چرا تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ونزوئلا تشدید شده است؟

به گزارش مسافرت رو، افزایش تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا نشان می دهد مقامات کاخ سفید به این نتیجه رسیده اند که تهدیدهای لفظی به تنهایی علیه دولت مادورو موثر نیست.

چرا تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ونزوئلا تشدید شده است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وب سایت اینترنتی میامی هرالد گزارش داد، مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که تنها تهدیدهای لفظی علیه مادورو کافی نیست و ضروری است این تهدیدها با پشتوانه نمایش قدرت همراه باشد.

به همین دلیل بود که چهارشنبه گذشته ترامپ به همراه مقامات ارشد آمریکا در یک کنفرانس خبری بیان نمود حضور نظامی در نزدیکی سواحل ونزوئلا را افزایش می دهد که در چند دهه گذشته سابقه نداشته است.

هرچ ند مارک اسپر وزیر دفاع، رابرت برایان مشاور امنیت ملی و ویلیام بار دادستان کل در این کنفرانس خبری گفتند گسترش حضور نظامی با هدف عملیات علیه قاچاق مواد مخدر اجرا شده است اما این اقدام همچنین با هدف جلوگیری از تامین اقتصادی مادورو و متحدان نزدیک او بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به میامی هرالد گفت زمانی که فشار حداکثری علیه ونزوئلا در ژانویه آغاز شد رئیس جمهور به این نتیجه رسید که امکانات نظامی مستقر در نیمکره غربی متوازن نیست چرا که عمده تجهیزات و امکانات در خاورمیانه و آسیا مستقر هستند بنابرین او خواهان جابه جایی این امکانات در نیمکره غربی و با توجه به تحولات ونزوئلا شد.

بر اساس این گزارش، قرار دادن دولت مادورو در لیست قاچاق مواد مخدر زمینه برای تحرکات نظامی را فراهم آورد، علی رغم اینکه اطلاعات دولت آمریکا نشان می دهد که ونزوئلا از مسیرهای اصلی قاچاق کوکائین به آمریکا نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1007

به "چرا تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ونزوئلا تشدید شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ونزوئلا تشدید شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید