تک تازی شاسی بلندهای چینی در جاده های ایران

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران : با نگاهی به بازار شاسی بلندها می توان گفت در دو سال اخیر بازار این تیپ ازخودروها در ایران به انحصار چینی ها درآمده است و چینی ها با تنوع در آپشن و قیمت و البته به مدد خروج خودروسازهای مهم غربی، کره ای و ژاپنی به واسطه تحریم، توانسته اند این بازار پرطرفدار را از آن خود نمایند.

تک تازی شاسی بلندهای چینی در جاده های ایران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران؛ خودروهای چینی که روزگاری نماد خودروی ارزان در بازار ایران به شمار می رفتند این روزها در بعضی از مدل ها تا یک میلیارد و 300 میلیون نیز در بازار خرید و فروش می شوند؛ نکته قابل تامل اینجا است که این رقم نه برای خودروی صفر که در خودرو کارنموده چینی نیز مشاهده می گردد. ام جی (GS) خودرویی است که در حال حاضر مدل کارنموده آن با 51 هزار کیلومتر کارکرد رقم در خور توجه یک میلیارد و 300 میلیون را به خود اختصاص داده است و در جدول خودروهای چینی ما توانسته بالاترین صندلی را به خود اختصاص دهد. با توجه به اینکه مدل صفر این خودرو در بازار موجود نیست قیمت گذاری این خودرو میان خریدار و فروشنده مشخص می گردد و شاید بتوان گفت محدود بودن این خودرو در بازار در قیمت چشمگیر آن اثرگذار بوده است.

ام جی برند بسیار قدیمی انگلیسی است که بعده ها توسط چینی ها خریداری شد. این برند هنوز در انگلستان فعالیت دارد اما فراوری آنها در سایک چین انجام می گردد، با این شرایط می توان این خودرو را خودروی دور رگه چینی - انگلیسی نام گذاری کرد که توانسته نظر شاسی بلند سواران ایرانی را به خود جلب کند.

تیگو در بازار

تیگو7 LE دیگر خودرو چینی است که با قیمت بالای یک میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می گردد. چری تیگو 7 یکی از مشهورترین محصولات چری در بازار جهانی است که از سال 1396 وارد بازار کشورمان شد. در حال حاضر تیگو7 LE اتومات با قیمت یک میلیارد و 150 میلیون تومان در بازار داخلی معامله می گردد. اما درکنار تیگو7 LE دیگر مدل تیگو با نام تیگو 5 LE نیز در بازار وجود دارد که با قیمت 850 میلیون تومان در بازار داد و ستد می گردد.

اس دبلیو ام دورگه چینی و ایتالیایی

اس دبلیو ام (G01F) محصول دورگه ایتالیایی-چینی دیگر محصول چینی است که چند صباحی است فراوری آن در ایران شروع شده است. مرکز طراحی این شرکت در شهر میلان ایتالیا واقع شده، اما خط فراوری محصولات آن در کشور چین واقع شده است. در حال حاضر برند چینی تازه تاسیس SWM خودرو هایی با نام های X3، X7، X2 و G01 را روانه بازار چین نموده است.

اما قیمت این دورگه خوش استیل هم بالای یک میلیارد است و در بازار با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

MVM در بازار

اما از مدل های خاص چینی در بازار که بگذریم، می رسیم به MVM. برندی که از نام های شناخته شده در بازار ایران است؛ خودرویی که توانسته در تیپ های مختلف نظر متقاضیان را به خود جلب کند. شاسی بلندX55 در حال حاضر با قیمت 880 و مدل X33 نیز قیمتی 815 میلیون تومانی دربازار معامله می شوند، این دو مدل هر دو با گیربکس اتومات عرضه شده اند. مدل X22 نیز با قیمت 450 میلیون در بازار معامله می گردد.

جک و لیفان در بازار

اما در کنار مدل های مذکور جک S5 مدل اتومات نیز قیمتی 800 میلیونی در بازار دارد و مدل جکS3 نیز با قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

از سوی دیگر لیفان X60 نیز از قدیمی های چینی در بازار محسوب می گردد مدل کارنموده آن با کارکرد 7 هزار کیلومتر با قیمت 475 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1375

به "تک تازی شاسی بلندهای چینی در جاده های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک تازی شاسی بلندهای چینی در جاده های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید