پرستاران بخش غیردولتی و مراقبت در منزل واکسن کرونا دریافت می نمایند

به گزارش مسافرت رو، رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران فعال در بخش غیردولتی و مراکز مراقبت در منزل که تا به امروز واکسن نزده اند، واکسن کرونا دریافت می نمایند.

پرستاران بخش غیردولتی و مراقبت در منزل واکسن کرونا دریافت می نمایند

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بنا بر اعلام سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی اضافه نمود: با توجه به موافقت وزارت بهداشت با سازمان نظام پرستاری، تامین واکسن کرونا برای پرستاران فعال در بخش های غیر دولتی و هوم کر (مراقبت در منزل) که اطلاعات آن ها در اختیار وزارت بهداشت نیست، صورت گرفته و پرستاران و کارکنان واجد شرایط می توانند برای دریافت واکسن در سازمان نظام پرستاری ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از پرستاران باتجربه، پیشکسوت و فعال در مراکز هوم کر یا مراقبت در منزل اضافه نمود: این نیرو ها در گمنامی کامل بار بسیار زیادی را از دوش نظام سلامت بر می دارند. به طوری که با ایثارگری های این آنان هنوز احتیاج به نقاهتگاه برای بیماران کرونا معنا نیافته است. از طرفی با مراقبت از بیماران از گسترش بیماری و افزایش بار بیمارستان ها جلوگیری می نمایند و با توجه به خطر ابتلای آنان به کرونا، ضروری است حتما و به سرعت به ویژه در موج سنگین چهارم تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند تا با جرأت و انگیزه بیش از پیش ادامه خدمت بدهند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری تاکید نمود: باید با واکسیناسیون پرستاران شاغل در مراکز مراقبت در منزل و بخش غیر دولتی کاری کرد که این نیرو ها با جرأت و رغبت بیشتری از بیماران کووید19 مراقبت نمایند و ضروری است این پرستاران و کارکنان مراکز مراقبت در منزل به طور کامل ایمن شوند.

وی گفت: اهمیت واکسیناسیون پرستاران مراقبت در منزل در حد بیمارستانهاست و حتی از جهاتی ضروری تر هم هست، زیرا کارکنان این مراکز به طور سازمان یافته از بسیاری از امکانات حفاظتی و لباس هایی که پرستاران در بیمارستان ها استفاده می نمایند، برخوردار نیستند و همین امر گاهی ممکن است تبعات زیادی را ایجاد کند.

وی درباره میزان سهمیه واکسن برای پرستاران بخش غیردولتی گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته با وزارت بهداشت، همان گونه که با سازمان نظام پزشکی هم قبل از نظام پرستاری توافق شد. مسئله ای در تامین واکسن پرستاران مراکز غیردولتی و مراقبت در منزل وجود ندارد و در صورتی که این مراکز، پرستاران و افراد واجد شرایط را ثبت نام نمایند، واکسن مورد احتیاج آن ها تامین می گردد.

رییس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: افراد واجد شرایط فقط شامل پرستاران و افرادی است که به عنوان نیرو های بهداشتی و درمانی شناخته می شوند. این نیرو ها پس از ثبت شماره ملی و ثبت شماره نظام پرستاری در سامانه نظام پرستاری برای دریافت واکسن به وزارت بهداشت معرفی می شوند.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری دریافت نماینده، توزیع نماینده و تزریق نماینده واکسن نخواهد بود، بلکه پیگیری نماینده؛ تسهیل گر، تسریع گر و هماهنگ نماینده خواهد بود.

وی اعلام نمود: پروتکل های واکسیناسیون کرونا تعیین و متولی آن هم وزارت بهداشت است. پرستاران مراکز غیردولتی برای دریافت واکسن به مراکزی که وزارت بهداشت تعیین کند، معرفی می شوند. در واقع سازمان نظام پرستاری برای دسترسی نیرو های پرستار که در بخش دولتی حضور ندارند و اطلاعات آن ها در وزارت بهداشت نیست، اقدام نموده و تسهیلات لازم را برای دسترسی این افراد فراهم نموده است.

وی گفت: مساله دیگر افزایش رغبت فعالیت پرستاران در مراکز هوم کر و مراقبت در منزل است. ضروری است هرچه زودتر کل قانون تعرفه گذاری اجرا و خدمات مراکز هوم کر نیز هر چه زودتر تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. البته این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه قرار گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر با مصوبه این شورا تعرفه خدمات مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

میرزابیگی با اشاره به لزوم اجرای هر چه سریعتر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اضافه نمود: سازمان نظام پرستاری با بهره گیری از نظرات تعداد بسیار زیاد صاحبنظران و مراکز تحقیقاتی روشی برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تدوین نموده که در روز های آینده در اختیار همه مجامع و انجمن های مرتبط با پرستاری قرار می گیرد. هر کس روش عملیاتی تر و بهتری دارد، می تواند وارد عمل گردد و کار را پیش ببرد سازمان نظام پرستاری هم حمایت خواهد نمود. همه گروه ها همکاری نمایند تا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از این به تاخیر نیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1682

به "پرستاران بخش غیردولتی و مراقبت در منزل واکسن کرونا دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستاران بخش غیردولتی و مراقبت در منزل واکسن کرونا دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید