لزوم صرفه جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای صرفه جویی و استفاده بهینه از شرایط گاز کشور، صنایع باید صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند تا سال جاری شاهد قطعی گاز صنایع نباشیم.

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، آقای حسین حسین زاده با بیان اینکه جلسه های مختلفی درباره تامین گاز زمستان برای صنایع با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز برگزار گردید، گفت: در این جلسه ها درباره اتلاف انرژی و قطعی گاز که طی سال های گذشته اتفاق می افتاد، بحث و آنالیز شد.

حسین زاده بیان کرد: طی دو هفته گذشته و طی دو روز کامل، کمیسیون انرژی از حوزه های پارس جنوبی، عسلویه، پترو پالایشگاه ها و بعلاوه پالایشگاه های دیگر که تامین ذخیره گاز زمستانی را بر عهده دارند، بازدید کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس در ادامه اضافه کرد: نکته ای که باید درباره صنایع کشور به آن بپردازیم این است که در راستای صرفه جویی و استفاده بهینه از گاز مقرر شده که صنایع بحث مربوط به صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد اتلاف انرژی در دو وزارتخانه نفت و نیرو اتفاق می افتد، توضیح داد: بنده به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی پیشنهاد دادم به جای توسعه فاز های پارس جنوبی که البته مورد تایید و تاکید است، بیشتر در بحث بهینه سازی کار گردد به علت آنکه امروزه یک واحد هزینه برای بهینه سازی معادل 40 درصد هزینه برای فراوری است.

حسین زاده خاطر نشان کرد: با برنامه ها و صحبت هایی که مدیریت های مختلف در شرکت ملی نفت ایران انجام دادند، امیدواریم امسال با قطعی گاز در حوزه های خانگی، صنعت، کشاورزی و خدمات روبرو نشویم.

وی یادآور شد؛ بخش صنعت، سال گذشته احتیاج بیش از 150 میلیون مکعبی داشت و چیزی که شرکت ملی گاز تامین می کرد حدود 90 میلیون مترمکعب بود و بقیه آن به وسیله مازوت و دیزل استفاده می شد که خوشبختانه با برنامه ریزی های به عمل آمده در امسال، امیدواریم شاهد اتفاق سال های گذشته نباشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1971

به "لزوم صرفه جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم صرفه جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید