چرا نباید مودم هواوی L01s را بخریم؟ بزرگ ترین ضعف این مودم 4.5G، TDLTE چیست؟

به گزارش مسافرت رو، پیش تر، به طور مفصل مودم هواوی HWS32MWA یا L01s (همین طور در بعضی سایت ها و فروشگاه ها به نام Speed Wi-Fi HOME نیز شناخته می گردد) را آنالیز کردیم که می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

چرا نباید مودم هواوی L01s را بخریم؟ بزرگ ترین ضعف این مودم 4.5G، TDLTE چیست؟
  • آنالیز مودم 4.5G/TDLTE هواوی L01s یا HWS32MWA

اما با توجه به ورود و فروش در سطح گسترده این مودم و عرضه به وسیله چندین اپراتور و شرکت، افراد زیادی سوال می نمایند که این مودم 4.5G/LTE ارزش خرید دارد یا خیر؟

به طور کلی، مودم هواوی HWS32MWA یا L01s در رده LTE Cat 9 با حداکثر سرعت 440 مگابیت است و از شبکه های موبایل TDD و FDD و وایمکس 2 پلاس پشتیبانی می نماید.

خرید مودمی مانند HWS32MWA که از فرکانس های بسیار محدودی پشتیبانی می نماید اصلا منطقی نیست

یک مودم رومیزی به شکل استوانه ای با وای فای دو بانده 802.11ac و درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است. حداکثر سرعت وای فای این مودم 1200 مگابیت بوده و از MIMO 4×4 پشتیبانی می نماید.

به ظاهر مشخصات این مودم خوب است و می توانید یک گزینه خرید خوب برای افرادی باشد که می خواهند از اینترنت TD-LTE و 4G LTE به تناوب استفاده نمایند. دقیقا چیزی که این روزها بازار مودم ایران تشنه اش است و دنبال رقیبانی برای مودم B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 می گردد.

قیمت این مودم نیز نسبتا مناسب بوده و آنلاک آن با قیمت حدود 3.5 تا 4 میلیون تومان به فروش می رسد.

اما چرا توصیه متخصصان و کارشناسان بازار مودم ایران، عدم خرید مودم هواوی L01s است؟ در واقع، بزرگ ترین مشکل مودم L01s یا هواوی HWS32MWA چیست که باعث می گردد قید سایر مشخصات خوب آن را زده و بی خیال خریدش شویم؟

بزرگ ترین عیب و ضعف در باندهای رادیویی قابل پشتیبانی است. مودم هواوی HWS32MWA از باندهای رادیویی زیر پشتیبانی می نماید:

4G+/3G TDD-LTE: B41/B42

FDD-LTE: B1/B18 WIMAX 2

به زبان ساده، در شبکه FDD فقط از باند 1 که در ایران هم استفاده می گردد؛ پشتیبانی می نماید و در شبکه های TDD نیز از باند 42 پشتیبانی می نماید که اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت روی آن واقع شده است.

ضعف بزرگ این مودم به همین محدود و کم بودن باندهای رادیویی برمی گردد. عملا شما در FDD قدرت مانور زیادی ندارید و اگر در محدوده ای باشید که باند 1 به وسیله اپراتوری مانند ایرانسل یا همراه اول یا رایتل عرضه نمی گردد؛ نمی توانید به اینترنت موبایل وصل شوید.

یک مودم نسبتا خوب برای شبکه های موبایل باید حداقل از باندهای 1 و 3 و 7 در FDD و باندهای 40 و 42 و 43 در TDD پشتیبانی کند تا مطمئن باشیم در همه نقاط به شبکه وصل می گردد و قابلیت تجمیع فرکانس دارد.

در عمل، مودم L01s می تواند یک مودم TDD برای استفاده از اینترنت TD-LTE باشد و بیشتر با همین هدف خریداری گردد تا جایگزینی برای مودم های مقرون به صرفه قیمت و رده پایین TDLTE باشد ولی نمی تواند یک مودم FDD خوب باشد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2133

به "چرا نباید مودم هواوی L01s را بخریم؟ بزرگ ترین ضعف این مودم 4.5G، TDLTE چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید مودم هواوی L01s را بخریم؟ بزرگ ترین ضعف این مودم 4.5G، TDLTE چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید