خبرنگاران طرح غربالگری کرونا ویروس در فسا شروع شد

به گزارش مسافرت رو، شیراز-خبرنگاران-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا و مقابله با آن، طرح غربالگری کرونا ویروس شامل، مراقبیت و مشاوره رایگان از امروز (پانزدهم اسفند) در این شهرستان شروع شد.

خبرنگاران طرح غربالگری کرونا ویروس در فسا شروع شد

صادق مهدوی نیا، پنجشنبه به خبرنگاران بیان داشت: در قالب این طرح، مراقبان بهداشتی به وسیله تماس تلفنی، ضمن آموزش واطلاع رسانی به مردم، از خانواده ها در ارتباط با موارد مشکوک و دارای علائم شبیه کرونا پرسش نموده و آنان را در این زمینه هدایت می نمایند.

وی اضافه نمود: انتظار داریم مردم در این تماس های تلفنی با مراقبان بهداشتی همکاری لازم را انجام دهند.

مهدوی نیا ادامه داد: در این شهرستان 2 مرکز نیز برای مراجعه سرپایی در نظر گرفته شده که پایگاه شماره پنج رو به روی جمعیت هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری های تنفسی بزرگسالان و پایگاه ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) کلینیک تب و بیماری های تنفسی بچه ها زیر 12 سال است.

به گفته وی، 2 مرکز یاد شده صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 17 الی 19 به مراجعه نمایندگان خدمات با تعرفه دولتی ارایه می گردد.

مهدوی نیا اضافه نمود: چنانچه افرادی در خانواده هستند که علایم جدی همچون تب و نفس تنگی دارند می توانند به این مراکز مراجعه نمایند.

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

ویروس کرونا که کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به 84 کشور سرایت نموده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی شرایط فوق العاده اعلام نموده است.

از سی ام بهمن ماه تا امروز (پانزدهم اسفند98) بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ابتلای قطعی سه هزار و 513 نفر به کووید19 در کشورمان تایید شده است.استان های تهران، گیلان، قم، اصفهان و مرکزی بیشترین موارد ابتلا به کووید19 را داشته اند. شرایط بهبود یافتگان مبتلا به کووید19 در ایران رو به افزایش است به گونه ای که تا کنون 739 نفر از مبتلایان، بهبود یافته و ترخیص شده اند. تا امروز نیز 107 نفر بر اثر ابتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 926

به "خبرنگاران طرح غربالگری کرونا ویروس در فسا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح غربالگری کرونا ویروس در فسا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید