معرفی بازارها و مراکز خرید پوکت

به گزارش مسافرت رو، خرید سوغاتی در پوکت

پوکت بزرگ ترین جزیره در کشور تایلند است و بسیاری از گردشگرانی که برای گذراندن یک تعطیلات رویایی آن را انتخاب می نمایند از دو جنبه کاملا متفاوت آن بهره مند می شوند. این جزیری از طرفی دارای جزایر شگفت انگیز است و سوی دیگر حس یک شهر بزرگ را دارد. در این میان بسیاری از ما علاقه مندیم پس از برگشت یک یادگار از دیاری که به آن سفر نموده ایم برای خود و عزیزانمان به همراه بیاوریم. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت را آنالیز کنیم.

معرفی بازارها و مراکز خرید پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

بازار شبانه آخر هفته ها

بازارهای شبانه معمولا بسیار سرزنده هستند و گشت و گذار در آن درک بهتری از زندیگی در پوکت به شما می دهد، علاوه بر آن این بازارها اغلب بسیار ارزان هستند و این مهم ترین نکته درباره آنان است. مردم محلی این بازار را به نام ناکا (Naka Market) می شناسند. در بازار غذاهای محلی زیادی طبخ می شوند که اگر اهل تجربه طعم های جدید هستید پیشنهاد می کنیم که حتما آن ها را امتحان کنید. در بازار فروشنده ها میزها را در مقابل خود چیده اند و خرت و پرت های زیادی می شناسند که در میان آن ها می توانید یادگاری و سوغاتی های دلخواهتان را پیدا کنید و با قیمت مناسبی خریداری کنید. در این میان می توان به بلوزهای مد روز تا کارت پستال های زیبا اشاره نمود. در بازار احتمالا اجناس زیادی نظر شما را جلب می نماید که بدون این که نیازی باشد پول زیادی خرج کنید می توانید آن ها را خریداری کنید.

پاتونگ | Patong

پاتونگ سرزنده ترین خیابان در شهر پوکت است اما جالب است بدانید علاوه بر کافه های زیادی که دارد مکانی مناسب برای خرید سوغاتی در پوکت نیز می باشد. در سراسر طول ساحل و حتی کمی دورتر از آن پر از مغازه ها و دست فروشانی است که اجناس بامزه و مناسب سوغاتی را می فروشند. اگر شما اهل چانه زنی هستید و در این کار تبحر دارید می توانید با قیمت مناسبی اجناس را خریداری کنید. البته بعضی از آن ها ممکن است فاسد شدنی باشند یا زود خراب بشوند، به هر حال با این قیمت کم نمی توان توقع کیفیت بالایی را داشت.

شهر قدیمی پوکت

از بیرون که به خانه های این منطقه نگاه می کنید ساختمان هایی به رنگ های، آبی، سبز و صورتی را می بینید که در درون آن ها طلایی نهفته است. ترکیبی از کافه ها و فروشگاه ها خیابان های پر شور را شکل داده و برای خرید سوغاتی در پوکت بسیار مناسب است. در فروشگاه ها بیش از آن چه تصور می کنید می توانید سوغاتی پیدا کنید. در بازاری به نام Ban Boran می توانید لباس ها و اشیا قدیمی را خریداری کنید. در این بازار اجناس ممکن است قیمت بیشتری نسبت به بازار شبانه داشته باشند اما از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ساختمان های زیبای آن نیز ارزش دیدن را دارند.

بازار چیلوا | Chillva Market

بازار چیلوا شناخته شده ترین و رایج ترین بازار برای خرید سوغاتی در پوکت است، در بازار چیلوا می توانید اجناس و سوغاتی های بامزه را خریداری کنید. در چیلوا لباس های مد روز را در کنار مصنوع جات دست ساز بسیار، انواع کیف و لوازم زیبایی به فروش گذاشته اند و بیشتر خریداران آن را جوانان تشکیا می دهند. اگر برای خرید سوغاتی در پوکت چیلوا را انتخاب کردید حواستان باشد که کمی پول کنار بگذارید تا هنگامی که حسابی خسته و گشنه شدید بتوانید در رستوران های اطراف غذایی نوش جان کنید.

فستیوال مرکزی | Central Festival

مرکز خرید فستیوال مرکزی پوکت را می توان بهشت علاقه مندان به خرید دانست. البته علی رغم شیک بودن این مرکز تماما متعلق به برندهای لوکس دنیا نمی باشد. اگرچه بعضی فروشگاه های بین المللی در آن هستند اما دست فروشان و بعضی غرفه ها متعلق به فروش دست سازها و سوغاتی های سنتی تایلند است که در میان آن ها می توان به حیوانات چوبی و لباس های محلی منطقه اشاره نمود. البته با توجه به مکانی که انتخاب نموده اید قیمت اجناس کمی بالاتر از سایر بازارها است اما اغلب می توانید روی کیفیت اجناس حساب کنید و اطمینان داشته باشید که برای سال های متمادی به عنوان یادگاری از سفر تایلند برای شما خواهند ماند.

واکینگ استریت | Walking Street

دوباره به شهر قدیمی پوکت بازمی گردیم. بازار در عصرهای روز یکشنبه در امتداد جاده Thalang برپا می گردد . مردم محلی برای این بازار نام Talaad Yai را انتخاب نموده اند که ترجمه آن به فارسی می گردد بازار بزرگ. بازار پر است از خوراکی ها و غذاهای مخصوص مردم پوکت البته در کنار آن بسیار از مردم شهر کوشش می نمایند تا سازه های دستی خود را (از عروسک و اسباب بازی گرفته تا لباس و مصنوع جات) به مراجعان بفروشند. بازار بسیار زیبا و رنگارنگ است و حس شادابی و سرزندگی را به شما می دهد. می توان آن را یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغانی در پوکت نامید.

مرکز خرید جانگسیلون | Jungceylon Shopping Mall

یک مرکز خری بسیار بزرگ دیگر که می توان آن را شبیه به فستیوال مرکزی دانست. این مرکز خرید نیز ترکبی از مشهورترین برند های بین المللی دنیا است که در کنار مارک های کم تر شناخته شده تاجران محلی تایلند به فروش می رسند. در واقع این محل را می توان در صدر لیست مکان های خرید سوغاتی در پوکت واقع شده است چرا که با هر بودجه ای می توان جنس مورد نظر را در آن پیدا کرد. محدوده خاصی از آن به هنرها و صنایع دستی تایلندی اختصاص داده شده است، در این قسمت خریداران می توانند اجناس را با کیفیت بالا خریداری نمایند که البته توسط محلی ها فراوری شده و برای صنعت منطقه نیز مفید است. پس از اتمام خرید نیز شما در خیابان پاتونگ هستید و می توانید به گردش در آن بپردازید.

منبع: Theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 390

به "معرفی بازارها و مراکز خرید پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بازارها و مراکز خرید پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید