پایتخت اندونزی منتقل می گردد

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهوری اندونزی امروز (دوشنبه) از تصمیم کشورش برای انتقال پایتخت از جاکارتا به جزیره بورنئو اطلاع داد.

پایتخت اندونزی منتقل می گردد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

پایتخت جدید که هنوز نامی برای آن معین نشده است، احتمالا در استان کالیمانتان شرقی بورنئو، نزدیک ساماریندا سیتی و شهر بندری بالیکپاپان که برای انتقال زغال سنگ و نفت اهمیت دارد، مستقر خواهد شد.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی در کنفرانسی خبری در کاخ دولتی جاکارتا گفت: این یک مکان استراتژیک در مرکز اندونزی است. جابجایی پایتخت 32 میلیارد و 790 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که دولت 19 درصد آن را تامین می نماید و مابقی به وسیله شراکت با بخش خصوصی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می گردد. این هزینه شامل دفاتر جدید دولتی و محل اقامت برای حدود 1.5 میلیون کارمند دولت می گردد.

رئیس جمهوری اندونزی اوایل همین ماه پیشنهاد جابجایی پایتخت به کالیمانتان (در طرف متعلق به اندونزی) را به مجلس ارائه داد.

سومین جزیره بزرگ جهان و اولین جزیره در آسیا از نظر وسعت بورنئوست. بورنئو یک جزیره مستقل نیست بلکه میان سه کشور تقسیم شده و بزرگترین بخش آن که حدود 73 درصد است، متعلق به کشور اندونزی است. دو کشور دیگر که در این جزیره سهیم هستند مالزی با حدود 26 درصد و بورنئی هستند. گونه های گیاهی اِندمیک و حیوانات منحصر به فرد بورنئو آن را جذاب تر نموده است.

جزیره بورنئو منطقه ای است که به بارش های جنگلی، معادن زغال سنگ و اورانگوتان هایش معروف است و منزلگاه بیش از 16 میلیون تن است. در سال 1975 بیش از 70 درصد بورنئو را جنگل های استوایی تشکیل می دادند که این مقدار اکنون به حدود 50 درصد رسیده است.

گروه های زیست محیطی هم ابراز نگرانی می نمایند که ساخت پایتخت جدید در بورنئو می تواند حیات وحش در معرض خطر این منطقه را به خطر بیندازد. جاکارتا یکی از شهرهای پر جمعیت است که بیش از 10 میلیون جمعیت دارد و با احتساب مردمی که در اطراف آن زندگی می نمایند، این جمعیت به سه برابر افزایش می یابد. این شهر مستعد سیل و در حال غرق شدن است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 339

به "پایتخت اندونزی منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت اندونزی منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید