این میانبر سیری می تواند هر متن درون عکس، نشانه و منویی را اسکن و ترجمه کند

به گزارش مسافرت رو، کافی است در کشور زادگاه خود زندگی نکنید تا روزانه با انواع دردسرهای خواندن یک تبلیغ، تابلو، نشانه، جمله و عبارت هایی روبرو شوید.

این میانبر سیری می تواند هر متن درون عکس، نشانه و منویی را اسکن و ترجمه کند

هرچقدر زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی و هر زبان دیگر شما قوی باشد و روی آن تسلط داشته باشید؛ باز هم در هر فرهنگ و زبان و کشوری به جملات، عبارت ها، نوشته های تبلیغاتی یا آرم های فروشگاهی برخورد می کنید که برایتان گنگ و غیرقابل درک هستند.

مشکل از شما نیست؛ زبان عامیانه هر کشوری دارای علائم، کلمات و مفاهیمی استعاری است که شاید برای شما ناآشنا باشد.

وقتی برای خواندن یک تابلو یا نشانه و حتی یک آگهی یک صفحه ای A4 در بلوک مجتمع مسکونی خود به دردسر می افتید؛ دو راه پیش رو دارید: نخست، از بومی های آنجا یاری بگیرید و دوم سراغ برنامه میانبر سیری بروید که یک انگلیسی زبان ساکن کشور آلمان برای خودش طراحی نموده است.

البته، برنامه های میانبر مشابه زیادی در آیفون هست که می توانند یک عبارت یا پاراگراف، عکس و نشانه را اسکن و ترجمه نمایند ولی میانبر Scan Translate چندین ویژگی و مزیت منحصربه فرد دارد.

چرا از یک نرم افزار معروف ترجمه استفاده نمی کنید؟

اپلیکیشن های زیادی برای ترجمه یک نوشته یا عکس در فروشگاه اپ استور اپل برای آیفون و آیپد یافت می گردد. از معروف ترین این اپلیکیشن ها می توان به Google Translate و Microsoft Translator اشاره نمود که توانایی اسکن و ترجمه تصاویر را دارند.

اما غالبا رابط کاربری این نرم افزارها کمی پیچیده، سخت و طولانی است. با گوگل ترانسلیتر باید وقت زیادی صرف کنید تا یک عکس پیش روی دوربین آیفون ترجمه گردد.

میانبر Scan Translate علاوه بر اینکه بسیار ساده و سبک است؛ براساس تاباندن لیزر به سوژه می تواند تمام متن یک عکس را اسکن نموده و ذخیره کند تا در آینده ترجمه گردد. پس، افراد احتیاجی نیست همان لحظه متن را ترجمه نموده و از دست بدهند.

افزون بر این، امکان کپی کردن متن در نرم افزارهای دیگر وجود دارد. استفاده از Scan Translate بسیار سریع و کاربردی است و همه خواسته های یک کاربر را تامین می نماید تا احتیاجی به نصب اپ های سنگین تر نباشد.

میانبر ترجمه متن چه کار می نماید؟

به طور دقیق تر می توان گفت میانبر سیری Scan Translate می تواند کارهای زیر را انجام دهد:

1- دوربین آیفون یا آیپد را در حالت اسکنر اسناد باز می نماید.

2- به شما امکان می دهد متن مورد نظر را دقیقا در کادر اسکن قرار داده و مرتب کنید.

3- متن را فورا به انگلیسی ترجمه و به شما نشان می دهد.

شما می توانید این میانبر را سریع از درون ویجت Shortcuts روی آیفون باز کنید. هیچ محدودیتی در اسکن و ترجمه متن ها ندارد؛ اهل شلوغ بازی و ارسال اعلان و مزاحمت های دیگر نیست و فقط کاری که احتیاج دارید را انجام می دهد.

نحوه ساخت میانبر ترجمه متن

برای استفاده از این میانبر باید اپلیکیشن Toolbox Pro را نصب کنید. این نرم افزار مجموعه ای مفید و بسیار کاربردی از ابزارها را به اپلیکیشن های میانبر نصب شده اضافه می نماید. ما برای استفاده از میانبر اسکن و ترجمه متن Scan Translate به ابزارهای این نرم افزار احتیاج داریم.

اپ Toolbox Pro رایگان است ولی برای استفاده از ابزارهای اسکن متن باید پرداخت درون برنامه ای داشته باشید.

در گام بعدی می توانید میانبر Scan Translate را دانلود یا خودتان آن را بسازید. بخش Scan Document برای باز کردن دوربین در مود اسکنر اسناد است. این بخش به طور اتوماتیک متن را تشخیص داده و اگر نتواند، سراغ تشخیص لبه های برجسب یا باکس می رود. شما می توانید اندازه های متن را به صورت دستی پس از دریافت عکس تنظیم کنید.

هنگامی که میانبرها را کنار یکدیگر قرار می دهید؛ مطمئن شوید گزینه return را روی recognized text را تنظیم کردید؛ مشابه تصویر زیر:

به جز آن، همه چیزی که احتیاج به تغییر دادن دارید؛ زبان مقصد است. مثلا، می توانید زبان مقصد ترجمه را انگلیسی تعریف کنید ولی می گردد زبان های دیگر انتخاب کرد و حتی طوری میانبر را ساخت که هر بار به یک زبان ترجمه کند. در خاتمه، باید باکس Show in Widget را چک کنید که فعال باشد تا میانبر ترجمه شما در بخش ویجت Today View آیفون مشاهده گردد:

پس از آن، کافی است انگشت خود را به سمت چپ روی نمایشگر آیفون سوایپ کنید و روی میانبر ترجمه عکس ضربه بزنید تا هر چیزی را سریعا ترجمه کنید؛ از قطعه ای روزنامه تا اطلاعیه ای در مجتمع و آگهی که زیاد مفهوم نیست.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 892

به "این میانبر سیری می تواند هر متن درون عکس، نشانه و منویی را اسکن و ترجمه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میانبر سیری می تواند هر متن درون عکس، نشانه و منویی را اسکن و ترجمه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید