نخست وزیر ایتالیا خواهان ادامه کوشش آلمان برای افزایش رشد مالی شد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا از دولت آینده آلمان خواست تا برای دستیابی به رشد مالی بیشتر در اروپا کوشش کند چرا که خروج کشورهای عضو یورو از رکود مالی به نفع آلمان نیز خواهد بود.

نخست وزیر ایتالیا خواهان ادامه کوشش آلمان برای افزایش رشد مالی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر مالت تاکید نمود، امیدواری من این است که دولت آینده آلمان سیاست های مالی را اتخاذ کند که رشد و رونق مالی اروپا در اولویت باشد.

بر اساس این گزارش ایتالیا و سایر کشورهای جنوب اروپا خواهان عقب نشینی آلمان از موضع خود در اعمال سیاست های ریاضتی برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو هستند. کشورهای جنوب اروپا بر این باورند که اجرای سیاست های ریاضتی عامل اصلی ادامه رکود مالی و بیکاری فزاینده است.

آمریکا نیز ماه گذشته سیاست های مالی آلمان را به باد انتقاد گرفت و خواهان کاهش مازاد تجاری این کشور شد. در شرایطی که کشورهای جنوب اروپا با بحران بدهی و کسری بودجه روبرو هستند آلمان همچنان به افزایش صادرات و رشد مازاد تجاری می اندیشد.

البته حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل و سوسیال دموکرات های این کشور به شدت نقدها مطرح شده از سوی آمریکا را رد نموده اند. نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد، اگر رشد مالی و ثبات تنها در آلمان باشد و سایر کشورهای اروپایی به حال خود رها شوند در انتها این مساله به ضرر آلمان نیز خواهد بود.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است که با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. ایتالیا با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است.دولت ایتالیا کاهش 1، 8 درصدی رشد مالی این کشور را در سال 2013 میلادی پیش بینی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 347

به "نخست وزیر ایتالیا خواهان ادامه کوشش آلمان برای افزایش رشد مالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا خواهان ادامه کوشش آلمان برای افزایش رشد مالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید