مقام اروپایی: ترکیه مرتکب جنایت جنگی شده است

به گزارش مسافرت رو، رئیس گروه دوستی پارلمانی چک و سوریه معتقد است نیروهای ترکیه در خاک سوریه مرتکب جنایت های جنگی و غیرانسانی شده اند و سیاست های اشتباه رئیس جمهور ترکیه مسبب مسائل داخلی و خارجی این کشور است.

مقام اروپایی: ترکیه مرتکب جنایت جنگی شده است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استانیسلاو گراسپیک رئیس گروه دوستی پارلمانی چک و سوریه گفت نیروهای ترکیه در سوریه مرتکب جنایات جنگی و ضد انسانی شده اند و دولت رجب طیب اردوغان سال هاست که از گروه های ترریستی در سوریه حمایت می نماید.

گراسپیک به خبرگزاری رسمی سوریه سانا شرح داد: نمی توان میان نیروهای اشغالگر ترکیه در خاک سوریه و جنایت های جنگی و ضد انسانی آنها و اقدامات سرکوبگرانه در داخل ترکیه تفاوتی قائل شد؛ ترکیه ساده ترین معیارها مربوط به دموکراسی و حقوق بشر را نقض نموده است.

وی در ادامه توضیح داد، اردوغان از ابتدا یک پروژه آمریکایی بود و سیاست های اشتباه و همراه با شکست وی در سوریه دلیل تمام مسائل داخلی و خارجی ترکیه است.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه آغاز نموده اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. در روز 17 اکتبر (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان ی پ گ از منطقه امن خارج شوند.

البته مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جلسه ای با سردبیران خبرگزاری آناتولی گفت که انتها عملیات چشمه صلح به این معنا نیست که ترکیه سوریه را ترک می نماید. آنکارا به حمایت از وضع موجود در این منطقه ادامه می دهد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 622

به "مقام اروپایی: ترکیه مرتکب جنایت جنگی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اروپایی: ترکیه مرتکب جنایت جنگی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید