خبرنگاران پرستار خرم آبادی به چهار نفر زندگی بخشید

به گزارش مسافرت رو، خرم آباد - خبرنگاران - مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اهدای عضو زنده یاد شهاب الدین سیفی پرستار جوان خرم آبادی به چهار نفر زندگی دوباره بخشید.

خبرنگاران پرستار خرم آبادی به چهار نفر زندگی بخشید

فاطمه امانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جوان 23 ساله در خیابان 60 متری خرم آباد دچار تصادف و پس از کمای عمیق وارد مرحله مرگ مغزی شد.

وی گفت: خانواده وی در همان اولین ساعات مرگ مغزی، ماموریت و ماهیت زندگی بخشی این پرستار را تکمیل و با اهدای اعضای وی موافقت کردند.

وی ادامه داد: اعضای وی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران هدیه شده و قرار است فردا دوشنبه همزمان با نیمه شعبان، مراسم خاکسپاری وی در روستای ده پیر برگزار گردد.

امانی با بیان اینکه از نیمه دوم سال 98 تا به امروز خانواده حدود 30 نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت نموده اند ادامه داد: بر اساس آمار، هر 2 ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می دهد و درهر 12 ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می نماید.

وی توضیح داد: کلیه از اصلی ترین اعضای بیماران است به طوری که بیش از 600 نفر بیمار دیالیزی استان همچنان چشم به راه پیوند اعضا هستند و در هفته چهار روز و هربار سه تا چهار ساعت را برای دیالیز می گذرانند.

امانی گفت: به طور معمول هشت ارگان هر فرد دچار مرگ مغزی قابل پیوند است که این رقم در بعضی موارد با احتساب بافت و نسوج بیشتر می گردد اما رضایت گیری از بعضی خانواده ها همچنان به دلیل شرایط خاصی که دارند سخت است و اعضایی که می تواند جان بیمارانی را نجات دهد دفن می گردد.

مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشکر ازخانواده های افراد اهدانماینده گفت: عمل پیوند در بیمارستان های دولتی و کاملا رایگان انجام می گردد و خانواده هایی که برای اهدا عضو رضایت می دهند هیچگونه مبلغی دریافت نمی نمایند.

امانی افزود: بیمارستان ها موظف هستند علاوه بر انجام رایگان اعمال پیوند، تا جای ممکن ازهزینه هایی همچون مراقبت های ویژه فرد اهدانماینده که بعضی موارد مبالغ هنگفتی می گردد صرفنظر نمایند چراکه این در مقابل اقدام انسانی آنان ناچیز است.

وی همچنین توضیح داد: اخذ کارت اهدای عضو کار بسیار زیبایی است اما تنها ملاک برای اهدای عضو نیست بلکه در هر شرایطی رضایت خانواده افراد برای اهدای عضو امری واجب و لازم است.

وی گفت: افراد می توانند به سامانه مرکزی دریافت کارت اهدا عضو به نشانی www.ehda.center. مراجعه و یا به وسیله سامانه کد دستوری *3*3234# و یا ارسال کد ملی به وسیله پیامک به شماره 343 جهت ثبت نام کارت اهدای عضو اقدام نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1622

به "خبرنگاران پرستار خرم آبادی به چهار نفر زندگی بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرستار خرم آبادی به چهار نفر زندگی بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید