افزایش سفر گردشگران چینی در سال نو به ایران
به گزارش مسافرت رو، افزایش مهاجرت چینی ها به ایران در سال 2019 میلادی
با توجه به اینکه در کشور چین سال نو شروع شده و چینی ها در تعطیلات سال نوی خودشان هستند، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری از شروع پروژه نفوذ به بازار چین با اجرای طرح سال نو چینی در ایران، اطلاع داد. همانطور که می دانید ایران با توجه به جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد جز مقاصد اصلی برای سفر به محسوب می گردد و سال نو چینی ها از مهمترین تعطیلات سنتی مردم این کشور است که سالانه در ماه بهمن جشن می گیرند و از آن با عنوان جشنواره بهاره نیز یاد می گردد. همانطور که می دانید جمعیت کشور چین بسیار بالاست و از این بین سالانه 300 میلیون چینی هستند که قصد سفر دارند و این می تواند برای ایران فرصت مناسبی باشد تا پذیرای گردشگران چینی باشد. در ادامه همراه با مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا درباره موج مهاجرت چینی ها به ایران و اطلاعاتی که مدیر کل تبلیغات و بازاریابی گردشگری داده است صحبت کنیم.
با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.
سال نو چینی ها یکی از مهمترین رویدادهایی است که در این کشور رخ می دهد و در این مدت زمان چینی ها برای تعطیلات خودشان برنامه های سفری بسیاری دارند. مردم چین از زمان ترقی اقتصاد این کشور بیشتر به سفرهای خارجی روی آورده اند، اداره ملی دنیاگردی چین گزارش نموده در فستیوال بهاره سال 2018 حدود 7 میلیون چینی به خارج از کشور سفر کردند که هر یک دست کم 1500 دلار خرج نموده اند.
با توجه به آماری که سازمان های گردشگری دنیا بدست آورده اند چینی ها جز ولخرج ترین گردشگران دنیا شناخته شده اند. بر اساس گزارش سازمان دنیای دنیاگردی معین شده است که گردشگران چینی در سال 2017 با هزینه ای برابر با 258 میلیارد دلار به گردشگری پرداخته اند. از همین رو کشورهای زیادی هستند در سراسر دنیا که با صدور ویزای رایگان و یا تخفیف های خدماتی سعی دارند هر سال دایره جمعیت گردشگران چینی را در جغرافیای خود بزرگ تر نمایند.
در جشنواره بهاره یا همان سال نو چینی ها که تقریبا 10 روز طول می کشد و این موضوع نه تنها برای کشور خودشان بلکه به نفع کشورهایی نظیر هنگ کنگ، ژاپن، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، موریتانی، تایلند و در چند سال اخیر اروپای شمالی و آمریکا است. ایران نیز پس از آن که در سال 2011 پیروز شد اعتماد اداره ملی دنیاگردی و آژانس های چین را جلب کند و به فهرست مقاصد امن این کشور اضافه گردد و سال جاری به جمع کشورهایی که در سال نو چینی، پرچم های سرخ را برای میزبانی از گردشگران این کشور برافراشته اند، پیوسته است.
مدیر کل تبلیغات و بازاریابی گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی در این خصوص اطلاع داد که که ایران با سرو غذاهای چینی، اجرای کنسرت های موسیقی سنتی، نمایش سفال های آبی و سفید و خوش آمدگویی با پرچم های قرمز و به زبان چینی، همانند دیگر کشورها به استقبال چینی ها در سال نو آن ها می باشد.
در واقع ابراهیم لاریجانی این طرح را بخشی از پروژه نفوذ ایران به این بازار دانست و در دفتر تبلیغات و بازاریابی در سه ماه گذشته برنامه ریزی آن را با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان مطرح نمود و به صورت آزمایشی قرار است که آن را انجام دهند.
در ادامه لاریجانی گفت: تعطیلات سال نو چین که تاریخ ثابتی در تقویم ندارد، سال جاری از 16 بهمن ماه (5 فوریه) شروع شده و به مدت 10 روز ادامه دارد که پیش از شروع آن، تبلیغاتی در چین انجام شد. شرکت هواپیمایی ماهان نیز با مشورت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بسته سفر به ایران را به وسیله 100 آژانس گردشگری چینی همکار، عرضه کرد که طبق آخرین آمار 10 تا 15 گروه 25 تا 70 نفره برای سفر به ایران قطعی شد که از 13 بهمن ماه در کشورمان به سر می برند.
همچنین مدیر کل تبلیغات بازاریابی گردشگری در مورد زمینه سازی های لازم برای ورود گردشگران چینی به کشور این چنین اظهار نظر کرد: حمل و نقل ارزان، صدور آسان ویزا در فرودگاه، ارائه تخفیف در هتل ها، رستوران ها، موزه ها و مراکز فروش صنایع دستی از جمله تسهیلاتی بوده که با مشارکت استان های تهران، یزد، اصفهان، فارس و کرمان برای جذب گردشگران چینی اختصاص داده شده است. با توجه به این موضوع برچسب هایی طراحی شده اند که در مراکز معینی نصب هستند و در واقع گویای ارائه تخفیف به گردشگران چینی در فستیوال بهاره یا جشن سال نو چینی ها است.
البته با توجه به این که عدد گردشگران چینی که تعطیلات خودشان را در ایران سپری می نمایند ممکن است بزرگ نباشد اما باید توجه داشته باشید که ما هم به دنبال عددی بزرگ نبودیم، بلکه می خواهیم آرام پیوسته کشورمان را بشناسند و در طول سال برنامه های مختلفی به سمت ایران داشته باشند نه تنها در جشن سال نو بیایند و تا سال دیگر خبری از گردشگر چینی در ایران نباشد.
به گفته مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری، پکیج سال نو در چین سر و صدای زیادی نموده و توجه ها را به خود جلب نموده است. لاریجانی اضافه نمود: این دفتر فعالیت در بازار چین را خیلی جدی شروع نموده، مطالعاتی را انجام داده که وارد فاز اجرایی شده و نقشه راهی را تهیه نموده است. برای دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسرها و چهره های شناخته شده این کشور نیز برنامه ریزی نموده ایم و ایده های مختلفی در دست اجرا است.
همچنین لاریجانی در سرانجام صحبت های خود گفت: اجرای پروژه های مشابه در بازارهای عمان و آذربایجان هم در حال انجام است و در حال حاضر عراقی ها مهمترین بازار هدف گردشگری در ایران محسوب می شوند.
منبع: الی گشت