حقایقی که در سفر به کانادا باید بدانید

به گزارش مسافرت رو، همه چیزهایی که قبل از سفر به کانادا باید بدانید

شما هم برای سفر به کانادا برنامه می ریزید؟ چرا که نه؟ هر کسی آرزوی سفر به چنین کشوری را دارد. کشوری با شهرهای پرجنب و جوش و زنده و پارک های ملی شگفت انگیز و طبیعت بکر و بی نظیر. کشوری که به هر نحوی احتیاج هر کسی را رفع می نماید.

حقایقی که در سفر به کانادا باید بدانید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

درست است که کانادا با امریکا مرز مشترک دارد اما از بسیاری جهات با همسایه خود متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه برنامه سفر خود به کانادا را بریزید، موارد بسیاری است که باید در خصوص این کشور بدانید و حقایقی که بهتر است با آن ها آشنا شوید. پس با خبرنگاران همراه باشید نا دانسته های بیشتری در خصوص سفر به کانادا به دست بیاورید.

1. کانادا کشور بسیار بزرگی است

در حقیقت کانادا پس از روسیه، دومین کشور بزرگ جهان است. بنابراین انتظار نداشته باشید که تمام کشور کانادا را فقط در چند هفته بگردید. کانادا بسیار بزرگ است و سفر از یک شهر آن به شهر دیگر مانند سفر به کشوری دیگر است. بنابراین اگر وقتتان محدود است، بهتر است که در سفر به کانادا روی یک یا دو شهر تمرکز کنید و تمام شهر را به خوبی بگردید.

به علاوه در نظر داشته باشید که شهرهای کانادا بسیار بزرگ هستند. بنابراین هنگامیکه مشغول رزرو هتل در کانادا هستید به خاطر داشته باشید که هتل مورد نظرتان به مکان های دیدنی شهر یا ایستگاه اتوبوس و قطار نزدیک باشد و حتما یک بار دیگر فاصله ها را چک کنید. بله ممکن است هتلی در حومه شهر بسیار ارزان تر باشد اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید که حومه های شهرهای کانادا می توانند خودشان مانند یک شهر جداگانه با مراکز خرید، پارک ها، سوپرمارکت ها و تمام ملزومات یک شهر باشند.

فقط برای اینکه یک بار دیگر تاکید نموده باشیم که کانادا چقدر بزرگ است، بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که کشور کانادا 6 منطقه زمانی دارد. کانادا 3 قلمرو و 10 استان دارد. بنابراین اگر می خواهید به خوبی شهرهای آن را بگردید، پیشنهاد ما به شما این است که برای گشتن در این کشور ماشین کرایه کنید.

2. شهرهای کانادا در سطح جهانی هستند

تمام جهان زندگی شهری در کانادا را بسیار تحسین می نمایند. در رده بندی مالی سال 2017 سه شهر کانادایی در زمره 10 شهر برتر برای زندگی انتخاب شدند. این سه شهر ونکوور، تورنتو و کلگری بودند که به ترتیب رتبه های سوم تا پنجم را از آن خود کردند. 5 عاملی که برای فزونی این شهرها در نظر گرفته شده بود، شامل سلامت، آموزش، محیط زیست، زیرساخت ها و ثبات بود. به همین دلیل است که بسیاری از مهاجران نیز این شهرها را بیشتر برای مهاجرت به کانادا انتخاب می نمایند.

3. کانادا کشوری با فرهنگ های متنوع است

خیلی از افراد دوست دارند به کانادا مهاجرت نمایند و کانادا هم به افراد مهاجر بسیار علاقه نشان می دهد. به همین دلیل است که بیش از 20% از جمعیت کانادا در کشورهای دیگر متولد شده اند و انتظار می رود که این تعداد تا سال 2031 به 50% افزایش پیدا کند. مهاجرت به کانادا ارقام سرسام آوری دارد اما به همان اندازه، کانادا نیز به اندازه کافی فضا برای جذب مهاجران دارد. در حدود 200 ملیت مختلف در سراسر کانادا زندگی می نمایند، به همین دلیل کانادا همانند رنگین کمانی بزرگ و زیبا از ملیت های مختلف است.

4. سیستم آموزشی درجه یک در کانادا

در کانادا سیستم آموزشی واقعا جذاب است. در رتبه دهی سازمان همکاری و توسعهٔ مالی در سال 2017 در رده آموزش بزرگسالان کشورهای مختلف(بین سنین 25 تا 64 سال دارای مدرک)، کانادا با 56.2% توانست رتبه اول را به دست آورد. شربت افرا شاید برای دندان هایتان مضر باشد اما قطعا برای عملکرد مغز بسیار مفید است و شاید به دلیل مصرف زیاد این شربت است که کانادایی ها در آموزش پیروز هستند.

5. خود را برای هوای سرد کانادا آماده کنید

حتی اگر در فصل تابستان به کانادا سفر کنید، شب های کانادا به خصوص در کوه ها سرد است و هوا از مکانی به مکان دیگر تغییر می نماید.

ساحل بریتیش کلمبیا(خط ساحلی غربی کانادا) در زمستان هوای معتدل تری دارد اما اگر در فصل زمستان هر جای دیگر کانادا که باشید، باید انتظار هوای سردی را داشته باشید. در سفر به کانادا برای فرار از سرما می توانید کلاه پشمی گرمی که کانادایی ها به آن توک می گویند روی سرتان بگذارید، دستکش های ضخیم دست کنید و دور سرتان روسری بپیچید.

جالب است بدانید که دمای هوای کانادا در سال 1947 به 63- درجه سانتیگراد رسید.

6. کانادا دو زبان رسمی دارد

بیشتر مردم کانادا به زبان انگلیسی صحبت می نمایند، اما زبان رسمی دوم مردم کانادا فرانسوی است که زبان مادری 20% جمعیت کانادا را شامل می گردد.

به دلیل جامعه چندفرهنگی کانادا می توانید شاهد سطوح مختلفی از مهارت زبانی، لهجه های بسیار متفاوت و حتی تعداد بیشماری از زبان های دیگر باشید.

زبان رسمی مردم کِبک فرانسوی است، اما اصطلاحاتی که مردم کِبک در محاورات خود به کار می برند کاملا با زبان فرانسوی مردم پاریس متفاوت است.

7. انعام دادن در کانادا

انعام دادن در کانادا مشابه امریکا است. در کانادا هنگامی که در رستوران از پیشخدمت سرویس دریافت می کنید، برای خدمات آرایشگاه، رانندگان تاکسی، خدمه هتل و … از شما انتظار می رود که انعام پرداخت کنید. اگرچه انعام در کانادا اجباری نیست، اما استاندارد آن 15% الی 20% است.

8. سیستم مالیات بر ارزش افزوده در کانادا

کانادا برای تمامی کالاها و خدماتی که ارائه می دهد سیستم مالیات بر ارزش افزوده معین نموده است. علاوه بر این بیشتر استان های کانادا مالیات مخصوص به خود را نیز دارند. این بدان معنی است که بسته به اینکه کجای کانادا هستید صورتحساب شما شامل بیش از 15% مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

بنابراین هنگامی که از فروشگاه چیزی می خرید، قیمتی که روی اجناس درج شده است، قیمت تمام شده آن نیست.

9. مردم کانادا بسیار مودب هستند

مردم کانادا به ادب شهره هستند. آن ها معمولا در محافل عمومی بسیار مودبانه رفتار می نمایند و هر چیزی که مخل آسایش و نظم عمومی باشد را نفی می نمایند. مردم کانادا مردمی بسیار بردبار و سازگار هستند. حتی هنگامی که اشتباهی مرتکب نشده باشند ازشما عذرخواهی می نمایند. در حقیقت آن ها برای هر چیزی از شما عذرخواهی می نمایند.

10. احترام به مشتری در کانادا

در کانادا به مشتری بسیار احترام می گذارند. مشتری در کانادا پادشاهی می نماید. بیشتر مغازه ها هفت روز هفته و تا دیروقت در کانادا باز هستند. رستوران های کانادا سعی می نمایند هر غذایی را با رژیم های غذایی گوناگون فراهم نمایند و پیشخدمت ها با شما بسیار محبت آمیز و مهربان برخورد خواهند کرد.

11. رانندگی در کانادا

هنگام رانندگی در کانادا باید به این نکته توجه داشته باشید که سرعت مجاز در نواحی مختلف کانادا متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه آغاز به رانندگی کنید، حتما سرعت مجاز در آن منطقه را چک کنید.

همانند بیشتر کشورها در کانادا نیز هنگام رانندگی تلفن های همراه باید مجهز به هندزفری باشند و همچنین اگر با کودک در ماشین باشید، سیگار کشیدن داخل ماشین ممنوع است.

رانندگی در کانادا در فصل زمستان بسیار خطرناک است. حتما به خاطر داشته باشید که در هوای برفی حتما تلفن همراهی که شارژ داشته باشد و جعبه یاری های اولیه همراه خود داشته باشید. و اگر ماشینتان برای رانندگی در هوای برفی آماده نیست، سعی کنید ماشینی کرایه کنید که به خوبی تجهیز شده باشد.

12. احتیاج به بیمه درمانی در سفر به کانادا

سیستم خدمات درمانی کانادا در سراسر جهان مشهور است، اما خدمات درمانی کانادا فقط مشمول افراد کانادایی می گردد.

بنابراین اگر در سفر به کانادا آسیب ببینید و یا بیمار شوید و بیمه درمانی نداشته باشید باید هزینه بسیار بالایی را برای خدمات درمانی کانادا پرداخت کنید.

در نتیجه قبل از سفر به کانادا حتما خود را بیمه مسافرتی کنید که تمامی هزینه های درمانی را پوشش دهد.

13. تلفن های ضروری کانادا

برای برقرای ارتباط با اورژانس، آتش نشانی و پلیس کانادا احتیاجی به حفظ کردن شماره های مجزا ندارید و کافی است که با شماره 911 تماس بگیرید.

14. کشف طبیعت کانادا

شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال شهرهایی سرد، مدرن و مشهور هستند که همگی در کانادا واقع شده اند. این شهرها با فرهنگ غنی، غذاهای خوب، و بسیاری کارهایی که می توانید در آن ها انجام دهید همگی به مقاصد گردشگری محبوبی در میان گردشگران تبدیل شده اند، اما زیبایی های کانادا چیزی فراتر از این شهرها است.

به دلیل وسعت کانادا و جمعیت نسبتا کمی که این کشور دارد، بیشتر آن بکر و دست نخورده است.

مناطق وسیعی در کانادا هستند که بکر و غیرمسکونی هستند و انتظار شما را می کشند. فرقی نمی نماید که بخواهید در میان یخ های کوه های راکی کانادا یا در میان جنگل های بارانی سواحل ونکوور راه بروید یا در دریاچه های اونتاریو قایق سواری کنید. مهم این است که زیبایی های طبیعی کانادا را از دست ندهید.

اگر به ورزش در فضای باز مثل پیاده روی، کوهنوردی، قایقرانی، اسکی، ماهیگیری، یا تماشای پرندگان علاقه مند هستید، کانادا گزینه مناسبی برای تمام این کارها خواهد بود.

همچنین در کانادا پارک های ملی فراوانی وجود دارد که می توانید در آن ها فعالیت های متنوع و فوق العاده ای انجام دهید و از تماشای طبیعت لذت ببرید.

15. کانادا، دریاچه، دریاچه و باز هم دریاچه

حتما همه با دریاچه های آب شیرین و دریاچه های آب شور آشنایی دارید. باید بگوییم که کانادا با داشتن طولانی ترین خط ساحلی جهان و 20% از وسعت دریاچه های جهان هر دو نوع دریاچه را داراست. یعنی هم دریاچه آب شیرین دارد و هم دریاچه آب شور. بنابراین دوستداران دریاچه آب شیرین و دوستداران دریاچه آب شور می توانند در تعادل و توازن در کنار هم زندگی نمایند. حدود 20 میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که وسعت آن ها در حدود ایالت مین است. در دریاچه های کانادا می توانید تمامی ورزش های آبی را که استرالیایی ها هم انجام می دهند، انجام دهید بدون اینکه نگران حمله کوسه ها باشید!

منبع: فلای تودی
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 388

به "حقایقی که در سفر به کانادا باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی که در سفر به کانادا باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید