سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

به گزارش مسافرت رو، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور و آخرین اخبار منتشر شده، سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است.

سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

پس از انتشار تصاویر و خبرهایی از تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت الله ضرغامی در توئیتر نوشت: متاسفانه سیل اخیر خسارت هایی را به بار آورده است. فعالا همکارانمان در اداره کل میراث یزد در حال اقدامات لازم هستند.

کننده ویژه ام را برای بررسی بیشتر و هماهنگی بخش های مرتبط وزارتخانه به یزد فرستادم.

مراقبت از ساکنان، گردشگران مستقر، تأسیسات گردشگری و بافت تاریخی در دستور کار است.

بنابر اعلام وزیر کشور، 18 استان از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی گرفتار سیل شده اند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز گزارشی از مقدار خسارت های وارد شده به بناهای تاریخی و همچنین گردشگران در این استان ها ارائه نکرده است، اما در شهر یزد بر اثر بارش های سیل آسا به بخش هایی از بافت تاریخی آسیب وارد شده است. همچنین تصاویری منتسب به خانه رزاقیان تفت منتشر شده که از تخریب آن در سیل اخیر خبر می دهد. اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد همچنین از ساکنان بافت های تاریخی خواسته که با توجه به ادامه بارش ها، خانه های خود را تخلیه کنند.

براساس گزارش های اولیه در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز دیواره ضلع شمالی قلعه سرباز، سقف طبقه دوم موزه چابهار و دیواره ضلع غربی و بخش داخلی قلعه نیکشهر دچار آسیب شده است.

در استان تهران نیز امامزاده داوود که یکی از زیارتگاه ها و تفرجگاه های نزدیک به مرکز بشمار می آید، آسیب زیادی دید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2175

به "سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید