اسماعیل زاده: در کاپ آسیا فهمیدیم کجای بسکتبال هستیم

به گزارش مسافرت رو، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: بازی های آسیایی یاری بزرگی به تیم ملی بود، فهمیدیم کجای بسکتبال سه به سه هستیم و تا سطح بسکتبال آسیا چقدر راه داریم.

اسماعیل زاده: در کاپ آسیا فهمیدیم کجای بسکتبال هستیم

از سفر با قیمت تور نوروزی سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

معصومه اسماعیل زاده، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص بازی های آسیایی، اظهار کرد: اولین بار بود که در این مسابقات شرکت می کردیم و سطح آنها واقعا بالا بود. روز اول بازی ها استراحت داشتیم و وقتی بازی های تیم های دیگر را نگاه می کردیم تعیین بود که آنها زمان زیادی را تمرین کردند. از نظر جو مسابقه نیز زمین، امکانات مناسب و تعداد تماشاگران زیاد بود.

او در خصوص بازی با استرالیا، بیان کرد: تکنیک و سبک بازی استرالیا، اروپایی است و با تیم های آسیا فرق دارد. استرالیا تیم چهارم دنیا است و ما برای اولین بار وارد مسابقات می شدیم و برابر یک تیم قوی بازی می کردیم. مسلما هیجان و استرس تاثیرگذار بود. کوشش مان را کردیم ولی متاسفانه نتوانستیم نتیجه بگیریم.

اسماعیل زاده در ادامه خاطر نشان کرد: خوبی بازی اول این بود که چون مقابل یک تیم قوی قرار گرفتیم با نقطه ضعف هایمان آشنا شدیم و آنها را برای بازی با ژاپن بررسی کردیم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان با اشاره به رجحان ایران در اوایل بازی مقابل ژاپن ، گفت : با ژاپن خوب آغاز کردیم و جلو بودیم، اما مسئله ای که داشتیم مربوط به دفاع بود. برخی وقت ها دفاعمان بد عمل کرد و دو امتیازی می خوردیم. موضوع دیگر هم به داوری مربوط می شود و هم مربوط به خودمان که از نظر جسمی برخی وقت ها کم آوردیم.

او ادامه داد: بازی با ژاپن را به خودمان باختیم تا دو دقیقه آخر تمرکزمان را از دست دادیم که باعث ببازیم.

اسماعیل زاده گفت : حضور در این مسابقات خیلی خوب بود. متوجه نقطه ضعف هایمان شدیم و متوجه شدیم که باید کجاها کار کنیم و دیگر این که قبل از بازی های دنیای فیلیپین یاری بزرگی به تیم ملی بود که بدانیم کجای بسکتبال سه به سه هستیم و هنوز چقدر راه داریم که به سطح آسیا برسیم.

او ادامه داد: بازی با ژاپن به این نتیجه رسیدیم که چیزی از تیم هایی مثل چین، ژاپن، کره و اندونزی کم نداریم. ژاپن هر چند یکی از قدیمی ترین تیم ها در این مسابقات بود ولی جلوی آنها خوب کار کردیم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان با اشاره به این موضوع که با حضور در این مسابقات تجربیات خوبی را به دست آورده ایم، ادامه داد: یکی از دستاوردهای این بازی از نظر فنی بود همین که تیم ها و بازیکنان خوبی را دیدیم که از نظر فنی و بدنی خوب بودند، شناخت بهتری پیدا کردیم و به این موضوع توجه کردیم. در بسکتبال سه به سه واقعا چه چیزی مهم است. مهم ترین موضوع هم این است که به اطلاعات به روزتر در بسکتبال احتیاج داریم. باید خودمان را به مسیری که تیم های دیگر می فرایند، وارد کنیم.

او خاطر نشان کرد: در بازی با استرالیا و ژاپن متوجه شدیم در بسکتبال سه به سه از سطح آسیا دور نیستیم و با تمرین بیشتر و این که مربیان خوب بتوانند به تیم یاری نمایند، می توانیم پا به پای تیم های خوب بازی کنیم و حتی آنها را ببریم.

اسماعیل زاده با اشاره به حضور مربی خارجی در تیم ملی بسکتبال، توضیح داد: مربی خارجی شاید تاثیرگذار باشد و شاید هم دلسوزانه با تیم کار نکند. مربیان خودمان بد نیستند اما اگر مربی خارجی انتخاب شود که چه بهتر. می توان یک مربی ایرانی را کنارش قرار داد تا یاد بگیرد.

او خاطر نشان کرد: اگر قرار است برای بسکتبال اتفاقی رخ دهد و توسعه داشته باشیم 50 درصد به خودمان باز می شود که بخواهیم کوشش کنیم. اگر سرمربی، ملی است در کلاس های بین المللی شرکت کند. همه باید به اندازه خودشان کوشش نمایند. اگر سرمربی خارجی نیست مربیان ایرانی باید کوشش نمایند حتی حضور آقایان در حیطه خانم ها به دلیل تجربه و اطلاعات بیشترشان یاری بزرگی به تیم خانم ها است.

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان، گفت : اگر بازی های تدارکاتی بیشتری با کشورهای دیگر انجام دهیم آمادگی مان را از نظر جسمی و تکنیکی به دست می آوریم. ما مسابقات دنیای را پیش رو داریم. این که اردوی خودمان را بدون بازی تدارکاتی برگزار کنیم و وارد مسابقاتی شویم که تیم های خوب دنیا حضور دارند، نتیجه خوبی را کسب نمی کنیم و اگر ببازیم می گویند با این نتیجه باخته اند ولی نمی گویند که با تیم های بزرگ دنیا بازی داشتیم.

او ضمن اشاره به این موضوع که بازی های آسیایی و دنیای از هم متفاوت هستند، گفت : در بازی های آسیایی اگر کمی بیشتر کوشش کنیم می توانیم مقام بیاوریم. تیم نیوزیلند یک سال برای مسابقات کوشش کردند و در آسیا هم اول شدند اما مسابقات دنیای جای تجربه اندوزی است.

اسماعیل زاده با اشاره به این موضوع که در لیگ تیم های ما پنج نفره هستند اما در تیم ملی سه به سه بازی می کنیم، گفت : وقتی فیلم های بازی را نگاه می کردم در دفاع کردنمان حالت پنج به پنج داریم. یعنی بازیکن وقتی پاس می دهد من یک گام عقب می روم تا بازیکن دیگر را یاری کنم ولی در سه به سه این کار اشتباه است. اگر بازیکن یک قدم عقب تر باشد حریف توپ را شوت می نماید. تیم های کشورهای دیگر فقط بازیکن سه به سه بودند نه مثل ما که در لیگ بازی های پنج به پنج انجام می دهیم ولی در تیم ملی سه به سه بازی می کنیم.

او خاطر نشان کرد: اگر این دو از هم جدا شوند سه به سه را انتخاب می نمایند، چون هم بحث سرعت مطرح است و هم این که بازیکن از نظر تاکنیکی و فردی باید کوشش کند.

اسماعیل زاده در خاتمه از حس خود بعد از شرکت در مسابقات، گفت : وقتی جلوی بازیکنان استرالیا و ژاپن بازی می کردیم لذت می بردم و حس خوبی داشتم. به دلیل این که یک بازیکن بعد از تمرین و کوشش دوست دارد در این سطح از مسابقات بازی کند و یاد بگیرد. در این دو بازی خیلی مسائل را یاد گرفتیم که از نظر فنی چه اشکالاتی داریم و باید تمرین کنیم، چه مواردی نقطه قوت مان است و می توانیم از آنها استفاده کنیم. امیدوارم اعزام به مسابقات ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 781

به "اسماعیل زاده: در کاپ آسیا فهمیدیم کجای بسکتبال هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیل زاده: در کاپ آسیا فهمیدیم کجای بسکتبال هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید