راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی در شهرستان قاین

به گزارش مسافرت رو، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ارائه خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی با تعرفه ای پایین تر از بخش خصوصی خبر داد.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی در شهرستان قاین

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، گفت: جهاد دانشگاهی از سال 95 تا به امروز متناسب با نیاز استان و با بهره گیری از پژوهشگاه رویان، بانک خون بند ناف و حوزه هایی مانند پژوهشگاه ابن سینا که در حوزه درمان ناباروری بسیار گسترده کار کرده و به حوزه های پزشکی ورود کرده همکاری لازم را داشته است.

او اضافه کرد: اولین اقدام در حوزه پزشکی، راه اندازی شعبه بانک خون بندناف وابسته به پژوهشگاه رویان بود که تا به امروز نزدیک به 800 نمونه خون بندناف را در سطح استان ذخیره سازی کرده است.

صادقی اظهار داشت: شعب بانک خون بند ناف در بیرجند و قاین چند سال است که فعال شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی شرح داد: در مراکز تخصصی جهاد دانشگاهی تحقیق، پژوهش و ارائه خدمات مبتنی بر کار علمی انجام می شود و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی که به صورت رسمی در آذرماه جاری آغاز به کار خواهد کرد.

صادقی گفت: با بهره مندی از پتانسیل علمی، پژوهشی، مهارتی و تخصصی پژوهشگاه رویان که در سلول های بنیادی بسیار فعال است و پژوهشگاه ابن سینا که در حوزه درمان ناباروری اقدامات بسیار ارزنده کرده بیش از 5 میلیارد تومان برای آزمایشگاه هزینه شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1948

به "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی در شهرستان قاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی در شهرستان قاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید