وزیر اسبق ترکیه: توافق با دمشق احتیاج فوری آنکارا برای حل مسائل است

به گزارش مسافرت رو، وزیر خارجه اسبق ترکیه عهدشکنی اردوغان در قبال سوریه با تداوم کمکش به گروه های تروریستی را موجب تشدید بحران روابط دمشق-آنکارا خواند و گفت راهکار مسائل ترکیه در دستیابی به توافق با دمشق است.

وزیر اسبق ترکیه: توافق با دمشق احتیاج فوری آنکارا برای حل مسائل است

بهترین تجربه سفر را با ارزان ترین فصل تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مراد کارا یالچین وزیر خارجه اسبق ترکیه تاکید نمود که توافق و تفاهم با سوریه یک احتیاج فوری برای رسیدگی به همه مشکلاتی است که ترکیه دچار آن است.

کارا یالچین در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: اردوغان مصمم است که به تعهدات خود در رابطه با اوضاع سوریه عمل نکند. این امر سبب تشدید بحران در آنجا با تداوم مداخله مستقیم و غیرمستقیم و انواع یاری های وی به گروه های تروریستی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کارا یالچین با بیان اینکه اردوغان سیاست های تحریک آمیز را در لیبی و به طور کلی منطقه دنبال می نماید، اضافه نمود: وی اکنون مرتکب اشتباهاتی در قبال لیبی شده است که قبلاً در سوریه مرتکب شده بود و این هم هزینه های داخلی و خارجی را برای ترکیه به همراه خواهد داشت، به ویژه در این مرحله که تمام پایتخت های دنیا با سیاست های اردوغان در قبال اوضاع لیبی مخالفند.

وزیر خارجه اسبق ترکیه پیش از این هم با اشاره به حمایت های نظام اردوغان از گروه های تروریستی در سوریه، بر ضرورت تجدید نظر در سیاست های فعلی اردوغان و کوشش برای بازگرداندن امور به وضع طبیعی آن در روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد.

در مقطع اخیر انتقادها در داخل ترکیه از عملیات نظامی کشورشان در سوریه و ادامه مداخلات اردوغان با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه بالا گرفته است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 777

به "وزیر اسبق ترکیه: توافق با دمشق احتیاج فوری آنکارا برای حل مسائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اسبق ترکیه: توافق با دمشق احتیاج فوری آنکارا برای حل مسائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید