انتها مرمت حمام تاریخی شیدون در سمیرم

به گزارش مسافرت رو، مدیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان سمیرم از اتمام عملیات مرمت حمام تاریخی شیدون در این شهرستان اطلاع داد.

انتها مرمت حمام تاریخی شیدون در سمیرم

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، سعید سلیمانی امروز چهارشنبه 22 آبان، با اعلام این خبر گفت: حمام تاریخی شیدون از بناهای ارزشمند تاریخی در شهرستان سمیرم است که در محور ورودی این شهرستان واقع شده و متعلق به دوران قاجار است.

او در مورد ویژگی های این اثر تاریخی گفت: این حمام تاریخی با مساحتی بالغ بر 150 مترمربع تا حدود 20 سال پیش با کاربری حمام مورد استفاده قرار می گرفت و دارای دو بخش مجزا از هم با سقف طاق قوس و آجری است که خاک برای تهیه مصالح آن از کوه شهیدان (در جوار شهرستان سمیرم) در همان عصر تهیه شده بود، زیرا خاک این کوه دارای چسبندگی خاصی است و به استحکام مصالح بنا افزوده است.

سلیمانی توضیح داد: این بنا پس از آنکه به مدت 20 سال بدون استفاده بود، در سال 1396 مرمت و به عنوان فروشگاه عرضه صنایع دستی شهرستان کاربری جدید یافت.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم، در رابطه با عملیات جدید مرمت در این بنای تاریخی اعلام کرد: در راستای حفاظت از این بنای تاریخی در برابر نزولات جوی، عملیات زه کشی در جهبه های محتلف این بنای تاریخی، با توجه به شیب دار بودن سطح کوچه پیرامون این بنا از ابتدای آبان سال جاری شروع و این عملیات با بودجه ای بالغ بر 100 میلیون ریال، برای تسهیل در حرکت آب های سطحی و روان آب ها و دفع رطوبت از بدنه دیواره های بنا انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 575

به "انتها مرمت حمام تاریخی شیدون در سمیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مرمت حمام تاریخی شیدون در سمیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید