مذاکره با خارجی ها برای ساخت مسکن با هدف انتقال فناوری

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر راه گفت: مذاکره با شرکت های چینی و ترکیه ای برای ساخت مسکن با هدف انتقال فناوری و تجربه اجرا شده تا در زمان محدود یک سال یا کمتر، تعداد زیادی مسکن با کیفیت بسازیم.

مذاکره با خارجی ها برای ساخت مسکن با هدف انتقال فناوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمود محمودزاده اضافه کرد: این مذاکرات به معنی واردات مصالح ساختمانی و نیروی اجرایی از خارج نیست بلکه ممکن است سایر کشور ها در زمینه صنعتی سازی و انبوه سازی تجربیاتی داشته باشند و ما بتوانیم برای پیشبرد کیفی سازی از آن استفاده کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مذاکره با شرکت های چینی و ترکیه ای در حد انتقال تجربه انبوه سازی واقعی است تا امکان ساخت یک میلیون واحد بصورت صفر تا صد آغاز گردد و کمتر از یک سال این واحد ها ساخته و تحویل داده گردد.

محمود زاده ادامه داد: هزینه تمام شده و کیفیت ساخت مسکن بسیار تعیین نماینده است.

وی تاکید نمود: در سیستم های صنعتی و تازه ساختمانی، قیمت تمام شده قابل رقابت با سیستم های سنتی نیست بنابراین طبیعی است که اولویت اصلی ما کاهش قیمت تمام شده و زمان ساخت باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در شیوه ساخت و ساز سنتی دوره ساخت یک واحد مسکونی دو تا دو و نیم سال طول می کشد، اما چنانچه صنعتی سازی رواج پیدا کند این زمان به یکسال و حتی کمتر از یک سال می رسد که حداکثر 35 درصد پایین تر از قیمت بازار احداث خواهد شد و کیفیت آن نیز متفاوت از ساخت و ساز سنتی است به همین علت این روش در اولویت است.

محمودزاده اضافه کرد: وقتی دولت و مجموعه شهرسازی با حجم زیادی درخواست مسکن روبرو است باید از این تکنیک ها استفاده کند تا کم کاری گذشته جبران گردد و به شرایط پایداری در این زمینه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های خارجی به وسیله مناقصه وارد عرصه ساخت و ساز مسکن در کشورمان می شوند گفت: قیمت ساخت مسکن تعیین می گردد، به شورا های استان ها نیز اختیار دادیم از بین تمام سازندگان اعم از تعاونی ها و انبوه سازان محلی و کسانی که واجد شرایط هستند و عملکرد مثبتی داشتند دعوت نمایند و هرکس آمادگی داشت با او قرارداد بسته می گردد.

محمودزاده اضافه کرد: ما محدودیتی در ظرفیت نداریم، چون تعداد کار به قدری زیاد است که برای رقابت محدودیتی وجود ندارد و هرکس که واجد شرایط باشد می تواند از ظرفیت های تعیین شده گروه های مختلف سازنده استفاده کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مذاکره با خارجی ها در ابتدای راه است و بیشتر یک نوع کار مشترک با سازندگان داخلی است و برای اجرا از شرکت های صاحب فناوری خارجی استفاده می گردد.

وی ادامه داد: برای ساخت 4 میلیون مسکن قانون جهش فراوری در طول 4 سال، 4 شیوه ساخت درنظر گرفته شده است، اولویت اول در شهر های زیر صد هزار نفر جمعیت است که پلاک و زمین را به دو یا سه خانوار واگذار می کنیم.

محمود زاده گفت: در شهر های بزرگ تر یا شهر هایی که مشکل زمین داریم اولویت، تعاونی هایی هستند که عملکرد پیروز داشتند و وزارت تعاون هم بصورت ویژه در ساخت و سامان دادن تعاونی ها فعالیت می نماید که بتوانیم از توان این گروه اجتماعی نیز در ساخت مسکن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه کرد: انبوه سازان و پیمانکاران و شرکت های صنعتی ساز نیز از دیگر اولویت های ساخت مسکن به شمار می آیند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1933

به "مذاکره با خارجی ها برای ساخت مسکن با هدف انتقال فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با خارجی ها برای ساخت مسکن با هدف انتقال فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید