چین پیشنهاد یاری های آمریکا برای مقابله با کرونا را رد کرد

به گزارش مسافرت رو، دولت چین که پیش از این از مواضع مقامات آمریکایی درباره ویروس کرونا ابراز ناراحتی نموده بود پیشنهاد کمکهای واشنگتن برای مقابله با این بحران را نپذیرفت.

چین پیشنهاد یاری های آمریکا برای مقابله با کرونا را رد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تاکید نمود که آمریکا اقدامات قاطعی در برابر تهدید شیوع سریع ویروس کرونا انجام داده است و همچنین پیشنهاد یاری به چین ارائه نموده است.

براساس گزارش رویترز، یک دستیار ارشد رئیس جمهور آمریکا اما گفته است که پکن پیشنهاد واشنگتن را رد نموده است.

وی که در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز صحبت می کرد کوشش کرد نگرانیها درباره شیوع این بیماری که تا کنون جان دست کم 350 نفر را در چین گرفته است کم کند و اضافه کرد: می خواهیم ببینیم چه اتفاقی افتاده است اما ما آن را متوقف کردیم.

نگرانیها درباره شیوع ویروس کرونا باعث شده وزارت بهداشت آمریکا در این زمینه شرایط فوق العاده اعلام کند و از ورود اتباعی که اخیرا به چین سفر نموده اند به خاک آمریکا جلوگیری نموده است.

از ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، همه افرادی که طی دو هفته اخیر به چین سفر نموده اند مستقیما به یکی از فرودگاههای معین شده منتقل خواهند شد و تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

ترامپ در این زمینه گفت: ما نمی توانیم پذیرای هزاران نفر باشیم که ممکن است این ویروس را داشته باشند. مقامات آمریکایی برای مبارزه با این ویروس پیشنهاد یاریهای زیادی را به دولت چین ارائه نموده اند.

با این حال رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای جداگاه ضمن اینکه تاکید نمود چین در مقایسه با موارد مشابه قبلی بسیار بازتر رفتار نموده است گفت که پکن پیشنهادهای واشنگتن را رد نموده است.

اوبراین با بیان اینکه پکن هنوز به پیشنهاد یاری مرکز کنترل بیماریهای ما و دیگر پیشنهادات پاسخ نداده است اضافه کرد: ما متخصصان بزرگی داریم. این یک نگرانی جهانی است و ما میخواهیم به همکاران چینی خود یاری کنیم.

وزارت خارجه چین اخیرا از اظهارات مقامات آمریکایی که شیوع ویروس کرونا و افت اقتصاد چین در این شرایط را باعث رونق اشتغال در ایالات متحده خوانده بودند شدیدا انتقاد و ابراز ناراحتی کرد.

نشریه گلوبال تایمز که ارگان حزب کمونیست چین به شمار می آید، نیز روز شنبه به انتقاد شدید از سخنان ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا پرداخت که اخیرا از شیوع ویروس کرونا در چین ابراز خرسندی نموده بود و گفته بود که انتشار این ویروس می تواند فراوریکنندگان آمریکایی را مجاب کند که خاک چین را ترک نموده و فراوری محصولاتشان را در داخل آمریکا و با به کارگیری نیروی کار آمریکایی، انجام دهند.

گلوبال تایمز با اشاره به این اظهارات، آن هم همزمان با کوشش چین برای مهار شیوع این ویروس، نوشته است: سخت می توان باور کرد که این اظهارات غیراخلاقی را یک وزیر تجارت ایالات متحده گفته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 769

به "چین پیشنهاد یاری های آمریکا برای مقابله با کرونا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیشنهاد یاری های آمریکا برای مقابله با کرونا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید