مرموزترین خودروی تاریخ بی ام و ، عکس

به گزارش مسافرت رو، آیرودینامیک خودرو همواره مهم بوده است. با تبدیل شدن خودروهای برقی به بخش قابل توجهی از خودروهای تازه، خودروسازان در کوشش هستند تا حد ممکن آیرودینامیک را بهبود بخشند تا برد را به حداکثر برسانند. چندین دهه است که شرکت ها روی کاهش ضرایب درگ کار می نمایند. کانسپت AVT، کوشش بی ام و برای به نمایش گذاشتن نمای بیرونی آیرودینامیک تر در سال 1981 بود.

مرموزترین خودروی تاریخ بی ام و ، عکس

امیرمسعود عابدین: Domagoj Dukec، رئیس طراحی بی ام و، در آرشیو این برند جستجو نموده و این تصاویر کمیاب از AVT را در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده است. او آن را یکی از مرموزترین خودروهای مفهومی در تاریخ BMW می نامد. به گفته Dukec، این شرکت آن را ساخته تا در آن موقع چیزهای هیجان انگیزی برای نمایش در تونل باد تازه این برند داشته باشد.

  • پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! /عکس و فیلم

AVT مخفف Aerodynamischer Versuchsträger است که در زبان آلمانی به عنوان خودروی آزمایش آیرودینامیک ترجمه می گردد. از آنجایی که این خودرو طراحی بسیار عجیب و خاصی داشت، هیچ پیشرانه یا فضای داخلی وجود ندارد. این به سادگی یک مجسمه برای آزمایش تونل باد بود.

این طراحی دارای دماغه ای با شیار کم است که به شکل یک قوس به سمت شیشه جلو می رود. یک نسخه کوچک از جلوپنجره های کلیوی بی ام و را می توان در قسمت جلویی دید. چراغ های جلوی پاپ آپ ظاهر کاپوت را صاف نگه می دارند.

روکش ها، چرخ های جلو را پنهان می نمایند تا آیرودینامیک کناره ها را حفظ نمایند. از آنجایی که هیچ فضای داخلی وجود ندارد، تعیین نیست که درها چگونه باز می شوند، اما به نظر می رسد که لولاهای گالوینگ محتمل ترین طرح باشند.

طی تماسی که رسانه Motor1 برای اطلاع از سرنوشت AVT با بی ام و گرفت، یکی از سخنگویان به این رسانه گفت: معمولاً هنگامی که کانسپت های غیرقابل اجرا مانند این در نمایشگاه خودرو قرار می گیرند، یا در یک انبار به صورت طولانی مدت قرار می گیرند یا از بین می روند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

  • فراوری وانت ال90 در قاره آمریکا/ تولد دوباره وانت ایران خودرو آن سوی جهان/ عکس

  • ورود خودروی ساخت ولوو و جیلی به بازار ایران/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2371

به "مرموزترین خودروی تاریخ بی ام و ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرموزترین خودروی تاریخ بی ام و ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید