خبرنگاران آزمایش کرونا از مسافران قطار خوزستان به اراک گرفته می شود

به گزارش مسافرت رو، اراک - خبرنگاران - مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آزمایش سریع کرونا از مسافران قطار خوزستان که قرار است ساعت 18 امروز وارد اراک شوند، گرفته خواهد شد تا ابتلای احتمالی آنان به کرونا انگلیسی تعیین شود و از انتشار این ویروس جلوگیری به عمل آید.

خبرنگاران آزمایش کرونا از مسافران قطار خوزستان به اراک گرفته می شود

یاسر قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تیم کنترل و نظارت دانشگاه علوم پزشکی اراک از ساعت 18 تا 24 امشب در ایستگاه راه آهن اراک مستقر می شود و از همه مسافران خوزستانی به اراک آزمایش می گیرند.

وی گفت: در صورت مثبت بودن آزمایش اولیه کرونا انگلیسی، نتجه آن برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران ارسال می شود و این افراد تا روشن شدن شرایط باید در قرنطینه بمانند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکان کنترل تمامی مبادی ورودی و خروجی استان وجود ندارد و مردم باید از تردد به استان خوزستان که اکنون کانون ویروس جهش یافته است، پرهیز کنند.

قربانی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی درخصوص اعلام افراد مبتلا به ویروس جهش یافته هیچ گونه کتمانی ندارد و به مردم توصیه می کند از تردد غیرضروری به خصوص در اماکن شلوغ خودداری کنند.

وی گفت: قدرت سرایت کرونا انگلیسی بیشتر است و ابتلا بچه ها و جوانان را به دنبال دارد بنابراین رعایت جدی پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

ویروس کرونا از اسفندماه پارسال در ایران شیوع یافت و نخستین موارد شناسایی شده این بیماری پس از استان قم در اراک مشاهده شد و ششم اسفند امسال نیز اولین کرونا انگلیسی در استان شناسایی شد.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و 590 هزار و 605 نفر تا پنجم اسفند 99 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 59 هزار و 663 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1566

به "خبرنگاران آزمایش کرونا از مسافران قطار خوزستان به اراک گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایش کرونا از مسافران قطار خوزستان به اراک گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید