کمرانی: احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در آذرماه وجود دارد، حضور خلیفه در کادرفنی بانوان تاثیرگذار است

به گزارش مسافرت رو، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: به صورت غیر رسمی گفته می گردد مسابقات گزینشی المپیک در آذرماه برگزار خواهد شد و ما منتظر تصمیم قطعی هستیم.

کمرانی: احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در آذرماه وجود دارد، حضور خلیفه در کادرفنی بانوان تاثیرگذار است

مهرو کمرانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری جلسه کادرفنی تیم های ملی تکواندو در هفته گذشته گفت: در این جلسه همه بر این مسئله اتفاق نظر داشتند که تمرینات تیم های ملی در شرایطی آغاز گردد که کرونا کنترل یا تمام گردد تا بچه ها در سلامت کامل کار خود را آغاز نمایند. در حال حاضر قرار بر این است که اگر شرایط مساعد باشد تمرینات تیم های ملی دهه آخر خردادماه آغاز گردد.

وی در مورد تاریخ احتمالی مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: با توجه به شنیده ها و صحبت با مربیان کشورهای دیگر مانند اردن و ازبکستان، گفته می گردد که قرار است مسابقات گزینشی المپیک آذرماه برگزار گردد. این تاریخ رسمی نیست و تنها برآورد است که در مورد مسابقات گزینشی المپیک مطرح است.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مورد احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در سال 2021 مطرح نمود: اگر ویروس کرونا ادامه دار باشد، احتمالا دارد که حتی مسابقات گزینشی المپیک را در سال آینده برگزار نمایند. با این حال به نظر می رسد تمام کوشش مسابقات فدراسیون جهانی برگزاری مسابقات گزینشی المپیک تا سرانجام اسفندماه امسال است.

کمرانی در مورد احتمال تغییر در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا مطرح نمود: با توجه به کوششی که بچه ها انجام دادند و در ایران بهترین بودند، حق همین نفرات است که در مسابقات حضور داشته باشند. با این وجود به بچه ها گفتم که اگر با آغاز تمرینات بازیکنی شرایط خود را حفظ ننموده باشد یا با اختلاف مغلوب بازیکن دیگری گردد، احتمال تغییر در ترکیب تیم وجود دارد.

وی تاکید نمود: تعویق مسابقات با وجود اینکه از جهاتی به ضرر ما شد، اما از طرفی نیز این فرصت را به ما داد تا برای معین کردن دو ملی پوش اعزامی به مسابقات گزینشی المپیک روی بازیکنان دیگر نیز مانور بدهیم. 70 درصد ترکیب تیم فعلی ما را بازیکنانی تشکیل می دهند که برای اولین سال از رده نوجوانان به جوانان آمدند و تجربه کافی ندارند. بازیکنان باید با عملکرد خود نشان بدهند که می گردد روی آنها برای المپیک حساب کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با تاکید بر تفاوت المپیک با سایر رویدادها گفت: المپیک زمین و میدان متفاوتی است و حفظ شرایط روحی بالاترین اولویت هر بازیکن است. با این شرایط هنوز انتخاب دو ملی پوش حاضر در گزینشی المپیک قطعی نشده است. ما چند بازیکن بسیار خوب در اردوی تیم ملی داریم که می دانم آینده های تکواندو هستند.

کمرانی در مورد تاثیر حضور نعمت خلیفه به عنوان مشاور در کنار تیم بانوان گفت: صد در صد حضور خیلفه در کنار تیم بانوان تاثیرگذار خواهد بود. استاد خلیفه سالیان سال است که سابقه مربیگری دارد و با توجه به سال ها همکاری با تیم صربستان روی بازیکنان دختر شناخت کافی دارد. می توانیم از تجربیات خلیفه برای تصمیمات نهایی استفاده کنیم و حضور ایشان یک دلگرمی برای ما است. تکواندو مردان ایران از بهترین های جهان است و باید از پتانسیل های آنها استفاده کرد و برای ما باعث افتخار است که یکی از مربیان خوب آقا کنار ما حضور دارد.

کمرانی در مورد شانس تکواندو بانوان برای کسب هر دو سهیمه المپیک به وسیله مسابقات گزینشی گفت: تمام کوشش ما بر این است که در قدم اول هر دو سهمیه را کسب و بعد برای المپیک برنامه ریزی کنیم.

وی در مورد تصمیم فاطمه روحانی ملی پوش سابق تکواندو بانوان برای بازگشت به میدان و احتمال استفاده از او گفت: درِ تیم ملی به روی هر بازیکنی که خود را ثابت کند باز است و برای ما بازیکنان تفاوتی ندارند. بالا رفتن سن بازیکن مانعی برای حضور او در تیم ملی نیست و ما حتی روی اکرم خدابنده نظر داشتیم. اصلا اینگونه نیست چون بازیکنی مدتی تکواندو را رها نموده است روی او نظر نداشته باشیم. کسی که در ایران همه بازیکنان را شکست و در تورنمنت برون مرزی خود را نشان بدهد می توان به او توجه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1063

به "کمرانی: احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در آذرماه وجود دارد، حضور خلیفه در کادرفنی بانوان تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرانی: احتمال برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در آذرماه وجود دارد، حضور خلیفه در کادرفنی بانوان تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید