راهکارهای بورس ایران برای توسعه همکاری با بازار سرمایه اندونزی

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه بازدید رییس مجلس اندونزی و هیات همراه، دو راه حل را برای توسعه همکاری های بازار سرمایه ایران و اندونزی پیشنهاد کرد.

راهکارهای بورس ایران برای توسعه همکاری با بازار سرمایه اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران؛ علی صالح آبادی در این بازدید با تشریح ساختار و روند معاملات بازار سرمایه ایران به هیات اندونزیایی، آمادگی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران را برای توسعه همکاری ها گفت.

وی گفت : ایران و اندونزی می توانند فعالیت های خود را در دو زمینه بازار سرمایه اسلامی و کارگزاران توسعه دهند تا همکاری های بازارهای سرمایه کشور گسترش یابد.

صالح آبادی با بیان اینکه مقام ناظر و بورس های ایران و اندونزی در سال های گذشته تفاهم نامه همکاری منعقد نموده اند، اضافه نمود : حضور رییس مجلس اندونزی و هیات همراه در بورس تهران می تواند روند اجرای مفاد تفاهم نامه های فوق را افزایش دهد.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به رشد چشمگیر بازار سرمایه ایران در سال های اخیر گفت : در 8 ماه گذشته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، امیدها برای رونق بازار سرمایه افزایش یافته است به طوریکه سرمایه گذاران تا کنون بیش از 100 درصد بازدهی کسب نموده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار بورس در ایران فعال هستند، توضیح داد : بورس تهران متنوع ترین بورس منطقه خاورمیانه است که در حال حاضر صنایع مختلفی مانند نفت، گاز ، پتروشیمی، پالایشگاه، معادن، فلزات و ... حضور دارند.

رییس سازمان بورس در پاسخ به سوال رئیس مجلس اندونزی در مورد نحوه آشنایی سهامداران با بازار سرمایه ابراز داشت: برنامه های فرهنگ سازی متنوعی در رسانه ها منتشر می گردد که موجب ارتقای فرهنگ سهامداری در میان خانواده های ایرانی شده است.

صالح آبادی به راه اندازی کمیته فقهی سازمان بورس اشاره نمود و گفت: این کمیته مسئولیت آنالیز ابزارها و نهادهای اقتصادی از نظر شریعت را بر عهده دارد به طوریکه تمامی شرکت ها، ابزارها و نهادهای اقتصادی فعال در بازار سرمایه ایران از نظر شرعی و اسلامی مورد آنالیز قرار می گیرند.

در خاتمه این بازدید رییس نمایندگان مجلس اندونزی با قدردانی از همراهی و استقبال مسئولان بازار سرمایه ایران از این هیأت گفت: از مسئولان بازار سرمایه ایران به دلیل استقبال گرم آنها تشکر می کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 392

به "راهکارهای بورس ایران برای توسعه همکاری با بازار سرمایه اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای بورس ایران برای توسعه همکاری با بازار سرمایه اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید