هشدار چین به آمریکا برای عدم مداخله در موضوع دریای چین جنوبی

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: چین با انتقاد از اقدامات مداخله جویانه آمریکا در موضوع دریای چین جنوبی از این کشور خواست تا اجازه دهد کشورهای منطقه خود برای حل این مساله کوشش نمایند.

هشدار چین به آمریکا برای عدم مداخله در موضوع دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ چین امروز (سه شنبه) و پس از درخواست آمریکا درباره کاهش تنش در مساله دریای چین جنوبی به واشنگتن هشدار داد که در این مسائل ورود ننموده و به کشورهای منطقه اجازه دهد تا خود این موضوع را حل نمایند.

وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای بیان کرد: چین امیدوار است کشورهای خارج از این منطقه بی طرفی خود را کاملا حفظ نموده، میان درستی و نادرستی تفاوت قائل شده و به کوشش های مشترک کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات در منطقه احترام بگذارند.

مایکل فاچز، مشاور معاون وزیر خارجه آمریکا در امور چندجانبه در واکنش به این اظهارات بیان کرد که هیچ کشوری به تنهایی مسئول تنش زدایی در منطقه نیست. وی اما در ادامه تاکید نمود که آمریکا رفتار یکجانبه و تحریک آمیز چین را نشانه عدم تمایل این کشور برای تبعیت از قوانین بین المللی تعبیر می نماید.

چین بر 90 درصد دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد که دارای منابع عظیم نفت و گاز است. از سوی دیگر کشورهایی مانند برونئی، مالزی، فیلیپین ، ویتنام و تایوان نیز بر بخش هایی از این مناطق ادعای مالکیت دارند.

وزارت خارجه چین بار دیگر بر حق مالکیت این کشور بر جزایر اسپراتلی تاکید نمود و از کشورهایی که به صورت غیرقانونی این جزایر را اشغال نموده اند خواست تا هرچه سریعتر تجهیزات و نیروهای خود را از این منطقه خارج نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 540

به "هشدار چین به آمریکا برای عدم مداخله در موضوع دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا برای عدم مداخله در موضوع دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید