منطقه موی نه جواهری پنهان در ویتنام

به گزارش مسافرت رو، موی نه در ویتنام

ویتنام یکی از کشورهای بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهند سفری لوکس داشته باشند در حالی که هزینه کمی هم نیز پرداخت نمایند. جاذبه های طبیعی و تاریخی جالب و هیجان انگیزی در این کشور وجود دارد که می توانند برای هر یک از مسافران این مقصد جالب و هیجان انگیز باشد. در این مطلب خبرنگاران می خواهد درباره موی نه Mui Ne در کشور ویتنام صحبت کند. این منطقه در ویتنام از قول بسیاری از گردشگرانی که به آن سفر نموده اند جواهری پنهان لقب گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره جاذبه موی نه در ویتنام خدمتتان اطلاعات بدهیم.

منطقه موی نه جواهری پنهان در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

همان طور که در بالا هم گفتیم موی نه در ویتنام به جواهر پنهان نیز معروف است و همین خود دلیلی است برای ماجراجویان که بخواهند به این منطقه سفر نمایند و تجربیات بی نظیری را بدست بیاورند. به گفته یک گردشگری حرفه ای به نام سارا فانک بسیاری از کسانی که به ویتنام سفر می نمایند اغلب موی نه را بازدید نمی نمایند و همین خود دلیلی است و به نظر من این افراد بسیار ضرر می نمایند چرا که منطقه ای بسیار جذاب و دیدنی را است دست می دهند. وی در ادامه تجربه سفر خودش به این منطقه می گوید که زمانی که تصمیم گرفتم که موی نه برم در گوگل جستجو کردم و متوجه شدم که برای رسیدن به این منطقه باید از شهر هو چی مینح سفری کوتاه داشته باشم که با اتوبوس 5 ساعت طول می کشید.

درباره موی نه در ویتنام

منطقه موی نه جمعیت بسیار اندکی دارد و همین خود دلیلی شده است تا این منطقه از آرامش و آسایش بی نظیری بهره مند باشد، به طوری که احساس می کنید در بهشت قرار گرفته اید. موی نه فقط یک منطقه از تپه های ماسه ای ندارد، بلکه دو منطقه است که کاملا حس و تجربه متفاوتی دارد. معادن آهن بسیار قدیمی در این منطقه وجود دارد که در طول صدها سال گذشته در این منطقه به وجود آمده اند. در این منطقه تپه های سفید وجود دارد که از عاج فیل به وجود آمده اند و همچنین دریاچه هایی از گل های نیلوفر توانسته روح تازه ای به این منطقه ببخشد. در این دریاچه ها می توانید با موتوهای چهارچرخه ای بچرخید و در بین گل های نیلوفر در این منطقه گشت بزنید و لذت ببرید. در مقابل هیجان تپه سفید، تپه قرمز نیز نقطه ای عالی برای تماشای غروب خورشید در کنار کسی است که دوستش دارید. این تپه های سوزان و بیابانی صحرا شکل می باشند. اگر بدنبال کمی سرگرمی هستید، یک سورتمه اجاره کنید و از تپه های آرام به پایین سر بخورید. منطقه ای در موی نه وجود دارد که برای پیاده روی بسیار مناسب است که به آن فیریم استیم (Fairt Steam) نیز می گویند. در این منطقه نهری وجود دارد که کسانی که می خواهند در آن پیاده روی نمایند تا قوزک پایشان در آب است و در طول جهت دست فروش هایی را که در انبوه جنگل های هستند را مشاهده خواهند کرد. این نهر در سرانجام به رد کنیون (Red Canyon) ختم می شود که زیبایی شگفت انگیزی از رنگهای روشن است. به بالاترین نقطه این تپه بروید، پیک نیکی داشته باشید و از منظره آن لذت ببرید.

بهترین غذای دریایی در ویتنام

نکته برجسته دیگری که موی نه در ویتنام دارا هست غذاهای دریایی آن است که در رقابت با مناظر زیبای این منطقه می باشد. شاید بتوان گفت که خوشمزه ترین ماهی تمام عمرتان را در موی نه می توانید میل کنید، به گفته سارا فانک گردشگری که لقب جواهر پنهان را به موی نه داده است با توجه به این که به بیش از 40 کشور در جهان سفر نموده ام، اما خوشمزه ترین ماهی را در بین تمام این کشورها در موی نه ویتنام خوردم. انتخاب یک مکان می تواند سخت باشد چون همه آنها با صندلیهای پلاستیکی و میزهای پراکنده و نامرتب زیر یک سقف نازک، شبیه به هم هستند. البته که تمرکز آنها بر اساس کیفیت غذاست نه محیط فانتزیشان. در حقیقت اگر به رستورانی می روید که فضایی زیبا دارد احتمال اینکه غذایی با کیفیت پایین تر بخورید وجود دارد چون غذاها را برای گردشگران تهیه می نمایند و همچنین قیمت بیشتری خواهند داشت. در اولین شب اقامتم، به یک رستوران زیبا در فضای باز با موزیک زنده رفتم و یک غذای بسیار بد خوردم. برای اطمینان از صرف شام در بهترین مکان، از دو محلی درباره رستوران مورد علاقه شان پرسیدم و هر دو یک جواب داشتند: توان تائو 180 (Tuan Thao 180) در ابتدای ورود به این رستوران، یک بانوی باردار با لبخندی برلب به من گفت که یک ماهی از مخزن انتخاب کنم.

در حدود 20 مخزن برای انتخاب وجود داشت که هر کدام با ماهی های گوناگون و صدفهای تازه صید پر شده بوند. او ماهی خال قرمز با چاشنی سیر و فلفل را پیشنهاد کرد. چطور می توانستم نه بگویم. بطرز باورنکردنی مزه دار شده بود. درخشش ماهی قرمز بسیار زیبا بود و من تقریبا از بیرون آوردنش از آب و قرار دادنش بر روی آتش مستقیم احساس گناه کردم. ولی با اولین گاز همه احساس گناهم از بین رفت. این بهترین ماهی بود که تا بحال خورده بودم. چاشنی سیر و فلفل مکمل تردی ماهی بود که فکر نمی کردم امکان پذیر باشد. طعم و مزه اش بهتر از آن چیزی بود که در رستوران میشلین استار (Michelin-Star) تجربه نموده بودم. در حقیقت آنقدر خیال انگیز بود که روز بعد هم برای ناهار برگشتم و دوباره همان غذا را سفارش دادم. تنها ماهی قرمز طعم دار شده نبود که بسیار لذیذ بود بلکه مزه میگوی کبابی و صدف با سیر و کره و پیازچه نیز بی نظیر بوند. و در آخر اینکه وقتی از موی نه دیدن می کنید حتما باید غذای دریایی تازه ای در رستورانی مثل این میل نمایید.

یک دهکده ماهیگیری در مرکز موی نه در ویتنام

زندگی مردمی که در موی نه زندگی می نمایند از ماهیگیری می گذرد. هر روز صبح ها قایق هایی در افق آب های این منطقه حرکت می نمایند تا به صید ماهی بپردازند، از همین رو محبوب ترین غذایی هم که در این منطقه می توانید میل کنید ماهی است. این ماهیگیران به نوعی متخصص آب های این منطقه هستند و اگر خواستید می توانید یک روز با آن ها به ماهیگیری بروید تا بیشتر با این منطقه در ویتنام آشنا شوید. همسران این ماهیگیران صیدهای این مردان را به بازار می برند و می فروشند و از این مایحتاج زندگی آن ها تامین می شود و به نوعی این یک فعالیت خانوادگی به شمار می رود.

با توجه به توضیحاتی که درباره این منطقه داده شد اگر از این کشور آسیای جنوب شرقی دیدن می کنید شانس رفتن به موی نه را از دست ندهید. اضافه کردن آن به تعطیلات خود کار ساده ایست و آنرا به طرز خارق العاده ای ارتقا می دهد. موی نه جواهر پنهان ویتنام جنوبی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 524

به "منطقه موی نه جواهری پنهان در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه موی نه جواهری پنهان در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید