فعالیتهای پایدار نیازمند همکاری همه سازمانها و نهادهاست

به گزارش مسافرت رو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فعالیتهای پایدار نیازمند همکاری همه سازمانها و نهادهاست.

فعالیتهای پایدار نیازمند همکاری همه سازمانها و نهادهاست

دکتر سیف الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری در نشست موزه علوم و فناوری که با موضوع موزه های علوم، پایداری و به زیستن به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، گفت: در بحث پایداری چندین سال است که بحث هایی به صورت نظری مطرح می گردد، ولی بسیاری از کشورهای جهان پایداری را رعایت نمی نمایند.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ کشور ما جزو پایدارترین کشورها بوده است و بسیاری از فعالیت های ایرانیان قدیم در راستای مفهوم پایداری بوده است. در حال حاضر سدهایی در اطراف کشور چندین استان ما را به شدت با مشکل روبرو نموده اند و این خلاف پایداری است.

رئیس ملی موزه علوم و فناوری با بیان این که فعالیت های ما باعث تخریب همه چیز شده است، گفت: فرآیند تخریب محیط زیست سرعت بیشتری گرفته و بسیاری از کشورها حتی در این زمینه به رقابت افتاده اند. یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که بعضی کشورها تصور می نمایند اقداماتی که انجام می دهند، گریبان گیر خودشان نمی گردد. در صورتی که چالش های فیزیکی مرز ندارند. اگر بشر بخواهد از کره زمین استفاده درستی کند، احتیاج به همکاری همه کشورها است.

وی اظهار نارضایتی کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه همه صحبت می کنیم و کوشش می کنیم؛ نتیجه عملی آن را نمی بینیم. تک تک ما باید در این زمینه نقش داشته باشیم، برای این که این نقش را بازی کنیم، احتیاج شدیدی به فرهنگ سازی و آموزش داریم. باید قبول کنیم که این موضوع مهم به تنهایی از عهده موزه های علوم و...بر نمی آید، باید همه بخشها در این زمینه نقش بازی نمایند. ولی متاسفانه هر بخشی مسئولیت را به عهده نهاد دیگر می اندازد.

جلیلی تاکید نمود: اگر می خواهیم در این راستا پیروز شویم، تک تک نهادها و سازمان ها باید نقش خودشان را به درستی انجام دهند. به این منظور باید بودجه مناسبی در اختیار آنها قرار داده گردد. یکسری افراد ممکن است با علاقه شخصی انجام دهند، ولی اگر حاکمیت و سازمانهای دیگر فعالیت نداشته باشند، اثر چندانی نخواهد داشت. موزه ملی علوم و فناوری به عنوان یک مرکز کوچک کوشش می نماید نقش خود را در این زمینه ایفا نماید و امیدواریم چنین برنامه هایی سبب گردد تصمیم گیران و برنامه ریزان اقدام جدی را در این زمینه انجام دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2315

به "فعالیتهای پایدار نیازمند همکاری همه سازمانها و نهادهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیتهای پایدار نیازمند همکاری همه سازمانها و نهادهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید