صعود تیم ملی بسکتبال به مرحله دوم جام جهانی بعید است

به گزارش مسافرت رو، عنایت الله آتشی در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه بر اساس قرعه کشی جام جهانی 2019 چین، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه C با تیم های اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه شده است، اعلام نمود: تیم ملی ایران سابقه دیدار با تیم های اسپانیا و تونس را دارد. ملی پوشان ما در جام جهانی 2014 اسپانیا و در دیدار افتتاحیه برابر تیم میزبان (اسپانیا) قرار گرفتند و نتیجه را هم واگذار کردند. در جام جهانی 2010 ترکیه هم یکی از پنج دیدار تیم ملی ایران برابر تونس بود که اتفاقاً با برد همراه شد. بسکتبال ایران سابقه بازی با تونس در بازی های کشورهای اسلامی را هم دارد.

صعود تیم ملی بسکتبال به مرحله دوم جام جهانی بعید است

وی با تاکید بر قدرتمند بودن بسکتبال اسپانیا ادامه داد: کلاس بسکتبال اسپانیا و قدرت تیم ملی ایران کشور نیازی به توضیح ندارد. پورتوریکو هم تیم خوبی است. خیلی ها می گویند این تیم ضعیف است اما اصلاً اینگونه نیست. بسکتبال پورتوریکو شبیه آمریکا است. لیگ این کشور در سطح و اندازه های لیگ آمریکا نیست اما در کل بسکتبال پورتوریکو سطح بالایی دارد. قطعاً تیم ملی ایران مقابل این تیم کار دشواری دارد.

این کارشناس بسکتبال با بیان اینکه از میان سه حریف ایران در جام جهانی، شرایط پیروزی برابر تونس مهیاتر از دو تیم دیگر است، یادآور شد: تونس قهرمان 2017 قاره آفریقا است و دومین بار است که به جام جهانی صعود می نماید. همانطور که گفتم تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ترکیه این تیم را شکست داد. بازهم می توان این نتیجه را در جام جهانی چین تکرار کرد به شرطی که تیم ملی با تدارکات کافی و برنامه های آماده سازی کامل به این رقابت ها برود.

آتشی با اشاره به مدت زمان 6 ماهه باقی مانده تا جام جهانی چین توضیح داد: فرصتی که برای آماده سازی تیم ملی در اختیار داریم، کافی است. باید از این فرصت بهترین استفاده را برای اجرای برنامه های منجسم و تمرینات کافی کرد. باید تا حد امکان برای تیم ملی پیش بینی بازی تدارکاتی با تیم های سطحِ بالا داشت. فقط بازی تدارکاتی است که می تواند به آماده سازی بهتر و با کیفیت تیم ملی یاری کند.

وی تاکید نمود: داشتن دفاع منسجم، پرتاب های دو و سه امتیازی نتیجه بخش، بالا بودن درصد استفاده از پنالتی ها در کنار شرایط روحی و روانی مطلوب مواردی است که برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال در سطح جام جهانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

این کارشناس بسکتبال در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سرانجام دیدارهای گروهی جام جهانی و از هر گروه دو تیم راهی مرحله دوم و جمع 16 تیم برتر می شوند، گفت: اینکه تیم ملی ایران بتواند به عنوان تیم اول یا دوم گروه سوم راهی این مرحله گردد، خیلی بعید است. این مهم نیازمند حداقل دو برد از این مرحله است در حالی که قطعاً شرایط تیم ملی برابر اسپانیا و پورتوریکو خیلی سخت است. کوشش تیم ملی باید برای پیروزی برابر تونس باشد و اینکه در رده سوم گروه قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: تیم های سوم و چهارم گروه های هشت گانه جام جهانی، بعد از اتمام مرحله مقدماتی برای رده بندی نهایی دیدارهای خود را پیگیری می نمایند. اینکه تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی سوم گردد، یاری می نماید تا در نهایت صندلی بهتری را به دست بیاورد.

آتشی همچنین در خصوص وضعیت دیگر گروه های جام جهانی بسکتبال گفت: گروه بندی مسابقات به گونه ای است که در همه گروه ها دو تیم مدعی و قوی که شانس بیشتری نسبت به دو تیم دیگر برای صعود دارند، وجود دارد. نظر بعضی بر این است که گروه E به خاطر حضور ژاپن و اینکه نسبت به دیگر تیم آسیایی قوی تر است، گروه سخت تری به حساب می آید اما به نظرم وضعیت همه گروه ها تقریباً یکسان است.

این کارشناس بسکتبال ابراز امیدواری کرد که تیم ملی ایران بتواند در سومین حضور در جام جهانی، عملکرد بهتری داشته باشد و نسبت به ادوار گذشته صندلی بهتری را کسب کند.

به گزارش خبرنگاران، حضور در جام جهانی 2019 چین، سومین حضور تیم ملی بسکتبال ایران در این رقابت ها به حساب می آید. تیم ایران در جام جهانی 2010 ترکیه مقابل آمریکا، اسلوونی، برزیل و کرواسی باخت و با برد برابر تونس به عنوان نوزدهم دست یافت. در جام جهانی 2014 اسپانیا هم تیم ایران نتیجه رقابت با اسپانیا، صربستان، برزیل و فرانسه را واگذار کرد اما مقابل مصر پیروز شد و در صندلی بیستم نهاده شد.

گروه بندی جام جهانی 2019 بسکتبال چین به این توضیح است:

گروه A: ساحل عاج، لهستان، ونزوئلا، چین

گروه B: روسیه، آرژانتین، کره جنوبی، نیجریه

گروه C: اسپانیا، ایران، پورتوریکو، تونس

گروه D: آنگولا، فیلیپین، ایتالیا، صربستان

گروه E: ترکیه، جهوری چک، آمریکا، ژاپن

گروه F:یونان، نیوزیلند ، برزیل، مونته نگرو

گروه G: دومینیکن، فرانسه، آلمان، اردن

گروه H: کانادا، سنگال، لیتوانی، استرالیا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 641

به "صعود تیم ملی بسکتبال به مرحله دوم جام جهانی بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود تیم ملی بسکتبال به مرحله دوم جام جهانی بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید