عصبانیت روحانی از وزیر کشاورزی

به گزارش مسافرت رو، از بیدقتی در قیمت گذاری سبوس بدانید و خریداری گندم از کشاورزان.

از شروع فصل برداشت تا تاریخ 6 شهریور ماه امسال، 7 میلیون و 568 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان خریداری شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، بنا بر اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارزش گندم خریداری شده تا به امروز 13 هزار و 108 میلیارد تومان بوده که تا تاریخ یاد شده 11 هزار و 138 میلیارد تومان بهای آن به کشاورزان گندمکار پرداخت شده است و 1 هزار و 970 میلیارد تومان به جامانده طلب گندمکاران نیز پرداخت خواهد شد.

عصبانیت روحانی از وزیر کشاورزی

بر اساس این گزارش، تا کنون استان های خوزستان با یک میلیون و 301 هزار تن، فارس با 649 هزار تن، کردستان 703 هزار تن، گلستان 559 هزار تن و کرمانشاه با 541 هزار تن بیشترین مقدار خرید گندم از کشاورزان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس جمهور به تعیین قیمت 1250تومانی سبوس به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت که موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی شده است واکنش نشان داد.

حسن روحانی رئیس جمهور به درخواست محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر کان لم یکن اعلام کردن قیمت سبوس واکنش نشان داد.

این پیغام به وسیله محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ارسال نامه ای به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. رئیس جمهور در این پیغام اعلام نموده است که چرا بی دقتی می گردد؟.

بنابراین گزارش قیمت مصوب سبوس گندم در 4 ماه گذشته حدود 140 درصد افزایش یافته است و از 520 تومان در اواخر سال به یک باره به 840 تومان افزایش یافت و اکنون نیز با تصویب کارگروه تنظیم بازار به 1250 تومان درب کارخانه رسیده است.

سبوس بخشی از جیره غذایی دام را تشکیل می دهد و افزایش قیمت آن در گران شدن قیمت شیر و گوشت تأثیرگذار است. این افزایش قیمت موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور دام وی و جامعه دامداران شده است.

منبع: تسنیم

منبع: اُکالا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1957

به "عصبانیت روحانی از وزیر کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت روحانی از وزیر کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید