این ماهی مرکب غول پیکر از آب های آمریکا سر درآورده!

به گزارش مسافرت رو، یکی از بزرگترین اسرار زندگی در شرف فاش شدن برای تیمی از دانشمندان در آب های ایالات متحده است.

این ماهی مرکب غول پیکر از آب های آمریکا سر درآورده!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، OceanX گزارش می دهد که دکتر رابینسون و دکتر ویدر در سال 2019 با مشاهده شگفت انگیز یک ماهی مرکب غول پیکر در اعماق اقیانوس روبرو شدند. تنها بار دیگری که یک ماهی مرکب غول پیکر در طبیعت فیلمبرداری شده است در سال 2012 در ژاپن بود.

گران ترین خودروی بن سلمان با پلاک عجیب!/ عکس

هوش مصنوعی ایران لگویی را به تصویر کشید!/ عکس

رابینسون و ویدر دوربینی را در اعماق دریا مستقر نموده اند که از آن به عنوان مدوزا یاد می گردد که می تواند در اعماق زیاد عمل کند. همانطور که بیشتر دانشمندان می گویند، آرزوی آنها کشف چیزهایی است که قبلاً هرگز کشف نشده اند یا فیلم های جالبی را که می توانند مستند و مطالعه نمایند، بیابند.

آنها در انتظار یک سورپرایز بزرگ بودند! رابینسون پس از ساعت ها گذراندن فیلم های ویدئویی که مدوسا ضبط نموده بود، ناگهان یک ماهی مرکب غول پیکر را می بیند که از دوربینش عبور می نماید. او با خوشحالی آغاز به تکان دادن دستانش از هیجان می نماید و دانشمندان دیگر در قایق به سرعت به او ملحق می شدند!

پیدا کردن یک ماهی مرکب غول پیکر واقعاً یک چیز شگفت انگیز است. همانطور که در بالا گفتیم، تنها بار دیگری که یک ماهی مرکب غول پیکر فیلمبرداری شده است یک بار در ژاپن بود، تنها چند سال قبل از این فیلم فعلی. بنابراین، همانطور که می توانیم تصور کنیم، اطلاعاتی که ما در خصوص ماهی مرکب غول پیکر داریم، زیاد نیست، زیرا اسناد و مدارک مربوط به آنها بسیار اندک است.

آنچه مورد تحقیق قرار گرفته این است که ماهی مرکب غول پیکر، Architeuthidae، بین 12 تا 15 متر طول دارد و وزن آن به 299 کیلوگرم می رسد. از این رو نام ماهی مرکب غول پیکر کاملاً با آن مطابقت دارد.

منبع: AZANIMALS

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2343

به "این ماهی مرکب غول پیکر از آب های آمریکا سر درآورده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماهی مرکب غول پیکر از آب های آمریکا سر درآورده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید