قطب های گردشگری پزشکی در جهان

به گزارش مسافرت رو، یکی از انواع مختلف گردشگری که امروزه نیروی قدرتمندی در اقتصاد کشورهای مبتنی بر گردشگری عمل می نماید، گردشگری پزشکی است.

بسیاری از کشورها با توجه به اینکه از استعدادهای پزشکی برخوردار بوده، هزینه درمان پایین تری نسبت به دیگر جاهای جهان دارند و از ابزار به روز و مناسبی در این حوزه برخوردارند می توانند در گردشگری پزشکی جا پای خود را محکم نموده و نامی پرطمطراق برای خود دست و پا نمایند. این کشورها هر ساله میزبان گردشگرانی پرشماری هستند که به علت دریافت خدمات درمانی به آنها مراجعه می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از قطب های گردشگری پزشکی در جهان بدانید.

قطب های گردشگری پزشکی در جهان

برزیل، جراحی های زیبایی

قطب اصلی جراحی های زیبایی از 40 سال پیش تا به امروز کشور برزیل است و بیشتر از هر کشور دیگری متخصص جراحی زیبایی در این کشور وجود دارد. به جز سائوپائولو و ریودوژانیرو، حتی کوچکترین شهرهای برزیل مانند سانتوس نیز جراحی های زیبایی با بالاترین کیفیت انجام می گردد. جراحان هیچ کشوری در عمل های زیبایی مانند عمل بینی، لیفتینگ صورت و تنه به پای جراحان برزیلی نمی رسند. البته هزینه کیفیت شان را حسابی از شما می گیرند چرا که هزینه این عمل ها تقریبا 3500 تا 6500 دلار می باشد که البته نسبت به خیلی از کشورها هنوز هزینه پایینی محسوب می گردد.

سنگاپور، جراحی های سیستم عصبی قلب، زنان و زایمان

سنگاپور با سابقه ترین کشور در جهانگردی پزشکی به شمار میرود که براساس رتبه بندی سازمان بهداشت دنیای، در حال حاضر از نظر کیفیت خدمات پزشکی مقام اول آسیا و ششم دنیا را دارد. طیف گسترده خدمات درمانی تشخیصی با کیفیت بالا من جمله جراحی های عمومی، سیستم عصبی، قلبی عروقی تا انکولوژی، چشم پزشکی، ارتوپدی و گوارش باعث شده تا سالانه صدها هزار جهانگرد راهی این کشور شوند. سنگاپور از پیشتازان تحقیق در مورد کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری ها می باشد. سنگاپور از یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز پژوهشی پزشکی در دنیا با نام بایوپولیس برخوردار است که در سال 2003 تاسیس شده و تا به امروز نتایج درخشانی کسب نموده است.

کاستاریکا، جراحی های دهان و دندان

کاستاریکا یکی از پنج کشور برتر در جهانگردی پزشکی به شمار میرود که عمده شهرتش مدیون خدمات دندان پزشکی و جراحی های دهان و دندان می باشد. البته این سرزمین در حوزه جراحی های زیبایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این کشور سالانه پذیرای بیش از 150 هزار جهانگرد پزشکی می باشد که از مهم ترین منابع عایدی این کشور به شمار میرود. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت کاستاریکا، یک جراحی ترمیمی دهان و دندان در این کشور حدود 350 دلار هزینه دارد. در حالی که همین جراحی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 1250 یورو برای افراد آب می خورد.

پاناما، بیشتر خدمات پزشکی

پاناما از ارزانترین کشورهای ارائه دهنده خدمات پزشکی است یعنی بیشتر خدمات پزشکی این کشور40 تا 70 درصد ارزانتر از خدمات مشابه در آمریکا می باشد. ارزانی و نزدیک بودن به آمریکا باعث شده تا این کشور به گزینه اول آمریکایی ها برای جهانگردی پزشکی تبدیل گردد. با این حال از اروپا نیز جهانگردان زیادی به این کشور می فرایند. عایدی اصلی کشور از راه جهانگردی تامین می گردد.

مکزیک، چکاپ کامل پزشکی

مکزیک از مهمترین ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی در دنیا محسوب می گردد. حدود 70 درصد جهانگردان از کشور آمریکایی است چرا که هزینه های درمانی در مکزیک آنقدر پایین است که می ارزد افراد خودشان را از آمریکا به آنجا برسانند. دو تا سه روز در هتل بمانند تا فقط یک چکاپ کامل انجام دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2053

به "قطب های گردشگری پزشکی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطب های گردشگری پزشکی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید