باکس آفیس هفته؛ یک فیلم برای گیمرهای قدیمی

به گزارش مسافرت رو، سری بازی های سونیک از اوایل دهه نود دنیا بازی را تسخیر کرد و حالا فیلمی که بر اساس همان فرنچایز ساخته شده یعنی فیلم سونیک خارپشت این هفته فاتح باکس آفیس است. فیلمی که ممکن است رکورد افتتاحیه فیلمی بر اساس یک بازی ویدیویی را بزند.

باکس آفیس هفته؛ یک فیلم برای گیمرهای قدیمی

فیلم سونیک خارپشت محصول کمپانی پارامونت است و در این تعطیلات آخر هفته روی پرده سینماها رفت و تبدیل به بزرگترین افتتاحیه یک فیلم اقتباسی از روی یک بازی ویدیویی شد. این فیلم حدود 68 میلیون دلار در افتتاحیه اش فروش کرد. در همین حال جزیره فانتزی کمپانی دیزنی و عکس کمپانی یونیورسال شانه به شانه هم برای کسب مقام سومی باکس آفیس رقابت داشتند و فیلم سراشیبی سرچ لایت با همه کوشش اش به زور خودش را در جمع ده فیلم باکس آفیس جای داد.

فیلم سونیک خارپشت تلفیقی از انیمیشن و سینماست که جیم کری بازیگر نقش اول آن است و در سه روز اول اکرانش 57 میلیون دلار فروخت. این فیلم-انیمیشن کمپانی پارامونت توانست از پوکمون کارآگاه پیکاچو جلو بزند و برای یک اقتباس از روی بازی های ویدیویی سومین فیلم پرفروش در عرض سه روز گردد.

این اکشن خانوادگی ماجراجویانه ماجرای یک خارپشت آبی است که افسر پلیس یک شهر کوچک او را پیدا می نماید و با هم دوست می شوند. حالا این افسر می خواهد به خارپشت یاری کند تا از دست یک نابغه شیطانی که می خواهد آزمایش هایی روی او انجام بدهد فرار کند.

سونیک البته فقط در باکس آفیس پیروز نبوده است. تماشاگران از تماشایش واقعا لذت برده اند و در سایت سینمااسکور امتیاز A را کسب نموده است. 56 درصد مخاطبان فیلم مردان بوده اند و 70 درصد از کسانی که به دیدن فیلم رفته اند زیر 25 سال داشته اند.

جف فاولر کارگردان فیلم است و البته کارش چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفته. منتقدان به فیلم امتیاز 46 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند تنها نکته فیلم حضور جیم کری است. آن ها معتقدند که این فیلم گسسته ای است که انگار یک تیم از فیلمنامه نویسان جدا جدا آن را نوشته اند و گروهی از کارگردانان متفاوت هم آن را کارگردانی نموده اند. آن ها می گویند درست مثل قهرمانش که آن خارپشت آبی سریع است این فیلم هم انگار سریع سرهم بندی شده است.

رتبه دوم جدول فروش برای دومین هفته در اختیار فیلمی از دنیا کمیک بوک هاست که در ادامه داستان های هارلی کویین ساخته شده. فیلم پرندگان شکاری: آزادی شگفت انگیز هارلی کویین یک فیلم ابرقهرمانی ماجراجویانه اکشن است که براساس یکی از قهرمانان کمیک بوک های دی.سی ساخته شده. این هشتمین فیلمی است که بر اساس دنیا دی.سی ساخته شده و در حقیقت دنباله ای بر فیلم جوخه انتحار (محصول 2016) است که قهرمان آن هارلی کویین بود.

در فیلم پرندگان شکاری: آزادی شگفت انگیز هارلی کویین هارلی کویین روایت می نماید که چه طور اتفاقات زندگی اش باعث شده بعد از شکست یکی از ابرشریرها جوکر با او به هم بزند و او را به داخل خیابان های شهر گاتهام پرتاب کند. دکتر، صاحب مسن یک رستوران تایلندی هارلی را به خانه می برد و او را از رابطه ای که در آن مورد سوءاستفاده قرار می گرفته نجات می دهد. هارلی موهایش را کوتاه می نماید و ماموریت جدیدی برای خودش تعریف می نماید.

فیلم در هفته دوم اکرانش با افت فروش 48 درصدی روبه رو شد و تقریبا 17.1 میلیون دلار فروش کرد. فروش فیلم داخل گیشه سینماهای آمریکای شمالی به بیش از 61 میلیون دلار رسیده است. در بازارهای بین المللی هم فیلم 23 میلیون دلار از 78 بازار دنیای به فروش اش افزود. در حال حاضر درآمد کلی فیلم 83.6 میلیون دلار است. بیشترین فروش را فیلم در مکزیک داشته است که هفته گذشته فیلم 7.9 میلیون دلار در آن فروخت. به دنبال آن با فاصله ای اندک و فروش 7.6 میلیون دلاری انگلستان واقع شده است.

کارگردان فیلم کتی یان است و مارگو رابی نقش هارلی کویین را بازی می نماید. بعد از پیروزیت های مارگو رابی در فیلم های روزی روزگاری در هالیوود و بمب شل در سال گذشته و نامزدی اسکار سال جاری هارلی کویین او پررنگ تر خواهد بود و مخاطب های بیشتری جلب خواهد نمود.

منتقدان به فیلم امتیاز 60 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند که فیلم هر چند کمی آشفته است اما طراوت و چالاکی و آنارشی در خودش دارد که مخاطب را جلب می نماید. این یک فیلم ابرقهرمانی فمینیستی است.

در رتبه سوم و چهارم رقابت نزدیکی بین تازه واردها وجود داشت که جزیره فانتزی سونی با اختلاف کمی توانست پیروز گردد و با فروش 12.4 میلیون دلاری در عرض سه روز اول نمایش اش در رتبه سوم قرار بگیرد. اما با وجود فروش پیروزش امتیازهای ضعیفی دریافت کرد. تماشاگران در سایت سینمااسکور به آن امتیاز C- دادند که البته می گردد گفت به نسبت منتقدان بخشنده بوده اند چون آن ها فقط 9 درصد امتیاز در روتن تومیتوز داده اند. 52 درصد تماشاگران فیلم را زنان تشکیل دادند و 46 درصد از آن ها بالای 25 سال داشتند.

در بازارهای بین المللی فیلم جزیره فانتزی 7.6 میلیون دلار در 35 بازار دنیای فروش کرد و فرانسه با فروش 1.3 میلیون دلاری بیشترین فروش را داشته است. فیلم هفته آینده در آلمان هم اکران خواهد شد و بعد هم روسیه و انگلستان در صف اکران هستند.

این یک فیلم وحشت ماورالطبیعه است که توسط جف وادلو کارگردانی شده. فیلم اقتباسی از سریالی تلویزیونی به همین نام است که سال 1977 از بی.بی.سی پخش شد. مایکل پینا بازیگر فیلم است و داستان یک جزیره جادویی است که پاتوق چند نفر می گردد. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 22 از 100 است. شاید باورتان نگردد اما منتقد لس آنجلس تایمز به آن صفر داده است و نوشته این واقعا فاجعه است. در هیچ طبقه بندی قرار نمی گیرد که این اثر را حتی شبیه یک فیلم بگردد در نظر گرفت. بدتر از چیزی است که فکرش را می کنید و هیچ وجه هنری در آن وجود ندارد.

بعد از فیلم جزیره فانتزی فیلم رومانتیک عکس از کمپانی یونیورسال واقع شده است. فیلمی که به نسبت جزیره فانتزی بین منتقدان و تماشاگران عملکرد خیلی بهتری داشته است. تماشاگران به آن امتیازB+ داده اند و امتیاز منتقدان هم به آن 63 از 100 است. فیلم یک سری داستان موازی عاشقانه را روایت می نماید که در زمان گذشته و حال می گذرد. استلا مگی کارگردان این فیلم است.

منتقدان می گویند به جز چند سکانس بازی راب مورگان روح فیلم است. فیلم شاهدی بر این است که چه طور یک بازیگر درست می تواند کل معادلات یک فیلم را تغییر بدهد و از آن اثر بهتری بسازد. البته داستان فیلم چندان قوی نیست و در نهایت داستانی گرم اما متوسط است. در حال حاضر فیلم سرگرم نماینده ای است اما چندان تاثیرگذار نیست.

در جمع پنج فیلم اول جدول پسران بد برای زندگی را داریم. اکشن کمدی با بازی ویل اسمیت که امتیازهای متوسطی گرفته است.

فیلم ناکام اسکار یعنی 1917 سام مندس در رتبه ششم واقع شده است. فیلمی که همه تصور می کردند جایزه کارگردانی و بهترین فیلم را به خانه ببرد اما رقابت را به انگل باخت. فیلم سام مندس یک فیلم جنگی است که داستان دو سرباز را در جنگ دنیای اول روایت می نماید که باید پیامی را به دل خط مقدم دشمن برسانند تا از کشته شدن هزاران نفر جلوگیری نمایند. به خصوص فیلمبرداری راجر دیکنز بسیار مورد توجه نهاده شد که نماها را به شکل پلان سکانس گرفته و هیجان زیادی به مخاطب القا می نماید. منتقدان فیلم مندس را دوست دارند.

فیلم جومانجی: مرحله بعد در دهمین هفته اکرانش در رده هفتم نهاده شد. این قسمت از سری اکشن ماجراجویانه کمدی جومانجی را جیک کاسدان کارگردانی نموده و گروه قبلی یعنی دواین جانسون و جک بلک برگشته اند و این بار باید از بیابان های بی آب و علف و کوه های برفی عبور نمایند تا از خطرناک ترین بازی دنیا جان سالم به در ببرند. منتقدان به فیلم امتیاز 58 از 100 را داده اند. البته هیچ کدام از قسمت های سری جومانجی نتوانسته منتقدان را راضی کند. البته به نظر می رسد حداقل جلوه های ویژه این آخری راضی شان نموده است.

رتبه هشتم جدول در اختیار فیلم انگل واقع شده است که بعد از بردن جایزه اسکار دوباره اکران شده است. فیلم بونگ جون هو که درباره فاصله طبقاتی است و خانواده فقیری که کم کم و انگل وار اعضای خانواده وارد یک خانواده ثروتمند می شوند و از آن ها سوءاستفاده می نمایند تاریخ ساز شد و تبدیل به اولین فیلم خارجی زبان شد که جایزه بهترین فیلم را هم گرفت.

فیلم دولیتل به کارگردانی استیفن گاگان داستان همان دکتری که می تواند با حیوانات صحبت کند این بار با بازی رابرت داونی جونیور در پنجمین هفته اکرانش در رده نهم جدول نهاده شده است. فیلمی که امتیاز متاکریتیک آن 26 از 100 است و منتقدان اصلا دوستش ندارند.

اما در رده دهم جدول هم یک فیلم تازه وارد واقع شده است که با فروش 4.7 میلیون دلار توانست در جدول قرار بگیرد. فیلم سراشیبی با همین فروش فراتر از حد انتظار عمل کرد. فیلمی که البته تماشاگران از آن متنفر هستند چون امتیاز D به آن داده اند. اما جالب آن که منتقدان در این حد از فیلم بدشان نیامده و امتیاز 49 از 100 را به آن داده اند.

نات فاکسون و جیم راش کارگردانان فیلم هستند و جولیا لویی دریفوس بازیگر این کمدی است. داستان یک زوج که در کوهستان آلپ از یک بهمن جان سالم به در می برند اما اتفاقاتی برایشان پیش می آید که مجبورند دوباره زندگی شان را ارزیابی نمایند. فیلم در حقیقت برداشتی از فیلم روبن اوستلند یعنی فورس ماژور سوئدی است و برای آن هایی که نسخه سوئدی را دیده باشند دیدنش حتی آزاردهنده خواهد بود چون به مراتب فیلم ضعیف تری است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
سونیک خارپشت

Sonic the Hedgehog

15757
پرندگان شکاری: رهایی شگفت انگیز هارلی کویین

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

217.159.3
جزیره فانتزی

Fantasy Island

112.412.4
عکس

The Photograph

112.312.3
پسران بد برای زندگی

Bad Boys for Life

511.3181.3
191788.1144.4
جومانجی: مرحله بعد

Jumanji: The Next Level

105.7305.7
انگل

PARASITE

195.543.2
دولیتل

Dolittle

55.170.5
سراشیبی

Downhill

14.74.7

باکس آفیس قبلی:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 905

به "باکس آفیس هفته؛ یک فیلم برای گیمرهای قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ یک فیلم برای گیمرهای قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید