فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی

به گزارش مسافرت رو، فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی یکی از زیباترین فرودگاه های آسیا می باشد. خبرنگاران در این مطلب این فرودگاه را بطور کامل به شما معرفی کرده است.

فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

یکی از برگ های برنده مالزی در صنعت توریسم فرودگاه پنانگ می باشد که دروازه شمالی ورود به مالزی نیز است و فرودگاهی معروف و مشهور می باشد. پنانگ که قدیمی ترین محل استقرار بریتانیا در این کشور و کوچکترین استان مالزی است، دارای چشم اندازی طلایی از سواحلی است که در حاشیه آنها درختان نخل دیده می گردد. همینطور عمارت های ساحلی بسیار بزرگ و هتل های جنگلی و پایتخت آن (جرج تاون) که دارای بزرگترین مجموعه از خانه های پیش از جنگ جنوب شرقی است. پنانگ به عنوان یکی از تنها استان های کشور است که اکثر جمعیت آن را چینی ها تشکیل می دهند، استان به دو بخش تقسیم می گردد قسمت اصلی آن به مساحت 738 کیلومتر مربع (استان ولسلی) و جزیره (پولائو پیناگ) قسمت دوم آن است. لقب پنانگ مروارید شرق است که واقعا برازنده آن می باشد و برای گذراندن تعطیلات یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مکان ها است.

فرودگاه بین المللی پنانگ در سال 2009 از طرف خوانندگان نیویورک تایمز به عنوان یکی از 44 مکان دیدنی در جهان شناخته شد؛ البته محبوبیت و شهرت پنانگ امری معین و واضح است. ارائه بلیت های ارزان در این فرودگاه، باعث سرازیر شدن بیشتر مردم برای گذراندن سفرهای آخر هفته شده است. علاوه بر آن، از آنجاییکه پنانگ یک منطقه آزاد صنعتی است که در آن شعبات کارخانه های بین المللی زیادی قرار دارند، فرودگاه بین المللی پنانگ یکی از دروازه های اصلی ورود به پنانگ است. این فرودگاه در 16 کیلومتری پایتخت استان پنانگ (جرج تاون) واقع شده است که 20 دقیقه با آن فاصله دارد. فرودگاه بین المللی پنانگ (که قبلا مردم آن را به نام بایان لپاس می شناختند) تنها راه ورود و خروج به جزیره به صورت هوایی است.

امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ

فرودگاه بین المللی پنانگ سومین فرودگاه شلوغ مالزی (پس از فرودگاه کوالالامپور KLIA و کوتاکینابالو) می باشد که عمدتاً با شرکت حمل و نقل ارزان قیمت مثل ایر آسیا و فایر فلای کار می نماید. البته مهمترین شرکت حمل و نقل مالزی یعنی MAS هم که پروازهای فرودگاه کوالالامپوررا انجام می دهد هم با فرودگاه پنانگ همکاری دارد. علاوه بر 20 پرواز روزانه بین کوالالامپور و پنانگ، فرودگاه دارای پروازهایی به سنگاپور، بانکوک، ناگورا، مدان، اگزامن (چین) مدرس و سایر جاهاست. فرودگاه پنانگ یک فرودگاه جمع و جور با امکانات مفید است. این فرودگاه از یک ساختمان ترمینال دو طبقه تشکیل شده که بخش ورود در طبقه همکف و خروج در طبقه اول می باشد. همچنین دارای یک فروشگاه معاف از مالیات و حق گمرگ ورودی و خروجی در امتداد سالن خروج است. علاوه بر این، تعدادی رستوران در بخش سالن های عمومی و قسمت خروجی شامل مک دونالد و کافی بین و تی لیف در طبقه دوم فرودگاه وجود دارد. از دیگر امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ هم می توان به بانک، صرافی و پیشخوان کرایه اتومبیل اشاره کرد.

سالن ورود فرودگاه بین المللی پنانگ

فرودگاه بین المللی پنانگ اساساً یک ساختمان طویل و باریک با حدود 12 پل هوایی است، بارانداز اکثر هواپیماها در ترمینال است و از این پل ها استفاده می کنند. با وجود این، هواپیماهای کوچکتر در یک سرانجام از پارک خارج می شوند، یعنی جائیکه که شما پیاده به سمت ترمینال می روید، مسافران داخلی و بین المللی(ورود و خروخ) از سالن اصلی استفاده می کنند در حالیکه مسافران بین المللی مستقیماً به پیشخوان های مهاجرت در طبقi پایین تر هدایت می شوند. مسافران می توانند چمدان هایشان را کمی جلوتر از پیشخوان مهاجرت مطالبه کنند و پس از آنکه حق گمرگ را پرداختند و کارهای معمول را انجام دادند، وارد سالن ورودی اصلی می شوند.

سالن خروج فرودگاه بین المللی پنانگ

سالن خروج فرودگاه بین المللی پنانگ در طبقه اول قرار گرفته است. در صفحه نمایش هایی که در کنار هر ورودی اصلی گذاشته شده اند، می توانید پروازتان را چک کنید. مسافران از یک کنترل گر امنیتی عبور می کنند (که اشیای فلزی و لوازم داخل چمدان را کنترل می نماید) تا به باجه کنترل بلیت برسند. گیت های داخلی و بین المللی در کنار یکدیگر و در سرانجامی سالن قرار دارند و تنها مسافران دارای بلیت می توانند از این نقطه دورتر بروند. پس از عبور از این گیت ها، مسافران بین المللی باید از قسمت مهاجرت رد شوند و مسافران داخلی یکبار دیگر کنترل امنیتی می شوند قبل از اینکه به سالن خروج بروند.

حمل و نقل در فرودگاه بین المللی پنانگ

پنانگ دارای سیستم حمل و نقل عمومی کاملی است. برای رفتن به شهر از فرودگاه می توانید سوار تاکسی، اتوبوس و یا وسایل رفت و آمد به فرودگاه شوید یا اتومبیلی برای خود کرایه کنید.

- تاکسی

تاکسی در فرودگاه پنانگ با سیستم کوپنی کار می نماید و میبایست از قبل در داخل ترمینال فرودگاه یک کوپن تهیه کنید. سفر به مرکز استان پنانگ (جرج تاون) یک سفر 18 کیلومتری است که 25 دقیقه طول می کشد.

- اتوبوس

تعدادی اتوبوس از فرودگاه پنانگ در دسترس مسافران است. حتی اتوبوس پرسرعتی از پنانگ به شهر وجود دارد اما به خاطر توقف های زیادش کمی طول می کشد تا به جرج تاون برسد؛ اگر شما عجله دارید بهتر است سوار تاکسی شوید. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یکبار از ساعت 6:35 دقیقه تا 23:00 حرکت می کنند.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 580

به "فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی پنانگ مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید