واکسن کرونا با کدام واکسن بچه ها تداخل دارد؟

به گزارش مسافرت رو، حمید عمادی در پاسخ به سوال که واکسن کرونا با چه واکسن هایی در بچه ها تداخل دارد؟، گفت: واکسن کووید با هیچکدام از واکسن هایی که به طور معمول در کودکی تزریق می شوند، تداخلی ندارد.

واکسن کرونا با کدام واکسن بچه ها تداخل دارد؟

وی ضمن اشاره به اینکه قبلا این تاکید وجود داشت که باید حداقل 2 هفته بین تزریق واکسن کرونا با واکسن های دیگر فاصله وجود داشته باشد، ادامه داد: یک قانون کلی وجود دارد که اسم می نماید هر گاه قصد داشتیم به فردی 2 واکسن مختلف تزریق کنیم یا باید هر دو را همزمان تزریق کنیم یا 2 هفته بین تزریق آن ها فاصله بیندازیم.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اضافه کرد: در خصوص بچه ها شرایط همین گونه است و اگر نوبت واکسن کووید و موعد یک واکسن دیگر برای کودکی به طور همزمان فرا رسیده باشد، یا باید هر دوی آن ها را با هم و در 2 دست متفاوت تزریق کنیم و یا اینکه اگر هر 2 واکسن را در یک روز تزریق نکردیم حداقل 2 هفته بین تزریق آن ها فاصله دهیم.

این پزشک متخصص با بیان اینکه به طور کلی واکسن کووید با هیچ واکسن دیگری تداخل ندارد، در پاسخ به این سوال آیا مدت زمانی که بین تزریق 2 واکسن فاصله می اندازیم به نوع واکسن بستگی دارد؟، شرح داد: خیر، در این خصوص تفاوتی بین انواع واکسن ها وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای چه افرادی ضرورت دارد؟، اظهار کرد: احتمالا ضروری است همه افراد واکسینه شده دز یادآور را تزریق نمایند و زمان تزریق این دز حدود 6 تا 8 ماه بعد از دز دوم است و در حال حاضر افرادی که 8 ماه پیش واکسن کرونا زده اند در اولویت تزریق دز بوستر قرار دارند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری ضمن بیان اینکه اولین گروهی که در کشور واکسن کرونا تزریق کردند کادر درمان بودند و از این رو هم اکنون آن ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند، اسم کرد: با توجه به اینکه با گذشت زمان سطح آنتی بادی در بدن کاهش پیدا می نماید به احتمال زیاد در آینده تمام افرادی که 2 دز واکسن را تزریق کردند باید دز یادآور این واکسن را دریافت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1910

به "واکسن کرونا با کدام واکسن بچه ها تداخل دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا با کدام واکسن بچه ها تداخل دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید