خبرنگاران منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و هشت کلان شهر فرانسه

به گزارش مسافرت رو، تهران - خبرنگاران - امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که قانون منع رفت و آمد شبانه از روز شنبۀ 17 اکتبر در پایتخت و 8 کلان شهر دیگر کشور برقرار می گردد ـ

خبرنگاران منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و هشت کلان شهر فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

رسانه های فرانسه چهارشنبه شب گزارش دادند: قانون منع رفت و آمد شبانه از روز شنبۀ آیندۀ در پایتخت و 8 کلان شهر دیگر کشور برقرار می شود.

بر این اساس رفت و آمد از ساعت 21 شب تا 6 بامداد در این مناطق ممنوع خواهد بود. رئیس جمهوری فرانسه در همان حال برای اطمینان بخشیدن به شهروندان تاکید نمود که مسئولان کشور کنترل بیماری را از دست نداده اند، اما چرخش ویروس به جائی رسیده است که باید در برابر آن تدبیرات لازم اتخاذ شود.

امانوئل مکرون چهارشنبه شب 14 اکتبر/ 23 مهرماه، در یک گفت و گوی تلویزیونی با خبرنگاران با تایید خبر برقراری قانون منع رفت و آمد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اعلام نمود که 9 کلان شهر کشور و از جمله استان ایل دو فرانس که پایتخت را در بر می گیرد، مشمول این ممنوعیت خواهند بود.

این قانون از نیمه شب آدینه به شنبۀ آینده، برای چهار هفته برقرار می شود و دولت که برای تمدید آن نیازمند موافقت مجلس این کشور است، به این منظور لایحه ای تسلیم نهاد قانونگزای خواهد نمود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت برقراری این ممنوعیت حداقل برای شش هفته لازم به نظر می رسد.در این مدت شهروندان نمی توانند شب ها به رستوران یا خانه آشنایان بروند ولی مدارس تعطیل نخواهند شد.

مکرون در سخنانی خطاب به مردم فرانسه گفت: باید اقدام کنیم. باید جلوی گسترش ویروس را بگیریم.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود با اشاره به ویروس کرونا یادآوری کرد که این ویروس خطرناک است و تهدیدی برای همگان محسوب می شود و ما اینک وارد مرحله ای شده ایم که باید در برابر شیوع آن تصمیمات قاطعی به اجرا گذاریم.

او یادآوری کرد که در حال حاضر هر روز بطور متوسط 20000 تن در فرانسه به این ویروس مبتلا می شوند.

امانوئل مکرون همچنین یادآوری کرد که ویروس در سراسر فرانسه پراکنده است و کادر درمانی در پی هشت ماه شیوع و مبارزه در خط نخست بسیار خسته است و دیگر تخت بیمارستانی آزاد موجود نیست، زیرا 40 درصد تخت های بخش مراقبت های ویژۀ بیمارستان ها از سوی بیماران مبتلا به کوویدـ19 اشغال شده است.

او تاکید نمود که برای کنترل شیوع ویروس، شمار مبتلایان روزانه باید از 20000 به 3 تا 5 هزار نفر کاهش یابد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت برقراری کامل قرنطینه تصمیمی نامتناسب خواهد بود، اما منع رفت و آمد تدبیری درخور است که از چرخش ویروس می کاهد. این قانون علاوه بر پاریس و حومۀ پهناور آن در کلان شهرهای گرُنُوبل، لیل، روآن، لیون، اکس - مارسی، سنتِ تیِن، تولوز و مونپُلیه به اجرا گذاشته می شود.

او با یادآوری ساعات منع رفت و آمد، تاکید نمود که برای نیازهای درمانی و یا اشتغال های شبانه معافیت هائی اعطاء خواهد شد، اما هر گونه حرکت برای دیدارهای محبت آمیز و شرکت در میهمانی و گردهمائی های دیگر ممنوع است و افرادی که مقررات اعلام شده را رعایت نکنند به پرداخت 135 یورو جریمۀ محکوم خواهند شد و در صورت تکرار جریمۀ آنان به 1500 یورو افزایش خواهد یافت. امانوئل مکرون گفت که جزئیات مقررات تصویب شده در این زمینه را ژان کستکس، نخست وزیر، فردا پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد نمود.

هر چند برقراری این مقررات در کلان شهرهای یادشده ناگزیر به تعطیل شدن شمار بسیاری از رستوران ها خواهد انجامید، اما بهرحال، در ساعات گشایش نیز شمار افراد بر سر هر میز نباید از شش نفر تجاوز کند.

او همچنین اعلام نمود که دولت تدابیر مکمل مالی برای حمایت از بخش هائی که به سبب برقراری این تمهیدات دچار زیان می شوند پیش بینی نموده است.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود گفت که کشور تا تابستان 2021 درگیر این ویروس خواهد بود و از همین رو دورکاری را بشرط آن که هوشمندانه بکار گرفته شود، ابزاری مناسب دانست بی آن که نوشدارو تلقی شود.

رادیو فرانسه گفت: امانوئل مکرون در سخنان خود تلاش کرد با تاکید بر مسئولیت شناسی شهروندان، آنان را به رعایت تمهیدات بهداشتی و اجتماعی حتی در فضاهای خصوصی تشویق و تحریض کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و هشت کلان شهر فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و هشت کلان شهر فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید