بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی مجهز می گردد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری های اجرا شده گرمایش بازار تاریخی اردبیل با استفاده از پنل های خورشیدی تامین می گردد.

بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی مجهز می گردد

نادر فلاحی در جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای تامین گرمایش بازار تاریخی اردبیل رایزنی های اساسی اجرا شده و کوشش و جدیت بر حل مسائل در این حوزه با تامین گرمایش برای رفاه حال بازاریان و شهروندان و گردشگران است.

وی تامین گرمایش به وسیله پنل های خورشیدی را از جمله برنامه ها در این راستا برشمرد و اعلام کرد: در صورت احتیاج به لوله کشی گاز با تامین اعتبار به وسیله این اداره کل و خودیاری اهالی بازار این طرح از پشت بام بازار انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به دیگر طرح های در دست اجرا در این بازار تاریخی گفت: طرح توسعه سرای برنج فروشان و نیز سرای پنبه فروشان و انشعاب برای ایجاد کانال آب از دیگر برنامه هایی است که در بازار تاریخی اردبیل اجرا می گردد.

فلاحی با اشاره به دیگر طرح ها و پرونده های در دست آنالیز مطرح نمود: در خصوص راه اندازی اکوکمپ کپز در لاهرود مشگین شهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، با توجه به باستانی بودن منطقه و وجود قبور باستانی ضروری است این اقدام پس از کاووش محوطه توسط اداره کل انجام گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع صدور موافقت اصولی برای راه اندازی اکوکمپ گردشگری در این محوطه پس از کاوش و برطرف موانع و مسائل در این رابطه و بعد از اعلام نتیجه کاوش انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1597

به "بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید