دانشگاه ساپینزای ایتالیا آثار تاریخی کرمانشاه را مستندنگاری می نماید

به گزارش مسافرت رو، تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه با دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا برای مستندنگاری بعضی از آثار تاریخی این استان به امضای طرفین رسید.

دانشگاه ساپینزای ایتالیا آثار تاریخی کرمانشاه را مستندنگاری می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، امید قادری، مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه در نشست با تیم مستندنگاری دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا که شنبه 30 شهریور 98 در سرسرای جلسات طاق بستان برگزار گردید، اظهار کرد: با پیگیری های این اداره کل و حمایت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیم مستندنگاری ایتالیایی از آثار تاریخی استان بازدید می نمایند.

او با اشاره به اینکه دانشگاه ساپینزا رم، سابقه دیرینیه ای در مطالعات ایران شناسی و تاریخ و تمدن فلات ایران را در پرونده تجربیات خود دارد، اضافه کرد: کشور ایتالیا نیز از نظر تاریخ و تمدن بشری بسیار مهم و دارای اهمیت جهانی است و این تیم مستندنگاری می تواند تجربیات ارزشمند کشور خود را در کرمانشاه عملیاتی کند.

وی در ادامه یادآور شد: کرمانشاه با بیش از 4200 اثر تاریخی دومین استان کشور از نظر کثرت بناهای تاریخی است که این سرمایه گران سنگ این استان تاریخی محسوب می گردد.

قادری فراهم آوردن بستر مناسب برای شناخت و معرفی ارزش های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آثار حوزه میراث فرهنگی محور ساسانی کرمانشاه - قصرشیرین و معبد آناهیتا کنگاور به منظور ارتقا همکاری های بین المللی و بروزرسانی اسناد تاریخی را مهم ترین هدف بازدید این گروه ایتالیایی برشمرد.

او ادامه داد: کاخ فیروزآباد، زیج منیژه، آتشکده چهارطاقی، عمارت خسرو، سرخه دیزه، نهر شاهدار، زیج انزل، کتیبه آنوبانی نی، قلعه مریم، و قلعه یزدگرد از دیگر بناهای مورد بازدید و مستندنگاری این تیم ایتالیایی خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه اظهار کرد: دانشگاه ساپینزا ایتالیا هزینه های سفر این تیم مستندنگاری را متقبل نموده و میراث فرهنگی هم تعهداتی در مقابل آن ها خواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: همیشه تیم های داخلی مستندنگاری داخلی نیز در جهت معرفی ارزش های تاریخی کشور کوشش می نمایند، ولی از تجربیات گران سنگ این گروه ایتالیایی در حوزه راهکارهای علمی و عملیاتی و پلان های مرمتی نیز بهره خواهیم گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 421

به "دانشگاه ساپینزای ایتالیا آثار تاریخی کرمانشاه را مستندنگاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ساپینزای ایتالیا آثار تاریخی کرمانشاه را مستندنگاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید