روسیه 2 هزار دوز واکسن کرونا به مکزیک می فرستد

به گزارش مسافرت رو، وزیر امور خارجه مکزیک از توافق با روسیه درباره دریافت دو هزار دوز واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا، برای شروع آزمایشات بالینی به روی آن در این کشور اطلاع داد.

روسیه 2 هزار دوز واکسن کرونا به مکزیک می فرستد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مارسلو ابرارد وزیر امور خارجه مکزیک روز پنجشنبه اظهار داشت که این کشور بزودی دو هزار دوز واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا برای مشارکت در اجرای مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی این دارو، از روسیه دریافت می نماید.

وزیر خارجه مکزیک در جمع خبرنگاران گفت: ما مدتی است که با مقامات روسدر این باره در حال مذاکره هستیم و روز گذشته (چهارشنبه) به مکزیک پیشنهاد شد تا حداقل دو هزار دوز واکسن فراوری شه در روسیه علیه عفونت کووید-19 را دریافت کند تا آزمایش آن در کشور ما شروع گردد و این مسئله می تواند خبر بسیار خوبی محسوب گردد.

به گفته وی، انتظار می رود که تحقیقات در این زمینه از همین ماه سپتامبر شروع گردد.

مارسلو ابرارد روز چهارشنبه با ویکتور کورونلی سفیر روسیه در مکزیکو سیتی ملاقات و گفت وگو نموده بود. وزیر خارجه پس از این ملاقات اظهار داشت که مکزیک علاقه مند است تا در آینده نزدیک واکسن اسپوتنیک-5 علیه عفونت ویروس کرونا را از طرف روسی دریافت کند.

پیش از این، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک نیز ابراز تمایل کرد که در صورت اثبات اثربخشی واکسن فراوری شده در روسیه، حاضر است، این واکسن را به خود تزریق کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1256

به "روسیه 2 هزار دوز واکسن کرونا به مکزیک می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 2 هزار دوز واکسن کرونا به مکزیک می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید