تور یونان ارزان: راهنمای خرید در آتن، یونان

به گزارش مسافرت رو، خرید در آتن، تجربه ای مجذوب نماینده و فرق دارد. بازارهای محلی رنگارنگ، اوت لت هایی که برترین محصولات را با تخفیف های عالی عرضه می نمایند و خیابان های شلوغ و پرهیاهو، در آتن منتظر حضور عاشقان خرید است.

تور یونان ارزان: راهنمای خرید در آتن، یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

آتن، مرکز یونان، مثل همه مرکز های جهان، مراکز تجاری زیادی دارد. علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازارچه ها، اوت لت ها و بازارهای محلی روزانه و خیابان های تجاری از مهم ترین مراکز خرید و فروش شهر هستند. اگر دوست دارید خریدی راحت و بی دغدغه از برندهای برتر جهان داشته باشید و در محیطی آرام خرید کنید، باید مراکز خرید مدرن را انتخاب کنید. در این مراکز، علاوه بر خرید، تفریحات متعددی انتظارتان را می کشد و سر زدن به آن ها، یک تجربه توریستی مجذوب نماینده است.

ولی گشت و گذار در بازارچه های روزانه و محلی، تحربه منحصربه فردی است که شما را از نزدیک با سبک زندگی اهالی شهر آشنا می نماید.

خرید در آتن، تجربه ای است که علاقه مندان به خرید، به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهند. از غذاهای خیابانی گرفته تا برترین محصولات برند از مارک های معتبر بین المللی در خیابان ها و مراکز تجاری آتن به فروش می رسند. هر آنچه که احتیاج داشته باشید، به راحتی در آتن پیدا می کنید. تنوع مراکز تجاری آن به قدری زیاد است که به راحتی می توانید چند روز را برای خرید در آتن وقت بگذارید. در ادامه با مهم ترین منطقه ها و مراکز تجاری شهر آشنا می شویم.

ساعت کار فروشگاه ها و مراکز خرید

در آتن فروشگاه ها معمولا روزهای یکشنبه تعطیل هستند، اما در این روز می توانید به بازارهای محلی سر بزنید. بیشتر مراکز خرید مدرن از صبح تا 9 شب و برخی از آن ها تا نیمه شب فعالیت می نمایند. نکته ای که در خصوص خرید در آتن باید بدانید، این است که معمولا مراکز خرید فاصله های بسیار کمی از هم دارند و در نزدیکی همه آن ها، رستوران و غرفه های فروش غذا به راحتی پیدا می گردد. بنابراین اگر خریدتان طول نکشید، نگران پیدا کردن رستوران خوب نباشید.

هنگام خرید در آتن به خصوص زمانی که در خیابان ها قدم می زنید، حسابی اطراف تان را زیر نظر بگیرید. بسیاری از فروشگاه ها، ویترین های بزرگ ندارند که محصولات خود را به نمایش بگذارند و بسیاری از بوتیک ها و فروشگاه های مجذوب نماینده، از دید رهگذران پنهان می مانند.

در واقع بسیاری از فروشگاه های سوغات و صنایع دستی شهر، در خیابان های فرعی و پشت ساختمان های بلند پنهان شده اند.

تعداد زیادی از فروشگاه ها و مراکز تجاری در نزدیکی جاذبه های گردشگری قرار دارند، بنابراین اگر خرید عمده ندارید، لازم نیست زمان مجزا برای خرید در نظر بگیرید و هم زمان با بازدید از جاذبه های گردشگری می توانید به فروشگاه ها و بوتیک ها سر بزنید.

خیابان های خرید در آتن

خیابان ارمو (Ermou)

خیابان ارمو، یکی از مشهورترین و شلوغ ترین خیابان های شهر است. به خصوص اگر می خواهید کیف و کفش بخرید، برترین خیابان برای خرید است. بسیاری از برندهای برتر بین المللی را در این خیابان می توانید به راحتی پیدا کنید، مثلا برندهایی مثل زارا، برشکا، H&M، سفورا و بسیاری از دپارتمان استورهای معروف مثل Fokas. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت و گذار در این خیابان، تجربه جالبی است که شما را با حال و هوای شهر و معماری آن آشنا می نماید.

این خیابان، منطقه باستانی Kerameikos را به میدان سینتاگما متصل می نماید. این خیابان، اصلی ترین خیابان خرید در مرکز شهر آتن است و درواقع می توان آن را جزو گران ترین خیابان های اروپا به حساب آورد. فروشگاه های مد از بندهای برتر جهان، بیشتر مراکز تجاری این خیابان را تشکیل می دهند. علاوه بر فروشگاه و مرکز خرید، این خیابان تعداد زیادی کافه و رستورن فوق العاده دارد که در آن ها می توانید برترین غذاها و نوشیدنی های محلی و بین المللی را امتحان کنید.

علاوه بر خیابان اصلی، در خیابان های فرعی منتهی به این خیابان، مراکز تجاری، بوتیک های قدیمی و فروشگاه های زیادی وجود دارد که سر زدن به آن ها خالی از لطف نیست.

خیابان Athinas

در این خیابان هم تعداد زیادی فروشگاه پوشاک وجود دارد که البته به میزان خیابان ارمو، لوکس و مجلل نیستند. علاوه بر فروشگاه پوشاک، تعداد زیادی بوتیک و فروشگاه سوغات و صنایع دستی در این خیابان وجود دارد که از آن ها می توانید برترین و باکیفیت ترین سوغاتی های آتن را برای نزدیکان خود بخرید.

خابان آدریانو (Adrianou)

یکی دیگر از خیابان های اصلی شهر که بسیاری از گردشگران و اهالی برای خرید به آن سر می زنند، همین خیابان است که به دو قسنت تقسیم می گردد یکی آپر پلاکا (Upper Plaka) و دیگری لوور پلاکا (Lower Plaka). این خیابان از چند میدان دیدنی می گذرد. این خیابان علاوه بر خرید، مقصدی عالی برای گشت و گذار و آشنایی با حال و هوای آتن است. خیابن های فرعی منتهی به این منطقه، پر از فروشگاه سوغات است و معمولا در این خیابان و نواحی اطراف آن، گردشگران زیادی را در حال خرید و گشت و گذار خواهید دید.

بازارهای آتن

بازار مرکزی Varvakeios

این بازار در خیابان شلوغ و پررفت و آمد آتیناس (Athinas) واقع شده است و با نام های بازار مرکزی یا بازار Varvakeios شناخته می گردد؛ بازاری شلوغ با محیطی سرزنده و پرجنب و جوش. این مجموعه به دو بخش غذای دریایی و گوشت و میوه و سبزیجات تقسیم می گردد. هر ماده غذایی که احتیاج داشته باشید، از روغن زیتون و پنیر فتا گرفته تا میوه های خشک و سبزیجات و حتی ادویه در غرفه ها عرضه می گردد.

این بازار یک بنای مستطیل شکل است که در سال 1886 ساخته شده و یک محوطه سرپوشیده بزرگ دارد. در فضای داخلی و خارجی این مجموعه، در حدود 73 غرفه و فروشگاه مواد غذایی وجود دارد که این مواد شامل میوه و سبزی تازه، گوشت و ماهی و سایر اقلام خوراکی است. این بنا با سقف شیشه ای و متالیک پوشیده شده و نور آفتاب از پنجره های آن به داخل می تابد. در داخل بازار، رستوران های متعددی وجود دارد که تازه ترین غذاهای محلی را عرضه می نمایند.

این بازار از دوشنبه تا شنبه از صبح زود تا غروب، فعالیت می نماید.

بازار Monastiraki

این بازار درست در کنار ایستگاه متروی Monastiraki واقع شده است و یکی از جاذبه های محبوب آتن است. غرفه ها و فروشگاه های این بازار، انواع محصولات را عرضه می نمایند؛ از سوغات مقرون به صرفه گرفته تا محصولات چرمی، آلات موسیقی، زیورآلات، کارت پستال و سایر محصولات محلی و سنتی. علاوه بر غرفه های فروش، غذاخوری های کوچک و کافه های زیادی در همین حوالی وجود دارد که در آن ها می توانید دقایقی استراحت کنید و غذایی بخورید.

بازار محلی Piraeus

این بازار روزهای یکشنبه برپا می گردد و از اوایل صبح تا غروب فعالیت می نماید. گشت و گذار در این بازار، تجربه ای سنتی و اصیل است که نباید آن را از دست بدهید. این بازار پشت ایستگاه مترو قرار گرفته و در آن انواع و اقسام کالاهای مختلف به فروش می رسد. فضایی شلوغ ولی جالب دارد و غرفه ها هر آنچه که فکر کنید برای فروش می آورند، از کیف های کپی شده برندهای معروف، لباس و کفش تا لوازم خانه و حتی پتو و روتختی. در این بازار چانه زدن رواج دارد و با این کار می توانید تخفیف های خوبی از فروشندگان بگیرید. حتی اگر خرید نکنید، گشت و گذار در این بازار شلوغ، تجربه جالبی خواهد بود.

بازار مرکزی Piraeus

اگر در نواحی جنوبی شهر اقامت دارید و شانس سر زدن به بازار مرکزی را پیدا نکرده اید، می توانید بازدید از این بازار را جایگزین بازار مرکزی کنید. این بازار پشت بندر در خیابان Gounari واقع شده است. انواع ماهی و غذای دریایی تازه، میوه، سبزی، پنیر و گوشت های فرآوری شده در غرفه های این بازار عرضه شده است. این غرفه های کوچک و فروشگاه های باریک محصولات دیگری مثل ادویه جات و سبزیجات معطر، روغن زیتون و سایر مواد غذایی محلی را عرضه می نمایند. در نزدیکی بازار تعداد زیادی غذاخوری و کافه هم وجود دارد که در آن ها می توانید غذا بخورید و چند دقیقه استراحت کنید.

بازار اشیای عتیقه

در یکی از میدان های کوچک خیابان Ifestou یعنی در میدان Avissynias، بازار کوچکی هر شنبه و یکشنبه برپا می گردد که در آن می توانید اشیای قدیمی و عتیقه مثل کتاب های قدیمی، اشیای سرامیکی، صفحه های گرامافون و... را بخرید. این بازار از این میدان وسیع تر رفته و به سمت خیابان ارمو و ایستگاه متروی Thisseio کشیده شده است. اگر از چیزی خوش تان آمد، حتما برای خرید آن باید چانه بزنید. اگر احتیاج به استراحت داشتید، یکی از غذاخوری ها و کافه های اطراف را انتخاب کنید.

بازارهای روزانه خیابانی (Laiki Agora)

در این بازارها می توانید محصولات مختلفی مثل میوه و سبزی، لوازم خانه، آجیل و خشکبار، سبزیجات معطر و سایر کالاهای مشابه را بخرید. این بازارها در روزهای مختلف هفته هر بار در یکی از منطقه ها شهر برپا می شوند. در اطراف آن ها معمولا غرفه های فروش غذا هم برپا می گردد که از آن ها می توانید برترین غذاهای خیابانی و سنتی را بخرید.

منبع: کجارو / athensguide.com / greeking.me / theculturetrip.com / athensguide.com
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1985

به "تور یونان ارزان: راهنمای خرید در آتن، یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: راهنمای خرید در آتن، یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید