راهنمای انتخاب کمپرسور دستگاه لیزر

به گزارش مسافرت رو، برای انتخاب یک کمپرسور دستگاه لیزر باید چه کار کرد؟ این دستگاه چه کاربردی دارد؟ انواع مختلف کمپرسور در بازار برای چه هستند؟ اگر در پی جواب سوالات خود هستید، با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب کمپرسور دستگاه لیزر

در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که هنگام خرید کمپرسور دستگاه لیزر به ذهنتان می رسد، پاسخ دهیم. پس اگر در پی جواب هستید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کمپرسور در دستگاه لیزر چه کارکردی دارد؟

دستگاه لیزر با استفاده از انرژی پرتو لیزر یک فرایند دقیق را پیش می گیرد تا اجسام مختلف را با دقت بالا برش بزند. در فرایند برش یکی از اجزایی که شاید کمتر به آن توجه می گردد، کمپرسور دستگاه لیزر است. کمپرسور یکی از اجزای حیاتی لیزر بوده که نقش مهمی در فرایند برش دارد. این قطعه با ایجاد هوایی تحت فشار یاری می نماید تا پرتو لیزر کارایی خود را داشته باشد و بتواند برش ایجاد کند.

این کمپرسور با فشار هوای خود برشی دقیق و تمیز را ایجاد خواهد نمود. چراکه این هوا از پراکندگی مواد مذاب در پرش جلوگیری می نماید. برای حفظ فوکوس صحیح پرتو لیزر ما احتیاج داریم که کمپرسور اندازه مناسبتی از فشار را به هوا وارد کند.

آنالیز انواع کمپرسور دستگاه برش لیزر

برای دستگاه های برش لیزری به طور کلی از 2 نوع کمپرسور استفاده می گردد که عبارت است از:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور اسکرو

مدل پیستونی قیمت و کارایی کمتری دارد. ارزش خرید آن کم است اما برای مدتی کارا است. یکی از نقاط منفی بزرگ آنها صدای بسیار زیادشان است. اسکرو دقیقا نقطه مقابل ویژگی های پیستونی است؛ صدای کمتر، کارایی بیشتر و قیمت بالاتر. اندازه کمپرسور به خود دستگاه برش و موادی که باید بریده شوند، بستگی دارد. معمولا در دستگاه های برش لیزری کوچک از یک کمپرسور پیستونی کوچک استفاده می گردد. کمپرسور دستگاه لیزر بزرگ معمولا اسکرو است. فشار و سرعت جریان 2 عامل مهم دیگر برای انتخاب کمپرسور هستند.

همانطور که گفته شد فشار باید به شکلی باشد که مواد مذاب پرتاب نگردد و اندازه آن به دستگاه برش نیز آسیب وارد نکند. سرعت جریان هوا نیز باید به شکلی باشد که بتوان با پرتو لیزر برش را انجام داد.

استفاده از کمپرسور در دستگاه لیزر دارای چه مزیت هایی است؟

چنین قطعه ای می تواند یک برش دقیق و تمیز را به همراه داشته باشد. برای برش مواد نازک این مسئله بسیار حائز اهمیت و حیاتی است. زمانی که مواد نازک را برش می زنیم، پاشیدن حتی کمی مواد مذاب می تواند برش را به کلی نابود کند.

استفاده از کمپرسور باعث افزایش بهره وری دستگاه خواهد شد. چراکه به یاری این قطعه پرتو لیزر با دقت بیشتری فرایند برش را انجام می دهد. یعنی ما با استفاده از کمپرسور می توانیم از نهایت ظرفیت دستگاه برش خود استفاده کنیم. این دستگاه یاری می نماید تا پرتو لیزر بتواند تمرکز داشته باشد.

این تمرکز باعث می گردد که هزینه های جانبی و نگه داری از دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا کند. علت آن هم آسیب نزدن به دستگاه با متمرکزشدن پرتو لیزر است. مواردی که ذکر شد از مهم ترین مزیت های کمپرسور هستند.

چرا کاربرد کمپرسور اسکرو از هر کمپرسور دیگری بیشتر است؟

بیش از 80 درصد بازار جهانی از کمپسورهای اسکرو استفاده می نمایند. این اتفاق دارای دلایل مختلفی است که در این بخش از مقاله قصد داریم آنها را آنالیز کنیم. یکی از مهم ترین دلایل آن قابلیت کار پیوسته و مدام این کمپرسورها است. کمپرسورسازان به خوبی می دانند که اسکرو می تواند 24 ساعته و بی وقفه کار کند. چنین چیزی برای کمپرسورهای پیستونی محال ممکن است. علت بعدی هم همان طور که پیش تر اشاره کردیم صدای بسیار کم آنها است.

اسکرو نهایتا 70 دسی بل صدا دارد درحالی که پیستونی در یک بازه 80 تا 100 دسی بلی فراوری صدا می نماید. توانایی اسکرو برای فراوری حجم بالایی از فشار شاید یکی دیگر از دلایل مهم این اتفاق باشد. این کمپرسورها با تمامی این مزیت ها قابلیت ها نسبت به مدل های پیستونی حتی عمر بیشتری هم دارند و برای شما بیشتر کار خواهند کرد.

از کمپرسور اسکرو برای چه صنایعی می توان استفاده کرد؟

از این کمپرسور می توان در صنایع مختلفی از جمله:

  • صنایع فراوریی
  • کاربردهای صنعتی
  • صنعت خودروسازی
  • صنایع غذایی و دارویی
  • کارخانه های بزرگ و میانه
  • صنایع شیمیایی (میدان های گازی، ذخیره سازی گاز)
  • صنایع هوایی (تامین هوای فشرده برای موتور توربین)
  • وسایل خانگی (استفاده در یخچال ها و کولرهای گازی)

و بسیاری صنایع دیگر بهره برد.

درایر چیست و چرا در کنار کمپرسور دستگاه لیزر استفاده می گردد؟

وقتی که بحث کمپرسور دستگاه لیزر به میان می آید ممکن است بحث درایر هم پیش کشیده گردد. بنابراین ضروری است که شما درباره این موضوع نیز اطلاعاتی داشته باشید. هوای فشرده ما در لیزر باید عاری از هرگونه رطوبت باشد. درایر همان طور که از نامش هم پیداست وظیفه خشک کردن و پاک کردن هوا از هرگونه رطوبت را دارد.

تفاوت درایر تبریدی با درایر جذبی در چیست؟

درایر تبریدی و جذبی 2 نوع متداول بازار هستند که به لحاظ تکنولوژی ساخت کاملا متفاوت از یکدیگر عمل می نمایند. مهم ترین چیزی که ما از آنها انتظار داریم کارکردشان است. ما احتیاج داریم تا آنها هوایی خشک به ما بدهند و قیمت مناسبی هم داشته باشند. درایر جذبی نقطه شبنم پایین تری دارد و می تواند هوای خشک تری ایجاد کند. اما قیمت آن نسبت به مدل تبریدی بیشتر است. البته مدل های داخلی درایر جذبی نیز وجود دارند که قیمت بسیار مقرون به صرفه تری را برای خود مشخص نموده اند که برترین آنها به لحاظ کارایی درایر جذبی مدل CZ کمپرسورسازان است.

کمپرسور دستگاه لیزر را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه کمپرسور دستگاه لیزر، یکی از برترین مراجع کمپرسورسازان است. کمپرسورسازان یک مرجع معتبر و مورد اعتماد برای سازمان های دولتی، شرکت های دانش بنیان، فراورینمایندگان بزرگ و برندهای برتر است. آنها به محصولاتی که می سازند اهمیت می دهند و همین موضوع هم کلید موفقیت آنها به شمار می رود. این شرکت تا به امروز با شرکت ها و نهادهای مختلفی کار نموده و کمپرسورهایی باکیفیت بی نظیر را به دست آنها رسانده است. آنها در زمینه کمپرسور و درایر می توانند به شما یاری زیادی نمایند. تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به وبسایت آنها برای کسب اطلاعات بیشتر است.

جمع بندی

در این مقاله کمپرسور دستگاه لیزر و کارایی آن را آنالیز کردیم. با استفاده از این قطعه شما برشی دقیق و مطمئن خواهید داشت. این قطعه می تواند عمر دستگاه شما را بیشتر کند و دقت در برش را بالا ببرد. در کنار این قطعه استفاده از یک درایر نیز باعث می گردد در کمپرسور شما هوایی تحت فشار باشد که هیچ گونه رطوبتی ندارد. ما برای برش به این هوا احتیاج داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2354

به "راهنمای انتخاب کمپرسور دستگاه لیزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب کمپرسور دستگاه لیزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید