیت و کوشش مضاعف در جهت توسعه ورزش به ویژه حمایت از ورزشکاران المپیکی و قهرمانان حکایت دارد و این فرایند تا سرانجام المپیک ادامه خواهد داشت. با توجه به محدودیت های جدی از سوی ستاد بازی ها امکان اعزام نفرات زیاد به المپیک وجود ندارد. دو پزشک در دهکده مستقر خواهند بود. 66 سهمیه تا به امروز کسب شده و جای تشکر از مسئولین فدراسیون ها، هیئت و مربیان وجود دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: این دوره عظیمترین کاروان ایران در ادوار گذشته را داریم. البته قبلاً هم تعداد زیاد داشتیم که در آن موقع کسب سهمیه نبوده است. در 16 رشته ورزشی 10 ورزشکار زن داریم که بیشترین تعداد سهمیه بانوان بوده و امیدوارم درخشش خوبی هم داشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد پیش بینی مدال آوری بانوان تاکید نمود: المپیک خاصی را در این دوره داریم و پیش بینی مدال سخت است. البته کارشناسان با توجه به فرایند گذشته و آمادگی ورزشکاران پیش بینی هایی دارند اما در نهایت المپیک میدان عظیم و سختی است. امیدواریم با دعای خیر مردم، امام زمان (عج) و رهبری کام ملت را شاد کنیم. به کسب مدال در بخش زنان هم امید داریم.

وی در مورد مثبت شدن تست دوپینگ یک کاراته کای کشورمان گفت: از این موضوع متاسف هستیم. یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و خارج از حیطه اردو و تمرینات بود. ورزشکار ما سهمیه گرفته بود و نیازی به دوپینگ نداشت و صرفا بحث درمانی داشته است. وی از نظر اخلاقی و فنی برترین ورزشکار ما بود و امید مدال طلا بود اما این یک هشدار برای سایر ورزشکاران است که هر دارویی استفاده می نمایند با مسئولین در میان بگذارند.

سعیدی در مورد اینکه گفته می گردد این اتفاق عمدی بوده است، گفت: تا الان نشان می دهد این امر سهوی بوده و هیچ ورزشکاری آینده خود را خراب نمی کند.

وی تاکید نمود: لایحه دفاعی از این ورزشکار تنظیم شده، فعلا 20 ماه محروم شده ولی اعتراضی ارسال شده تا تخفیفی گرفته گردد. سهمیه به نام فرد است و امکان جایگزینی فرد دیگری وجود ندارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تست دوپینگ یک تکواندوکار گفت: در بخش آزمایشی، مدال و رنکینگ تکواندو حساب نمی گردد و امکان جایگزینی ورزشکار هم در این بخش وجود دارد.

وی در مورد سهمیه رزیتا علیپور در رشته کاراته که با پیگیری فدراسیون می توانسته به سبد سهمیه ایران اضافه گردد اما الان به کاراته کای قزاق رسیده است، گفت: فدراسیون کاراته اعتراضی را انجام داده و برای فدراسیون جهانی ارسال نموده و باید منتظر توضیحات فدراسیون جهانی باشیم. در هر زمینه ای اگر حق ورزشکار ما ضایع گردد ورود می کنیم. کاراته بانوان دو سهمیه دارند و کار سخت است اما پیگیری می کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1814

به "کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شد ، پیش بینی تعداد مدال سخت است" امتیاز دهید

910 کاربر به "کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شد ، پیش بینی تعداد مدال سخت است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراته کای دوپینگی 20 ماه محروم شد ، پیش بینی تعداد مدال سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید