چین از کوشش آمریکا برای نظامی کردن فضا به شدت انتقاد کرد

به گزارش مسافرت رو، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا، گفت این اقدام واشنگتن نقض آشکار اجماع بین المللی برای صلح آمیز نگه داشتن فضا است.

چین از کوشش آمریکا برای نظامی کردن فضا به شدت انتقاد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین روز دوشنبه با انتقاد شدید از تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا، این اقدام را تهدیدی برای صلح و امنیت در فضا توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گنگ شانگ سخنگوی وزارت خارجه چین که در نشست خبری هفتگی در پکن در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت چین در این مورد عمیقا نگران است و قاطعانه با آن مخالف است.

گنگ اضافه نمود: این اقدامات ایالات متحده، نقض جدی اجماع بین المللی بر سر استفاده صلح آمیز از فضای خارجی است، موازنه و ثبات راهبردی بین المللی را تضعیف می نماید و تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت فضای خارجی به شمار می آید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه بودجه نظامی سال آینده این کشور را امضا کرد. در این لایحه، برای اولین بار برای تشکیل نیروی فضایی در کنار نیروی زمینی، هوایی و دریایی، بودجه تخصیص داده شده است. ترامپ و دیگر مقام های آمریکایی فعالیت های روسیه و چین در فضا را تهدیدآمیز خوانده اند و نیروی فضایی را هم به بهانه مقابله با این تهدیدات تشکیل داده اند.

با این وجود، سخنگوی وزارت خارجه چین این موضع گیری های آمریکا را بی پایه و توجیهی برای حرکت به سمت نظامی کردن فضا توصیف نموده است.

گنگ گفت: امیدواریم که جامعه بین المللی، به خصوص قدرت های بزرگ مربوطه، رویکردی محتاطانه و مسئولانه اتخاذ نمایند تا از تبدیل فضا به یک میدان نبرد تازه جلوگیری گردد.

این در حالی است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز آدینه مدعی شد که فضا همین حالا هم به یک میدان نبرد تبدیل شده است. وی گفت فضا به میدانی برای جنگ بدل شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 679

به "چین از کوشش آمریکا برای نظامی کردن فضا به شدت انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از کوشش آمریکا برای نظامی کردن فضا به شدت انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید