هتک حیثیت معلم در فضای مجازی توسط دانش آموز خاطی

به گزارش مسافرت رو، رئیس پلیس فتای استان البرز از کشف یک پرونده در خصوص نوجوانی که با استفاده از فضای مجازی موجب هتک حیثیت معلمش شده بود خبر داد.

هتک حیثیت معلم در فضای مجازی توسط دانش آموز خاطی

به گزارش میزان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از فضای مجازی موجب هتک حیثیت معلمش شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: شخصی که خود را معلم مدرسه معرفی کرد به این پلیس مراجعه و گفت صفحه جعلی در اینستاگرام با هویت وی ایجاد شده که با انتشار یک سری مطالب ضمن هتک حیثیتش قصد اخاذی از او را دارد، به نحوی که به خاطر آبروریزی به عمل آمده به ناچار مجبور شده از ادامه حضور در مدرسه مذکور سر باز زند. به دلیل حساسیت موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مسئول انتظامی گفت: در بررسی ها کاشف به عمل آمد شخصی ناشناس با یک صفحه ای جعلی با معرفی خود به عنوان یک خانم با شاکی چت کرده و با اغفال او از مطالب عاشقانه ردوبدل شده اسکرین شات تهیه کرده و با ایجاد صفحه جعلی و فالو کردن دانش آموزان مدرسه مذکور به نوعی موجب هتک حیثیت شاکی شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: در این راستا اقدامات فنی، اطلاعاتی پیچیده ای انجام شد. متهم با هویت ع م شناسایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ اقبالی گفت: با بررسی های بیشتر معین شد متهم یکی از شاگردان شاکی است که به دلیل اختلافی که با وی داشته اقدام به ایجاد صفحات جعلی علیه وی کرده و قصد بر هم زدن آرامش او را داشته است.

این مقام انتظامی هشدار داد: متاسفانه در زندگی هر شخصی افرادی وجود دارند که خواسته یا ناخواسته با وی دچار مشکل می شوند و قصد بر هم زدن آرامش او را دارند. یکی از راه هایی که در ابتدا به ذهن شخص خطور می کند سوء استفاده از فضای مجازی است. هموطنان گرامی بایستی به این نکته توجه کافی و وافی داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز به شهروندان عزیز توصیه کرد: هتک حیثیت افراد در بستر فضای مجازی مانند پخش محتواهایی نظیر صدا و تصویر به صورت فیلم، عکس و متن چه با تغییر و چه بدون تغییر و با توجه به این که رضایت فردی نیز در کار نباشد موجبات ضرر و هتک حیثیت افراد را فراهم می آورد و بر اساس قوانین حاکم پیگرد قانونی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 647

به "هتک حیثیت معلم در فضای مجازی توسط دانش آموز خاطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتک حیثیت معلم در فضای مجازی توسط دانش آموز خاطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید