دختر خبرساز ورزش ایران؛ من شبیه یوسین بولت هستم ، می خواهم اولین مدال المپیک و دنیا را بگیرم

به گزارش مسافرت رو، ملینا اسماعیلی، دونده جوان ایران بعد از شکستن رکوردهای دونده های سرعتی، مدعی مدال المپیک و جهانی است..

دختر خبرساز ورزش ایران؛ من شبیه یوسین بولت هستم ، می خواهم اولین مدال المپیک و دنیا را بگیرم

به گزارش خبرنگاران ورزش ایران باید منتظر یک چهره نو باشد؟ ملینا اسماعیلی دونده سرعتی است و با 2رکورد نو نامش را سر زبان ها انداخته است. او در دوی 100متر جوانان رکورد فرزانه فصیحی را زده و در دوی 200متر جوانان به رکورد مریم طوسی رسیده است؛ رکوردهای 2چهره مطرح دوهای سرعت زنان. شاید نخستین انتظار از ملینا رسیدن به رکوردهای ملی این 2ماده باشد؛ پشت سر گذاشتن فرزانه و مریم. اما او توقع بیشتری از خودش دارد و خواسته بزرگ تری از ورزش. ملینا مدال المپیک می خواهد و برای رسیدن به این خواسته، انگیزه زیادی دارد. ملینا می خواهد یکی مثل یوسین بولت باشد.

دوومیدانی ایران صاحب مدعی نو شده؟

نو نیستم. من بودم. از مسابقات مدارس کارم را آغاز کردم و پارسال به تیم نوجوانان ایران هم دعوت شدم اما آسیب دیدم و نتوانستم کار خاصی انجام بدهم.

در این یک سال چه اتفاقی افتاد که توانستی خودت را به حد رکوردشکنی برسانی؟

فقط تمرین کردم. از عید، سیزده بدر و همه تفریحاتم گذشتم و تمرین کردم تا بتوانم نتیجه بگیرم.

روزی چقدر تمرین می کنی؟

در هفته فقط یک روز استراحت دارم و هر روز 3جلسه تمرین می کنم. البته برای تمرین از استان البرز به تهران می آیم و روزی 4ساعت هم در مسیر رفت وبرگشت هستم.

مدرسه نمی روی؟

2سال است که فقط برای امتحانات مدرسه می روم. در مسیر رفت وآمد یا شب امتحان درس می خوانم. برخی از شب های امتحان تا صبح بیدار می مانم و درس می خوانم.

اینقدر به دوومیدانی علاقه داری؟

راستش را بخواهید من اول تکواندو کار می کردم. از 6سالگی تکواندو را آغاز کردم. 8سال کار کردم و به تیم ملی هم رسیدم ولی بنا به دلایلی از این رشته زده شدم. دویدن را دوست دارم. بعد از اینکه تکواندو را کنار گذاشتم تصمیم گرفتم دوومیدانی را آغاز کنم.

گرفتن مدال در تکواندو و رفتن به مسابقات دنیای و المپیک راحت تر است. پشیمان نمی شوی؟

نه اصلا. از تصمیمی که گرفته ام، خیلی راضی ام. همه چیز در دوومیدانی سخت تر است. تمریناتی که دارد، خیلی متفاوت و سخت است. شاید به ظاهر همه چیز راحت تر بیاید ولی اینطور نیست. قبل از اینکه بخواهیم وارد پیست شویم و بدویم، خیلی سختی می کشیم با این حال من راضی ام. نه در تکواندو که در بقیه رشته ها هم گرفتن مدال و رفتن به المپیک و دنیای راحت تر از دوومیدانی است. باید سطح خیلی بالایی داشته باشی که بتوانی در مسابقات آسیایی جزو 3نفر اول باشی یا حتی به فینال برسی. همین سختی است که دوومیدانی و به خصوص دوهای سرعت را خاص می نماید.

چه چیز دویدن برایت خاص است؟

سرعت. من از سرعت لذت می برم. دویدن و سرعتی که موقع دویدن دارم، خیلی لذتبخش است. سرعت برایم جذابیت خاصی دارد. در همه کارهایم سریع هستم، حتی در غذا خوردن.

در 2ماده رکورد زدی. دنباله رو فصیحی هستی و می خواهی مثل او به المپیک برسی یا طوسی را بیشتر می پسندی؟

من از اول دنباله رو یوسین بولت بودم. حس می کنم شباهت های زیادی به او دارم. او بلندقدترین مرد سرعتی دنیا است و من هم قدبلندترین دختر سرعتی ایران هستم. یک متر و 80سانتی متر قد دارم. فیلم مستند زندگی بولت را ماهی یک بار می بینم. فیلم مسابقاتش را هم 2روز یک بار. البته فیلم مسابقات دنیای را هم دیدن می کنم. می بینم که چطور استارت می زنند و تواتر گام هایشان چطور است. این فیلم ها را می بینم و به خودم می گویم من هم باید یک روز به جایی که آنها رسیدند، برسم.

چه جایی را برای خودت تصور می کنی؟

هدف هایی که در دوومیدانی دارم، بلندمدت است. اینطور نیست که در جوانان رکورد بزنم و همه چیز برایم تمام گردد. دوی 200متر را بیشتر از 100متر دوست دارم و می خواهم نخستین دختر ایرانی باشم که در این ماده مقام دنیای و المپیک می آورم.

2سال است که مدرسه نمی روی. تعیین است که خانواده خیلی حمایتت می نمایند چون در بیشتر خانواده ها اولویت با درس است.

درست است. خانواده ام واقعا درکم می نمایند و خیلی هوایم را دارند. پدر و مادرم تا جایی که توانسته اند، سر مسابقاتم حاضر بوده اند و برای هیچ موضوعی روی من فشار نیاورده اند. بله همه خانواده ها اولویتشان درس است اما حتی قرار نیست من کنکور بدهم. همه هزینه هایم هم با خانواده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2305

به "دختر خبرساز ورزش ایران؛ من شبیه یوسین بولت هستم ، می خواهم اولین مدال المپیک و دنیا را بگیرم" امتیاز دهید

1 کاربر به "دختر خبرساز ورزش ایران؛ من شبیه یوسین بولت هستم ، می خواهم اولین مدال المپیک و دنیا را بگیرم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر خبرساز ورزش ایران؛ من شبیه یوسین بولت هستم ، می خواهم اولین مدال المپیک و دنیا را بگیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید