تعویق نشست فنی اوپک پلاس

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران- نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک برای ارزیابی تاثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا به تعویق افتاد.

تعویق نشست فنی اوپک پلاس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس منابع و اسناد سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس)، این ائتلاف نشست های فنی خود را به اواخر این هفته موکول نموده است تا فرصت بیشتری برای ارزیابی تاثیر نوع تازه ویروس کرونا بر تقاضا و قیمت نفت داشته باشد.

قیمت نفت و سایر بازار های اقتصادی روز آدینه (پنجم آذرماه) بیش از 10 درصد سقوط کرد که بزرگ ترین کاهش یک روزه از آوریل 2020 تا به امروز بود، زیرا نوع تازه ویروس کرونا (اومیکرون) سرمایه گذاران را به وحشت انداخت و بر نگرانی های موجود مبنی بر افزایش مازاد عرضه در سه ماه نخست 2022 اضافه نمود.

اوپک پیش از آدینه پیش بینی نموده بود که پس از تصمیم ایالات متحده و دیگر مصرف کنندگان بزرگ مبنی بر آزادسازی ذخیره سازی راهبردی نفت - برای کاهش قیمت ها - مازاد فراوری به شدت افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اسناد، اوپک و متحدانش، نشست کمیته مشترک فنی خود (JTC) را از روز دوشنبه (هشتم آذرماه) به روز چهارشنبه (دهم آذرماه) موکول کردند. اوپک در همان روز نشستی برگزار خواهد نمود.

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) هم به جای روز سه شنبه (نهم آذرماه)، روز پنجشنبه (11 آذرماه) برگزار می گردد، اوپک پلاس نیز در همان روز تشکیل جلسه می دهد که به احتمال زیاد تصمیم اوپک پلاس درباره برنامه عرضه نفت در این روز اعلام خواهد شد.

یکی از منابع اوپک پلاس گفت: به زمان بیشتری احتیاج داریم تا بفهمیم نوع تازه ویروس چیست و آیا باید بیش از حد واکنش نشان دهیم یا خیر؟

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1991

به "تعویق نشست فنی اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق نشست فنی اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید